Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julestrømpe til barna - hva har dere i den?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-10, 21:26   #21
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe til barna- hva har dere i den?

Julehefte og litt snop.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:26   #22
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mine får strømpen sin første juledag og den er fylt med godis, klementiner og et spill eller en fil.
Alt etter hvor gavmild nissen er.

Gammel 06-11-10, 21:27   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

I kalenderen får de alltid en vakker juletrepynt på julaften, som de kan henge på treet. Når de er voksne skal de få med seg disse sakene... I år har jeg kjøpt noen alldeles nydelige bambier på åhlens . Fra før har de både porselens hjort og ugle, snømann osv Fin tradisjon syns jeg

Lurer på om jeg også rett og slett skal gjøre det. Frem til nå har jeg alltid kjøpt julekulene fra UNICEF, de er kjempefine, men nå må man bestille dem fra utlandet. Dessuten er det kanskje litt kjekt med annen pynt også, vet jo ikke om ungene vil ha HELE treet fullt av disse kulene, hehe. Da skal jeg kjøpe en vakker juletrefigur i år, det blir nok enda mer populært enn disse kulene, i hvert fall mens de er små barn.

Gammel 06-11-10, 21:46   #24
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lurer på om jeg også rett og slett skal gjøre det. Frem til nå har jeg alltid kjøpt julekulene fra UNICEF, de er kjempefine, men nå må man bestille dem fra utlandet. Dessuten er det kanskje litt kjekt med annen pynt også, vet jo ikke om ungene vil ha HELE treet fullt av disse kulene, hehe. Da skal jeg kjøpe en vakker juletrefigur i år, det blir nok enda mer populært enn disse kulene, i hvert fall mens de er små barn.

Det er en kjempefin tradisjon syns jeg KOmmer nok til å passe godt sammen med fine unicef kuler ja! Det er så mye fint å finne! Dumt jeg ikke rakk å kjøpe en unicef kule før de gav seg :/ Men jeg har kjøpt rød nese til kalenderen som støtter røde kors..

Sist redigert av TheVoice : 06-11-10 kl 21:54.
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 21:50   #25
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Takk for mange fine svar

En liten ting til å henge på juletreet var jo genialt!!! Åhlens skal jeg jammen stikke innom. Blir vel litt godis og noe annet lurt også da. De får ikke gavekalender av meg i år (har kjøpt lego og hello kitty, til de to yngste, eldste ville ikke ha, men får de kronene som en kalender kostet). Så kanskje jeg kan legge noe ekstragøy i strømpen i år.

Vi har ikke hatt julestrømpe mer enn et år eller to, men det så ut til at ungene fort klarte å venne seg til den tradisjonen

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:02   #26
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Vi har ikke hatt julestrømpe mer enn et år eller to, men det så ut til at ungene fort klarte å venne seg til den tradisjonen

Jeg synes det er en veldig fin og hyggelig tradisjon som jeg har hatt med meg hjemmefra.
Vi har i tillegg skikkelig rituale lille julaften med fremsetting av kaker og melk til julenissen. Og vi må for all del ikke fyre i peisen denne kvelden

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:08   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Klementiner har vi alltid i fruktfatet så det får de ikke i strømpa, ser de fleste her bruker det.
For ungene er ikke frukt kanskje det mest spennende siden de har fri tilgang på dette
året rundt, vi har hatt en liten legopakke, julehefte, en liten julenisse, kanskje en dvd(på deling) og litt godteri.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:15   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi har i tillegg skikkelig rituale lille julaften med fremsetting av kaker og melk til julenissen. Og vi må for all del ikke fyre i peisen denne kvelden

Vi har også alltid satt frem kaker eller grøt og saft til nissen på spisebordet kvelden før julaften. Dekket pent på og sånt. Men nå er julenissen avslørt, i fjor var siste gangen eldste trodde på både tannfeen og julenissen.

Gammel 06-11-10, 22:26   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det med noe til å henge på treet var en fin tradisjon.

Men årets juletre er svigermor sitt... han får sikkert låne plass til pynten sin der da, men... det hadde føltes kjekkere om vi pyntet eget tre og kunne finne dem frem fra år til år...

Gammel 06-11-10, 22:32   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det med noe til å henge på treet var en fin tradisjon.

Men årets juletre er svigermor sitt... han får sikkert låne plass til pynten sin der da, men... det hadde føltes kjekkere om vi pyntet eget tre og kunne finne dem frem fra år til år...

Vi har jo juletre hvert år hjemme, men uansett så tenker jeg fremover når det gjelder den pynten. Dette er oppsparing til deres egen fine samling som de får med seg når de flytter hjemmefra.

Gammel 06-11-10, 22:36   #31
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke hatt tre hjemme, vi reiser bort 23. des og kommer hjem over nyttår, da måtte det vært plast, pyntet tidlig, og tas ned når vi kommer hjem...

Ja, jeg ser det med å tenke fremover, og jeg regner med vi begynner med eget tre om et år eller to, så det er mulig vi putter en fin juletrepynt i kalenderen hans i år. Vi fikk gjerne noe julepynt i kalenderen da vi var små, ikke til treet, men til rommet vårt, som vi fikk med oss da vi flyttet.

Gammel 06-11-10, 22:40   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, vanlig julepynt går jo også an. Det er jo så mye fint nå, jeg blir gal av å ikke være millionær i jula.

Gammel 07-11-10, 14:22   #33
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Julepynt til rommet(som de får med seg når de flytter), godis, julehefte og sikkert noe annet småtteri som ikke er bestemt enda.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 14:51   #34
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe til barna - hva har dere i den?

Det pleier å ligge litt godis der, et julehefte og en leke/dvd/spill (noe som kan holde ungene opptatt på dagen). Julestrømpa fås på julaften morgen.

Gammel 07-11-10, 14:59   #35
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

En klementin / mandarin, en pakke jus, litt snop og en liten leke. God gammel tradisjon fra da jeg var liten

Gammel 07-11-10, 16:19   #36
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Julehefter, litt godteri, mandariner og kanskje en film.

Samme her

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 16:27   #37
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Godteri, noen småleker (type sprettball, lekebil, liten bobkjelke som de kan lage hopp til ute, Gormiti-figurer e.l) og en film eller bok. Fra i år tror jeg de skal få en ting hver til juletreet også, det hørtes ut som en koselig tradisjon.

Gammel 07-11-10, 17:32   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vanlig med både kalendergave og strømpe den dagen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:11   #39
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det vanlig med både kalendergave og strømpe den dagen?

Jeg tror det. Vi har valgt strømpe i stedet for gavekalender. Begge våre jenter har bursdag på nyåret. Med tre bursdagsselskap per barn + kalendergaver hver dag i desember hadde det blitt mer eller mindre konstant gavedryss i to måneder.

Gammel 07-11-10, 18:54   #40
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi har altså strømpen første juledag, og ikke fokus på gave i den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.