Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hypnoseshow, hva tenker du om det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 07:12   #21
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hypnoseshow, hva tenker du om det?

Hypnoterapi er en av flere behandlingsmetoder innen psykisk helse/livsstilsendring, sikkert flere som har nytte av det. Hadde anledningen bydd seg og situasjoenn lå til rette for det hadde jeg sikkert sagt ja til å prøve.

Hypnose som underholdning i form av show er totalt uinteressant for min del. Det samme gjelder alle former for trylleshow og show/programmer med såkalte synske, ufoer, døde Elviser, døde Elviser i ufoer osv. Her er det bare å zappe fort forbi.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 18:21   #22
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Obelix, du har jo møtt meg. Med meg hadde jeg en lege og en professor (i strategi) samt en venninne. Alle vi fire, der i hvert fall to var skeptiske er overbeviste om at i hvert fall flere av disse personene var hypnotisert eller i hvert fall i et stadie der de ikke fulgte sine vanlige impulskontroller. En eldre dame som så utrolig ordentlig amerikansk ut spilte luftgitar med en innelvelse som jeg aldri har sett før. En eldre mann trodde han var politimann og gikk rundt blandt publikum og prøvde å få oss å slutte å le gjennom å si gummy bear. Det var mange ting som skjedde som jeg tror var over det som de normalt skulle gjøre (uten at det gikk for langt). Jeg har selv også tenkt at dette må være tull, men det ble noe helt annet når man var der og spesielt i en situasjon der sjansen for at de som deltok var kjøpte er liten (cruise).

Jeg og mannen var på selvhypnosekurs og hodet mitt ville hele tiden falle til venstre (mot mannen min), det var som en sugekopp som dro det i den retningen. Det skjedde med flere av de andre også på showene (uten at jeg vet hvordan det føltes for dem), men det var veldig pussig. Det føltes ikke som om jeg var hypnotisert, men det føltes veldig behagelig.

Altså; jeg tror at hypnose funker og jeg er helt med på at man kan bruke det i behandling f.eks, men at man kan hypnotisere folk til å tro de er høner og løpe rundt på scenen mens de galer, der stopper det litt for meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 18:22   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Altså; jeg tror at hypnose funker og jeg er helt med på at man kan bruke det i behandling f.eks, men at man kan hypnotisere folk til å tro de er høner og løpe rundt på scenen mens de galer, der stopper det litt for meg.

Men det kan man altså, det vet jeg med 110 % sikkerhet etter at min mor ble det. Det var direkte pinlig å se på, og enda mer pinlig for henne selv da hun fikk se det på video senere.
Men at ikke alle slike show er reelle stemmer nok.

Gammel 29-11-10, 19:37   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt hypnotisert flere ganger, men alltid er det et steg der det handler om at du kan si nei, eller våkne om det er noe ubehagelig.

Jeg er vistnok lett å hypnotisere, og ville nok ikke ha meldt meg frivillig til noe slikt.

Var det ikke Paul McKenna som fikk problemer når en av hans "offere" ikke kom skikkelig ut av hypnosen?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:42   #25
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at det er moro! Jeg kjenner flere som har vært med på sånne show i England (jobbet på pub der vi hadde sånne show inimellom), og de sier alle at de var hypnotisert. Vi har også brukt Torgrim Holte et par ganger i jobbsammenheng her hjemme, han ene mente han bare latet som (men det virket ikke sånn), mens han andre var overbevist.

Ikke vet jeg, men moro er det. Jeg hadde aldri turt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:53   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre gangen hun hadde show var det sent på kvelden og Pelenmannen var i lugaren med Herremannen så jeg var alene der. En av våre venner skulle trolig også komme på showet, men vi fant ikke hverandre der. Jeg satt veldig nær scenen, men jeg følte at jeg gjerne ville at noen skulle kunne fortelle meg etterpå hva jeg faktisk hadde gjort. En av de som ble hypnotisert første gangen husket ikke noe av det hun gjorde (sa hun til meg etterpå når vi begge hentet barn i barneklubben) og jeg følte at jeg ville bli fortalt hva jeg hadde gjort/ikke gjort og ettersom jeg var usikker på om vår venn var der så strakk jeg ikke opp armen som frivillig. Før hun tok dem opp av hypnosen så sa hun at de selv kunne velge om de ville huske seansen eller ikke, men at det kanskje var like greit å ikke huske. Det eneste hun som jeg snakket med husket var at hun følte at hun satt fastlimt i stolen etterpå og at hun umulig kunne reise seg opp. Før hun ble tatt ut av hypnosen så ble hun fortalt at hun ikke skulle kunne reise seg opp av stolen før vertinnen fra båten sa et visst kodeord. Så hun satt der og prøvde og reise seg, men det var helt umulig.

For øvrig så sa Brenda at man ikke kan bli igjen i hypnosen. Det som skjer er at man enten sovner eller våknet. Man blir ikke igjen der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:34   #27
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker en gang at jeg saa noen som ble hypnotisert til aa ha sex med en stol. Det var superflaut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.