|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaFlott!!
|
|
|
#22 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaBlir trist av at det MÅ være nytt jeg også, hvis det virkelig er tilfelle hos Fattighuset. Det er ikke fokus her, heldigvis, det begrenser jo med én gang givergleden, i alle fall muligheten, for mange. Dessuten synes jeg ikke det er riktig fokus heller, at det skal være så nytt og flott. Men pent brukt, selvsagt!!
|
|
|
#23 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaUtdrag fra fattighuset i Oslo:
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaEg har sagt til ungane at før jul skal me gå gjennom leikene deiras og sjå om det er noko dei vil gje bort. Så kjører me ein tur til krisesenteret og leverer det der, sammen med mykje barneutstyr me ikkje trenger. Ungane ser fram til det, slik at ungane der skal få noko å leika med i jula.
|
|
|
#25 |
|
Off the map.
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaJeg kan forstå at de ønsker nye ting. Selv om vi nok finner fram fine ting, så er det mange som bruker sånt nærmest som søppelmottak.
|
|
|
#26 |
|
Borte
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaHvor mye er det vanlig å kjøpe for? Vi har aldri gjort dette før, men skal nå i år. Hva putter dere i pakkene?
|
|
|
#27 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: En liten oppfordring i førjulsstria
Vi kjøpte legosett på Europris til 89,- Tror det er en god pris, (rimeligere enn lekebutikk), og fine gaver til både jenter og gutter. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Det er ganske stor variasjon innen hva folk mener er pent brukt, og det ville vært ganske trist for det barnet som pakker opp noe fillete og flekkete. Jeg syns det er helt grei at man kun skal gi bort nye ting i denne sammenhengen, selv om jeg er for gjenbruk i samfunnet ellers. Barna som får disse gavene skal slippe å ta til takke med "mindre" enn hva andre barn får. Dette er barn som så godt som aldri får noe nytt i originalemballasje.
Du kan ringe til et lokalt krisesenter eller asylmottak og høre om de trenger noe. Det er mange steder man kan gi bort brukte ting også.
|
|
|
#29 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaBrukt tøy og leker som leveres til veldedige formål vil det jo være en slags sortering og kontroll av. Det blir vanskelig å få til med ferdig innpakkede gaver. Jeg forstår veldig godt at de vil at akkurat julegavene skal være nye.
|
|
|
#31 |
|
By the Sea
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaJeg blir bare mer og mer satt ut av å lese her nå. Jeg skjønner også poenget med nye leker. Det var uheldigvis den klare beskjeden fra initiativtakerne til vår innsamling at det skulle være pent brukte. Nå har jeg helt klump i magen for at de som pakker opp våre gaver blir skuffet når sidemannen får en leke som er ny. Det verste er at nå kan jeg jo ikke gjøre noe med det, heller. Våre pakker er blandet i den store haugen for lengst.
|
|
|
#32 |
|
Borte
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaJeg tror jeg leste et eller annet sted at pakkene blir åpnet og gjennomgått før utdelingen. Iallefall det som leveres via Frelsesarmeen.
|
|
|
#33 |
|
Off the map.
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaHvis de er små så vil de ikke merke det. Og en annen ting - brukte ting vil vel kanskje ofte være dyrere opprinnelig, da det er litt større ting som egner seg best å gi bort av brukte ting.
|
|
|
#34 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaMht manglende emballasje så ga vi i fjor Junior kun nye leker. Men vi pakket dem ut av embllasjen og skrudde dem sammen og slikt - for å unngå hysteri mens vi viklet løs alle sånne metalltråder. Utseendemessig kunne det altså like gjerne vært brukte leker - og han reagerte ikke et sekund på manglende emballasje.
|
|
|
#35 |
|
By the Sea
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaDa velger jeg å satse på at det blir bra. (Et par av lekene var forresten ubrukte og i originalembalasjen, og jeg vurderte et sekund å fjerne embalasjen, for det skulle jo være brukte leker... Jaja - jeg tenker generelt for mye tror jeg, og får heller slappe av og velge å satse på at det går helt fint.)
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Bare sånn for å presisere; Frelsesarmeen og Fattighuset er ikke relatert, så det at Frelsesarmeen åpner pakkene, betyr ikke at Fattighuset gjør det.
|
|
|
#37 |
|
Borte
|
Sv: En liten oppfordring i førjulsstriaMen, igjen, hva gir man? Er klær ok eller må det være leker? Eller begge deler?
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Du kan selvsagt gi bort dette også til Fattighuset. De har behov for klær og leker ellers også de, og det behøver ikke være nytt etter hva jeg har fått med meg. Såfremt alt er helt og i orden, rent osv. så regner jeg med det vil bli godt mottatt! Hvis ikke de vil ha brukte ting - jeg blir overrasket hvis ikke forresten - ring til krisesenter i nærheten og hør om de vil ha. Det vil de helt sikkert. Det gjorde jeg da vi bodde i Molde. Både klær til barn og til voksne. |
|
![]() |
|
|