Vixens første jul
Vi skal i år for første gang lage jul helt selv. Vi har brukt å være hos familie, men har nå bestemt oss for at vi skal begynne å feire hjemme hos oss og så får den som vil komme hit. Dette betyr jo blanke ark og alskens muligheter for nye tradisjoner. 
Har dere lyst til å bidra? Første diskusjonen er jo så klart maten på julaften. Jeg er vant til ribbe med sossiser, medisterkaker, julepølse o.l. Mannen er ikke vant til en spesielt rett på julaften for de har brukt å ha forskjellig
Jeg er ikke så glad i selve ribba egentlig og vi lurer nå på om vi skal begynne med hjort på julaften. Da kan man ha litt medisterkaker osv til og så synes jeg at hjort er mye bedre og litt mer eksklusivt en ribbe. Som dessert har jeg lagt inn forslag om hjemmelaget karamellpudding. Og ikke minst hjemmelaget (dritgodt om jeg skal si det selv) nøtte/fruktbrød med ost og portvin når barna er i seng.
Når begynner dere middagen på julaften og når åpner dere gaver? Jeg er vokst opp på gård og feiret dermed etter fjøstid som liten. Det er jo egentlig litt sent for små barn når man ikke må.
Mange flere spørsmål kommer etterhvert som vi nærmer oss jul. Juhuu!
|