Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 15:26   #21
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Nei, det gjør jeg ikke. Ei heller om det bare var for å vente noen minutter og jeg selv satt i bilen. Om det kom noen med HC-tillatelse, hva skulle de da gjøre? Gå ut og be meg flytte bilen? Nei vet du, jeg synes det er skikkelig frekt å bruke hc-plasser om man ikke har tillatelse.
Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:27   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men om det var den eneste plassen og det kom noen og ville parkere der, så hadde du vel flyttet deg?

Ja, selvsagt!!!! Og hvis det var den eneste plassen så hadde jeg nok prøvd noe annet.

Gammel 15-12-10, 15:27   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

*glem det*

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:27   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, der parkerer jeg aldri. Ikke for å vente på noen heller. Eller da juger jeg litt, for jeg har parkert der en gang på den lokale butikken. Jeg måtte ha ut penger i minibanken til dagmamman når jeg var høygravid med mellomste tulla midt på vinteren og hadde bekkenløsning og klarte nesten ikke å gå akkurat den dagen. Fikk kjempekjeft av en gammel mann som gikk forbi når jeg sto der i 3 minutter. Jeg begynte nesten å le og han så litt betuttet ut når jeg endelig kom til ordet. Han så ingen mage under den store jakka og hadde bare stått og sett på bilen og ikke på meg som kom humpende. Det han ikke vet er at jeg fødte senere den dagen også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:28   #25
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Gammel 15-12-10, 15:30   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jge aldri sett behovet for.

Det lokale kjøpesenteret har vel 6 tykke eller noe sånn, av og til står et en bil på en av dem, så det er mulig de hadde klart seg med.... kanskje bare halvparten. Menmen, for all del, gjør ikke meg noe, jeg klarer meg.

Gammel 15-12-10, 15:37   #27
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det gjør jeg aldri.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:38   #28
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Nei, aldri.

Men det hender jeg sukker litt over antallet HC-plasser hvis det er særlig mange og ingen er i bruk.

Der hvor det er flere plasser er det mest sannsynlig bruk for det, tenker jeg.

Jeg har familiemedlemmer som er avhenging av rullestol eller krykker, og vet hvor viktig disse plassene er, så de er nærmest "hellige" for meg.

Gammel 15-12-10, 15:41   #29
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Nei.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:42   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, aldri. (Og jeg parkerer generelt minst mulig. )

Gammel 15-12-10, 15:48   #31
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde bare alle vært som folket på FP.

Vi var på Kvadrat i går, og der sto det biler uten kort eller vente-på-noen-tullinger på alle HC-parkeringene. Prøvde å gi ene fjotten som ventet der Det Onde Øyet og flashe kortet, men han tok ikke hintet. Neste gang skal jeg ut og kjefte. :manner meg opp:

Gammel 15-12-10, 15:51   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det har skjedd. Det vil skje igjen også.
Bakgrunn: Vi har to HC-plasser på skolen. Vi har en elev med behov for en sådan. Det er temmelig umulig å få parkert i nærheten der. Hvis jeg skal løpe inn med en matboks og begge plassene er ledige har det hendt at jeg låner den ene. Om det skulle komme to biler med behov for disse på de to minuttene så ser jeg det som svært sannsynlig at minst den ene kjenner meg og ringer.

Andre steder - som i absolutt alle andre steder - niks. Aldri.

Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:56   #33
Olive Oyl
Sperret

Standard

Som vanlig synes jeg det er litt interessant å se de ulike motivene folk har for å ikke gjøre det. Det er jo allerede nevnt at man (helt eller delvis) lar være fordi man vil unngå å få kjeft. Jeg regner med at mange tenker på den handikappede som kanskje kan trenge plassen, mens andre ikke engang tenker over muligheten til å kunne benytte seg av HC-oppmerkede plasser fordi de har lært at det ikke er et alternativ.

Dette er jo litt på siden, men det er fascinerende hvor forskjellig vi er skrudd sammen når det gjelder slike ting (alt fra kriminelle handlinger til "bare" normbrudd).

Gammel 15-12-10, 15:57   #34
Olive Oyl
Sperret

Standard

:nerd:

Gammel 15-12-10, 16:12   #35
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, hverken venter eller parkerer på slike plasser.

Gammel 15-12-10, 16:14   #36
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det har aldri falt meg inn som en mulighet en gang. Jeg blir også sur på dem som suser inn på familieplassene, uten barn i bilen.

Samme her.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:17   #37
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Overhodet ikke.

Gammel 15-12-10, 16:17   #38
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Bortsett fra den ene gangen da den oppmalte rullestolen på asfalten var slitt bort, og det kun var et skilt på en husvegg rett bortenfor. Hvordan skulle jeg se det, liksom?

Gammel 15-12-10, 16:35   #39
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg har aldri parkert på HC-plasser.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:37   #40
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har aldri parkert på en hc plass uten å ha med meg bruker med kort som passasjer.
Når det er sagt har jeg de siste mnd sukket veldig tungt mange ganger når jeg skal noe, ikke finner parkeringsplass i nærheten sånn at jeg med mine krykker og elendige bekken ikke får gjort det jeg skal fordi det blir for langt å gå.
Skulle ønske det hadde vært mulig å få midlertidig tillatelse når man helt opplagt har bruk for det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.