Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kalendergavetipsetråd

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-10, 19:56   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalendergavetipsetråd

Årets kalender blir på deling mellom de to på 5 og 2,5. Jeg har kjøpt julekrybbe og de tre vise menn i Playmo. Ikke særlig estetisk, men jeg er rimelig sikker på at det kommer til å falle i smak. Tanken er en sak hver dag som de kan sette på plass i krybben - og sannsynligheten er ganske stor for at den blir gjenbrukt i kalenderen neste år. I tillegg får de litt godis på lørdagene.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:31   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det:

Fotballkort
Silly Banz
Godteri
Metalldings som går ned trappene

Tenker litt resten...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:07   #3
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Metalldings som går ned trappene

Trappetroll? Hvor har du fått tak i det? Jeg har en litt barnslig kamerat som ønsker seg et trappetroll.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:41   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apotek 1 hadde mye stæsj som kan brukes, blant annet badeting. Og lysende Hello Kitty- og Spiderman-tannbørster, som er stor hit her i huset.

Her blir det så klart Lego-kalender.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:08   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa får litt ymse:
- diverse bøker kjøpt på salg. Jeg kjøpte to julebøker rett etter jul i fjor, et par brukte bøker på 10 kr-salg på biblioteket, og noen flere jeg kom over på 25 kr-salg på Notabene.
- hjemmestrikket dukkekjole og barbiekjole
- Klistrealbum og klistremerker med Winx (kjøpt på Narvesen, 39 kr for et album og fire pakker klistremerker - vips, fem gaver)
- Månetoppkalender
- hjemmestrikket langnisselue og votter
- tannbørste
- paljettvest og hårstrikker fra salget på Pomp de Lux tidligere i år
- tannbørste
- aktivitetsbok fra Søstrene Grene
- viskelær
- Crocs-pynt
- refleks
- teaterforestilling på biblioteket (gratis)
- en juletrepynt + være med og hugge juletre

Lillebror får en enklere kalender:
- tannbørste
- juletrepynt
- plastbiler og plastfly
- Ikea kjøkkenredskaper
- Ikea lekemat
- muligens Månetoppting hvis jeg får ånden over meg

Lillebror er egentlig for liten til kalender, men jeg kan fort risikere et helvete hver ettermiddag hvis han ikke får noe å pakke opp. Så da får han i år. :kamelnedpåhøykant:

Gammel 08-11-10, 21:26   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Da han var yngre kjøpte jeg doktor-koffert et år og delte opp det. Ble jo ca 8-10 gaver der. Har også kjøpt bakesett fro barn og delt opp; kjevle, former, forkle. Ellers har han tidligere fått Lucia-drakt den 13, nisse-drakt til nissefesten, og elles andre ting som er nevnt i tråden.

Refleks, Schleich-dyr, badesaker, biler, drikkeflaske, matboks, ballonger, Play-dough.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:20   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I fjor kjørte vi sjokolade på lørdagene. Og så fikk han kjevle en fredag, og søndagen etter to-tre pepperkakeformer også bakte vi pepperkaker den dagen. Det var stor stas.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:22   #8
Frøken V
Passiv

Standard

Min 2 år gammle jente får: hårstrikker. En eske plaster hun kan bruke der og da om hun vil. rosiner, hårstrikker, kjøleskapmagnet med nisse/snømann, nissekostyme dagen dem har nissefest i barnahegen. slik gumiert pepperkakeform fra cacas. Forkle. muligens noe kostyme til lucia om dem skal feire det i barnehagen? modelkitt. Klistremerker. noen ballonger.

Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:41   #9
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg gleder meg sånn til advent, for jeg kom over en nydelig kalender i tre da vi var i Amsterdam i vår. En stor boks med gammeldags julemotiv på framsiden der lukene er, og når man åpner lukene spiller den julesang og så er det noen søte julefigurer som danser på taket. Den var sånn skikkelig nostalgisk fin altså. Mannen trodde aldri i livet vi kom til å få den hel med oss hjem, men jeg fikk den gjennom alle kritiske punkt på flyplassen og kunne ta den med som håndbagasje. Og når flyvertinnene blidt og hyggelig viste fram et eget rom der den Dyrebare Esken kunne stå var jeg overlykkelig. Flykapteinen ville dog gjerne høre hva som var inni.
Og juleentusiasmen smittet over selv om det var april, for mens jeg ventet på bagasjen på Gardermoen kom jammen kapteinen bort igjen for å høre hvor jeg hadde funnet kalendervidunderet.

:Sporer tilbake:
Jeg hadde igrunnen ikke tenkt å fylle den med annet en småsjokolader, men her var det mange gode tips.
4 åringen her i huset ser på Barnas supershow og hans høyeste ønske er for tiden en prompepute. Det er mitt tips til barn i den alderen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:51   #10
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vi må få se bilde av vidunderet, skyfri!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:02   #11
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan prøve å få tatt bilde av den når det nærmer seg desember. Eller iallefall når jeg har fått logaritmene ut av veien. (Ref frustrert mattetråd.)

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:03   #12
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Vi har forsøkt mye av det de andre foreslår, og det meste blir godt mottatt (unntatt rosinene ). Puslespill, Et Duplosett delt i mange smådeler, småbiler eller Briotogbanesett høres ut som en god greie til en toåring.

Til litt større gutter la jeg forresten merke til at Extraleker har Gormitiposer på tilbud til 10 kr, det kan kanskje passe for noen. Ikea hadde dessuten fått noen søte nye pepperkakeformer i sett, som passet fint til å dele opp. Ellers er ikke fantasien på topp her, siden jeg har lagt på meg å handle gaver til en 41 åring, en 18 årig gutt, en 16-årig jente og min egen 5-åring.

Derfor er femåringens kalender i år bestående av:

• Sillybandz
  • Fotballkort
  • Melkefri sjokolade
  • Klutivann
  • Playmosett i deler
  • Gormitier
  • Pepperkakeformer fra Ikea
  • Hårgelé (Vita hadde masse småstæsj)
  • Star Wars blyant, viskelær og spisser

I tillegg trengte han uansett ny matboks og vannflaske, så jeg syntes det var greit i kalenderen de første dagene, selv om de egentlig var dyrere enn kalendergave burde være.

41-åringen og 16-åringen får kalender med
  • Pepperkakeformer
  • Manikyrsett delt opp i mange småbiter
  • Noen prøvestørrelseflasker/tuber med diverse kremer og parfymer
  • Noen reisesettstørrelseeksemplarer av det samme
  • Sminke
  • Dufttelys fra Ikea
  • Godteri

18-åringen får
  • Manneting til badet av reisesett/prøveflaskestørrelse
  • Hårgelé
  • Batterier (alltid nyttig)
  • Hundegodteri
  • Hundeleke
  • Melkefritt godteri
  • Diverse småstæsj fra Biltema, så som bilskrape med tilhørende vott og sånn (Han får lappen om få uker)
Alle de (halv)voksne får også noen hjemmelagde smålapper med peptalks som jeg tror de kan ha glede av. Jeg kan ta feil der.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:06   #13
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år skal eg prøva å vera veldig fornuftig i kalenderen. Foreløpig er det kjøpt inn 3- pakk med pet shop (deles i tre), forskjellige my pocket- poser (slike samleposer med bittesmå dyr), kryssordbok til storesøster, Ole Brumm aktivitetpakke til lillesøster, Narniasamleboks til storesøster, pc- spill til begge, enkeltpakker med polly pocket og playmobil, bøker til begge + ting eg ikkje husker i farten.

Ellers kjøper eg nok nye tannbørster, undertøy, Pierre Robert ullsokker til storesøster, smykker, hansker til storesøster, glansbilder m.m.

Me har som vane og enten kjøpe eller leige ein film på lørdagen, så dei får i kalenderen i staden. Småting dei trenger før jul kommer også i kalenderen, slik som undertøy og anna. Filmer og spill har eg kjøpt som innmeldingsgave i bokklubb og lekene på salg, så det er da som gjenstår som faktisk koster noko.
Når storesøster var 2 år fekk ho juleklær i kalenderen. Nye lakksko på lillejulafta, og fin, rød kjole på julafta. Stor suksess.

Gammel 08-11-10, 22:12   #14
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior får Playmobil kalender med riddere, men jeg fant ingen kalender som passet til minsten, så der har jeg kjøpt lekematvarer, for han liker å leke med kjøkkenet, og disse skal jeg pakke inn til han.

Gammel 08-11-10, 22:36   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og vips, så hadde jeg visst godt over 50 kalendergaver. Denne tråden var jammen lur!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:48   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker den smilyen der!

Mange gode tips her, ja. Skal huske denne tråden når vi må begynne med gavekalender. Men det er jo leeeenge til, heldigivs.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 00:02   #17
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Søstrene Grene er virkelig kalendergavebutikken! Der får man klistremerkeark til kr 3,88 og sånt, pynt, hobbysaker, såpebobler og alt man kan trenge - meget billig.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 00:17   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Søstrene Grene er virkelig kalendergavebutikken! Der får man klistremerkeark til kr 3,88 og sånt, pynt, hobbysaker, såpebobler og alt man kan trenge - meget billig.

Det var et godt tips! Må en tur til Nordby ganske snart. *noterer* Jeg leste forresten "søstre-negrene" da jeg var inne på nettsiden deres.

Gammel 09-11-10, 08:13   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Var innom en snatur i går. Blyanter med jule-viskelær til kr. 2,44. Fine strikkeliser til under kr 25 hadde de også. Kjøpte også en snøkule/spilledåse som bare en 7 åring ( og svigermor kan elske) i pastell. Kostet rett under 50 kr.

De har også masse nostalgisk juletrepynt som er nesten gratis.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 00:18   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at filialen på Karl Johan er midlertidig stengt - det er litt synd!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.