Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En skrotnisses bekjennelser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 12:30   #21
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En skrotnisses bekjennelser

Jeg er en skrotnisse, mannen er frustrert over meg, men på andre områder er han mer skrotnisse en meg, så vi deler på frustrasjonen.

Gammel 26-11-10, 12:51   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kan ha et sentimentalt forhold til gråstein.

Vi har spart på opptil flere bordkort i form av gråsteiner med navnet i sprittusj.

Gammel 26-11-10, 12:57   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er absolutt ingen skrotnisse, kaster og gir bort over en lav sko. Bøker og filmer ungene er ferdig med går til skolen og barnehagen, tror halve skolebiblioteket består av bøker fra oss...
Ellers selger jeg en del, orker ikke å ta vare på alt mulig tull vi ikke trenger. Liker orden i sakene!

Mannen min er heldigvis ikke noen skrotnisse han heller, det hadde jeg blitt smårar av. Min far derimot...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:36   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi selger unna, kaster osv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:42   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kastet veldig mange gamle sanger og bordkort fra brylluper og konfirmasjoner her om dagen. Mannen vet det ikke. :hysj:

Det var bordkort med lys, steiner, blåskjell og andre fine kreasjoner. Tenk jeg kastet dem.

Akkurat bordkortene tror jeg snart ryker her også, men sangene er samlet i en perm.

Gammel 26-11-10, 14:18   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Skrotnisse av rang her, ja. Nå er de riktig nok bare litt over ett år gamle, men jeg har fortsatt noen morsmelkposer på kontoret fra da jeg pumpet til kollegaens baby. (Og bare ammeinnlegg av ull? Det hadde aldri, aldri gått her, de ville vært gjennomtrukket på null komma niks. I tillegg til at jeg ville fått utslett, da. )

I tillegg til at de er yngleplass for sopp og faenskap, ammeinnlegg i ull rett på puppen er ikke anbefalt.

Åh, ja, det var ikke det det handlet om her, nei
Vi er begge to skrotnisser, så her fylles huset opp i rasende fart

Gammel 26-11-10, 14:24   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vel kanskje en mennesklig utgave av en "Hamster"... eller heter det kanskje hamstrer?

Gammel 26-11-10, 14:38   #28
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Her kastes det over en lav sko det jeg ikke gir bort.

Min filosofi er at hvis jeg hiver 10 ting og angrer på 2 av de som får jeg heller kjøpe disse to tingene igjen. Da er fortsatt 8 ting borte vekk.

Av og til angrer jeg litt på at jeg ikke sparer på noenting og fikk virkelig merke det da nr. 3 plutselig var på vei. Men alt ordner seg.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:13   #29
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er definitivt en samler. Svigermor hjalp oss nylig å tømme kjøkkenskapene i forbindelse med flytting. Hun var helt himmelfallen. Hun sa at vi hadde mer utstyr, røreredskaper, tallerker osv osv en de hadde tilsammen i både den stoore eneboligen og leiligheten... Og vi var to stykker i en 60 m2 leilighet... :endamerflau:

(Og det var bare kjøkkenet...)

Edit: Må legge til at jeg er også veldig flink til å kjøpe ting på grunn av "kjekt å ha"-faktoren...

Gammel 26-11-10, 16:12   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

I tillegg til at de er yngleplass for sopp og faenskap, ammeinnlegg i ull rett på puppen er ikke anbefalt.

Jeg har aldri hatt sopp og har til nå ammet i 44 mnd og kun brukt ullinnlegg på puppen. Men jeg har hatt sopp i underlivet etter å ha sittet med rompa i grønnsåpe hver dag i fire uker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:46   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ammeinnlegg i ull rett på puppen er den besteste følelsen i verden. Savner nesten å amme litt pga de deilige ullkladdene en kunne kose med rett på kroppen.

Jeg sparer nok litt på mine ting, men gubbens kan kastes. Han vet enda ikke at jeg kasta alle de 20 fotballpokalene hans for litt siden.

Gammel 26-11-10, 17:41   #32
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kaster/gir bort med beinhard hånd, noe som virkelig smerter mannen min, som er en skrotnisse av dimensjoner.

Oh yeah, sånn er det her også. Vi, ehm... jeg har inngått kompromiss; han har fått lov til å beholde noen få memorabilia av "spesielt høy verdi". Disse omfatter bla 200 disketter med uvisst innhold (vi har ingen pc med diskettstasjon i hus så når han har tenkt å bruke disse diskettene må gudene vite) og flere bæreposer med VHS-kassetter ("kan jo få lyst til å se dem igjen", selv om videospilleren ikke har vært tilkoblet tven engang siden vi flyttet hit for 5,5 år siden). Sist jeg var på loftet oppdaget jeg flere poser som han har smuglet inn siden en av kompisene hans også har hatt ryddesjau i huset og ikke klart å skille seg av med dem.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:47   #33
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er både en samler og en kaster. Altså er jeg sikker på min stil, og kaster alt jeg vet at jeg aldri vil ha framme eller bruke igjen. Men jeg elsker loppiser og søppeldynga.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 18:11   #34
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har aldri hatt sopp og har til nå ammet i 44 mnd og kun brukt ullinnlegg på puppen. Men jeg har hatt sopp i underlivet etter å ha sittet med rompa i grønnsåpe hver dag i fire uker.

Det er jo bra du ikke har hatt det. Da jeg var gravid sist var det ull som var det store. Denne gangen anbefaler alle instanser (barsel, helsestasjon, ammehjelpen) å ikke bruke ull rett på brystet

Gammel 26-11-10, 22:22   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er jo bra du ikke har hatt det. Da jeg var gravid sist var det ull som var det store. Denne gangen anbefaler alle instanser (barsel, helsestasjon, ammehjelpen) å ikke bruke ull rett på brystet

Hm. Barselavdelingen sa bare at det var lurt at jeg hadde ull. Helsestasjonen har jeg ikke hørt noe på, men jeg skal på barselmøte mandag, så kanskje det nevnes.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 03:44   #36
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hm. Barselavdelingen sa bare at det var lurt at jeg hadde ull. Helsestasjonen har jeg ikke hørt noe på, men jeg skal på barselmøte mandag, så kanskje det nevnes.

Jeg er også hysterisk når det kommer til sopp, det er så vondt.Men, nå skal jeg rett og slett ta ammepraten min og valse ut av denne tråden som faktisk handler om noe heelt annet

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 27-11-10 kl 03:52.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 07:53   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke en skrotnisse, men en av ungene samler på absolutt alt. Det være seg klær, småstein, skjell, perler osv.osv.osv. Og min far må være byens nest største skrotnisse, tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:38   #38
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har flyttet for ofte til å være skrotnisse, men Dibmannen er Hubby Retriever. D.v.s. han samler andres skrot og regner med at bare han ser passe begeistret ut, så blir jeg like begeistret som ham. Spesielt fordi vi har en stooooor falleferdig låve nå...

Gammel 28-11-10, 12:26   #39
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er jeg ikke. Mitt motto er at alt kan kastes. Jeg oppsøker heller ikke Nille, Europris eller den slags avanserte loppemarkeder.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:10   #40
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Desverre, samler på endel ja. Men prøver å bli flinkere till å kaste, og når jeg først setter i gang så går det unna! Må bare få ånden først...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.