|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KalendergavetipsetrådÅrets kalender blir på deling mellom de to på 5 og 2,5. Jeg har kjøpt julekrybbe og de tre vise menn i Playmo. Ikke særlig estetisk, men jeg er rimelig sikker på at det kommer til å falle i smak. Tanken er en sak hver dag som de kan sette på plass i krybben - og sannsynligheten er ganske stor for at den blir gjenbrukt i kalenderen neste år. I tillegg får de litt godis på lørdagene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: KalendergavetipsetrådApotek 1 hadde mye stæsj som kan brukes, blant annet badeting. Og lysende Hello Kitty- og Spiderman-tannbørster, som er stor hit her i huset.
|
|
|
#5 |
|
WF: BNBE
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KalendergavetipsetrådSnuppa får litt ymse:
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: KalendergavetipsetrådDa han var yngre kjøpte jeg doktor-koffert et år og delte opp det. Ble jo ca 8-10 gaver der. Har også kjøpt bakesett fro barn og delt opp; kjevle, former, forkle. Ellers har han tidligere fått Lucia-drakt den 13, nisse-drakt til nissefesten, og elles andre ting som er nevnt i tråden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
*_*
|
Sv: KalendergavetipsetrådI fjor kjørte vi sjokolade på lørdagene. Og så fikk han kjevle en fredag, og søndagen etter to-tre pepperkakeformer også bakte vi pepperkaker den dagen. Det var stor stas.
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: KalendergavetipsetrådMin 2 år gammle jente får: hårstrikker. En eske plaster hun kan bruke der og da om hun vil. rosiner, hårstrikker, kjøleskapmagnet med nisse/snømann, nissekostyme dagen dem har nissefest i barnahegen. slik gumiert pepperkakeform fra cacas. Forkle. muligens noe kostyme til lucia om dem skal feire det i barnehagen? modelkitt. Klistremerker. noen ballonger. |
|
|
|
#9 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
Sv: KalendergavetipsetrådJeg gleder meg sånn til advent, for jeg kom over en nydelig kalender i tre da vi var i Amsterdam i vår. En stor boks med gammeldags julemotiv på framsiden der lukene er, og når man åpner lukene spiller den julesang og så er det noen søte julefigurer som danser på taket. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
Sv: KalendergavetipsetrådVi må få se bilde av vidunderet, skyfri!
|
|
|
#11 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
Sv: KalendergavetipsetrådJeg kan prøve å få tatt bilde av den når det nærmer seg desember. Eller iallefall når jeg har fått logaritmene ut av veien. (Ref frustrert mattetråd.) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Vaklende
|
Sv: KalendergavetipsetrådVi har forsøkt mye av det de andre foreslår, og det meste blir godt mottatt (unntatt rosinene
I tillegg trengte han uansett ny matboks og vannflaske, så jeg syntes det var greit i kalenderen de første dagene, selv om de egentlig var dyrere enn kalendergave burde være. 41-åringen og 16-åringen får kalender med
18-åringen får
![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: KalendergavetipsetrådI år skal eg prøva å vera veldig fornuftig i kalenderen. Foreløpig er det kjøpt inn 3- pakk med pet shop (deles i tre), forskjellige my pocket- poser (slike samleposer med bittesmå dyr), kryssordbok til storesøster, Ole Brumm aktivitetpakke til lillesøster, Narniasamleboks til storesøster, pc- spill til begge, enkeltpakker med polly pocket og playmobil, bøker til begge + ting eg ikkje husker i farten.
|
|
|
#14 |
|
Ute på tur
|
Sv: KalendergavetipsetrådJunior får Playmobil kalender med riddere, men jeg fant ingen kalender som passet til minsten, så der har jeg kjøpt lekematvarer, for han liker å leke med kjøkkenet, og disse skal jeg pakke inn til han.
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Sv: Kalendergavetipsetråd
|
|
|
|
#17 |
|
trøtt
|
Sv: KalendergavetipsetrådSøstrene Grene er virkelig kalendergavebutikken! Der får man klistremerkeark til kr 3,88 og sånt, pynt, hobbysaker, såpebobler og alt man kan trenge - meget billig.
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Det var et godt tips! Må en tur til Nordby ganske snart. *noterer* Jeg leste forresten "søstre-negrene" da jeg var inne på nettsiden deres.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Var innom en snatur i går. Blyanter med jule-viskelær til kr. 2,44. Fine strikkeliser til under kr 25 hadde de også. Kjøpte også en snøkule/spilledåse som bare en 7 åring ( og svigermor kan elske) i pastell. Kostet rett under 50 kr. |
|
|
|
![]() |
|
|