Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den beste lussekattoppskriften

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 10:11   #21
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste lussekattoppskriften

Med White Christmas og greier og greier

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 10:13   #22
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Takk Syrin, det skal bakes i helgen!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 10:19   #23
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan jo også dele Nenne si oppskrift også, som eit alternativ:

Lussekatter (30) stykker

150 gram smør
5 dl helmelk
50 gram gjær
1 g safran
150 gram sukker
0,5 ts salt
2 ts kardmomme
13 dl hvetemel
1 egg
1 dl rosiner

Steketid 15 minutter, steketemp. 225 grader

Smelt smøret, tilsett melka, løs opp gjæren. Rør inn det tørre og la deigen heve til dobbel størrelse. Elt godt og form lussekatter. Etterhev i 15 minutter. Pensle med egg og pynt med rosiner.

Gammel 07-12-10, 10:22   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror jeg skal teste å sette deigen med kaldt og bare bake den ut på mandag jeg.

Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:24   #25
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Da har eg og poden bak 2 brett lussekattar i dag (han er sjuk, men har da klart å pensle med egg i det minste). God deig å jobbe med. Eg bakte med gluten denne gongen, lenge sidan sist Brukte 1 pk. safran frå apoteket, dvs. 0,7 gram. Ga ein forsiktig safransmak, syns eg da, som elskar safran. Og ja, vi har prøvesmakt Resten går i frysaren, og eg må steike fleire brett også.

Gammel 07-12-10, 14:25   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det så godt ut - sulten nå.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:27   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:sikle:

Jeg tror jammen at jeg må bake lussekatter i år.

Gammel 07-12-10, 14:46   #28
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Da har eg og poden bak 2 brett lussekattar i dag (han er sjuk, men har da klart å pensle med egg i det minste).

Må innrømme at jeg aldri har bakt lussekatter før men har i et svakt øyeblikk lovet å bidra med 25 stk for skolen til sønnen på mandag. Det finnes et utall varianter på nett - er dette den riktige og "offisielle" fasongen på Lussekatter?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:49   #29
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nå fikk jeg nesten lyst til å fiskedaske Syrin. Tenk å friste oss slik!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 15:06   #30
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Malou: det er ein av dei klassiske formene ja. Trille ut pølse, surre til ein S

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.