Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Kjenner du til ordet surve?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Kjenner du til ordet surve?
Ja, og jeg bruker det aktivt. 61 26,99%
Ja, og jeg bruker det nok en sjelden gang. 69 30,53%
Ja, jeg har hørt det, men bruker det ikke. 78 34,51%
Nei, jeg har aldri hørt det før. 15 6,64%
Jeg er usikker/annet 3 1,33%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-10, 11:03   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner du til ordet surve?

Jeg har nettopp blitt oppmerksom på at jeg har brukt et ord som ikke finnes. I fjorårets julebrev (i limerickform, selvfølgelig) skrev jeg at mannen survet over at vi bodde trangt (skjønt jeg brukte substantivformen surving). Min kollega min fortalte nå at hun aldri hadde hørt det ordet før. Hun hadde spurt sin mor, som kunne fortelle at det var sånt de sa på landet. ( ) I morges hadde kollegaen hørt ordet brukt av en barnehageassistent fra Brumunddal, så bondeteorien ble styrket. Selvsikkert slo jeg opp ordet i Bokmålsordboka på nett, men det står ikke der! Ikke i Tanum heller.

Kjenner du til ordet, og bruker du det? Oppgi gjerne dialektbakgrunn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.