Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gave til de ansatte i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-10, 23:50   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til de ansatte i barnehagen

Barnehagen er blitt mer eller mindre sukkerfri, dvs med noen unntak. Bursdager osv feires med oppmerksomhet og andre ulike ting i stedet for kake. Så derfor jeg er jeg litt i tvil om jeg skal gå for sjokolade i år.

Tenkte på julete, julekaffe eller en god håndkrem evt såpe. Og så bør det ikke koste så mye siden det er snakk om 10 gaver.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 00:57   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Barnehagen er blitt mer eller mindre sukkerfri, dvs med noen unntak. Bursdager osv feires med oppmerksomhet og andre ulike ting i stedet for kake. Så derfor jeg er jeg litt i tvil om jeg skal gå for sjokolade i år.

Tenkte på julete, julekaffe eller en god håndkrem evt såpe. Og så bør det ikke koste så mye siden det er snakk om 10 gaver.

For å si det sånn: Barnehagen jeg jobber i er sukkerredusert, men man skulle ikke tro det når man er innom pauserommet til oss ansatte, så snop kan jo være like velkommen som alt mulig annet

Gammel 10-12-10, 23:37   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men gir de personlige gaver eller noe til pauserommet? Jeg spør fordi dette er noe jeg ikke har fått med meg etter åtte år som forelder til barnehagebarn.

Jeg har gjort begge deler. Et år det var veldig mange vikarer innom, ga jeg en fellesgave med nøtter, mandler, frukt, sjokolade etc., ellers har hver enkelt fått en gave. Men ikke alltid, noen ganger har jeg ikke fått rotet meg til det.
Jeg har ikke pleid å gi til vikarer, med mindre de har vært der veldig mye.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:38   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men gir de personlige gaver eller noe til pauserommet? Jeg spør fordi dette er noe jeg ikke har fått med meg etter åtte år som forelder til barnehagebarn.

Vi gir gave til hver enkelt ansatt på avdelingen.
Eller vi har gjort det, men det var fordi poden gikk i naturbarnehage før , der var det ikke pauserom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:35   #5
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Dete som gir gave, hvordan leverer dere?? Og gir dere til alle, vikarer og alt?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:39   #6
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Poden gir det til den ansatte på en litt diskre måte, vi gir til de faste ansatte på avdelingen.

Gammel 10-12-10, 23:39   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Dere som gir gave, hvordan leverer dere?? Og gir dere til alle, vikarer og alt?

Jeg putter en julegave til hver ansatt i en pose og henger den på plassen til ped.leder i garderoben, og sier fra at hun får dele ut. Nå er ungens ped.leder riktignok min tidligere kollega, men jeg hadde nok uansett forsøkt å ikke gjøre det til en greie inne på avdelingen - nettopp fordi andre foreldre kunne finne på å bli usikre på om det var slik at de var forventet å gi julegaver.

Hadde det vært mye vikarer og frem-og-tilbake-folk på avdelingen ville jeg gått for én fellesgreie til alle; godiskurv, stor konfekt e.l.

Gammel 10-12-10, 23:46   #8
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg gir til alle. De er 4 faste på hver avdeling samt 1 vikar på hver. Disse to vikarene har vært langtidsvikarer og er helt fantastiske, et kupp for bhg rett og slett! Så jeg ser på dem som nesten faste.

Blir siste år jeg gir til så mange. Dette er siste året til frøkna i bhg før skolestart i august. Det er en trygg og god bhg med stabilt personale som virkelig bryr seg om barna og gjør det lille ekstra, så derfor ønsker jeg å gi dem noe. Kommer til å levere det en fridag når jeg leverer, for da leverer jeg senere, så da blir det gjort diskret.

Gammel 10-12-10, 23:36   #9
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenkte til pauserommet, men jeg har jo ikke peiling, så min mening veier nok ikke tungt.

Gammel 10-12-10, 23:51   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til jul lager vi hjemmelaget konfekt som legges på glass med røde bånd rundt.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:36   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Blir det ikkje overdose av sjokolade og sånt? Her er det stort sett konfekt og Twist folk kjem med.

Me har gitt to gonger. Da har me gitt barnebøker på nynorsk og eit julekort.

Å gi gåver til den einskilde tilsett er håplaust. Me veit aldri kven som er tilsett til ei kvar tid.

Gammel 10-12-10, 23:38   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Å gi gåver til den einskilde tilsett er håplaust. Me veit aldri kven som er tilsett til ei kvar tid.

Det vil vel variere litt. Hos oss er bemanningen veldig stabil i lillebrors avdeling. Men ja, jeg har opplevd det motsatte også.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:37   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har jeg forstått det slik at det er vanlig å gi ved avslutning - enten fra småbarn til storbarn eller fra storbarn til skole - det er kun da jeg har plane rom å gi noe iallefall.

Gammel 10-12-10, 23:44   #14
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Garderoben til ansatte i vår barnehage er ikke noe vi foreldre har tilgang til. Ikke pauserom heller, det ligger veldig for seg selv i kjelleren. Da assistenten til storebror sluttet ga han henne gaven diskré da vi hentet, fikk julekule som han har malt og en hjemmesydd sopp.

Spørs om ped.leder, spes,ped og assistent får til sommeren.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:57   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt alt fra fine lys, servietter, kaffekrus, blomster - ja, personlige gaver, som gjerne barna har plukket ut. Ikke for å sleike dem oppetter ryggen eller oppnå noen som helst fordeler, men fordi jeg og barna har satt utrolig stor pris på disse menneskene som barne tilbringer det aller meste av sin våkne ukedagtid, menneskene som gjør hverdagen hyggelig, trygg og de som trøster, tar hånd om barna mine når jeg ikke er der. Så jeg syntes det er en hyggelig gest å vise hvor mye de betyr for både oss foreldre og barn.

Gammel 10-12-10, 23:58   #16
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi har gitt alt fra fine lys, servietter, kaffekrus, blomster

Takk for gode tips!

Gammel 11-12-10, 00:10   #17
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hva med disse røde glassenglene på nille for 15 kr. Utrolig hyggelig gest, som ikke koster skjorta.

Jeg gav ett år, da kjøpte jeg en Freia Melkesjokolade som er som en nisse...Den gikk akkurat nerri konvolutten kortet lå i, så alle fikk julekort og en sånn sjokolade. Da var jeg fattig student, men de ble veldig glade!

Gammel 11-12-10, 00:18   #18
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De siste par årene bakte jeg kake og tok med som de kunne kose seg med på pauserommet, samt julekort. Det falt veldig i smak.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 23:10   #19
millact

Standard

Det ble julekaffe til den ene avdelingen og julete til den andre.

Gammel 17-12-10, 23:17   #20
Chablis
Drømmer

Standard

Vi kjøpte glassengel til damene, å ullsokker til mannen som er der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.