Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 08:56   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Sitat:

Er et sett tolv av hver? Har ikke likt bestikk og servise til tolv, så kanskje jeg skulle valgt et annet svar.
Vi har ikke penbestikk, men har maya 2000 i stål som vi bruker til vanlig og det synes jeg er pent også. Er så dyrt, men kunne gjerne tenkt meg mer i den serien

Et sett trenger ikke være 12. Et sett er ... ... når man har flere i samme serie, og stort sett har nok til at alle kan ha likt.

Når jeg sier penbestikk mener jeg ekstrabestikk. Om man bruker sølvbestikket til hverdags og fest har man for såvidt ikke penbestikk. Da har man bare bestikk.

Gammel 26-10-10, 08:56   #22
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har penbestikk og penservice, men har aldeles ikke noen interiørblogg og kommer heller aldri til å få det....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:57   #23
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har penservise og penbestikk (sølv), moren min insisterte på at jeg måtte samle på både det ene og det andre opp igjennom. Personlig hadde jeg nok aldri valgt sølvbestikk, men det blir nå veldig fint når vi dekker med det i jula da. I tillegg så har jeg arvet penservise nok til å dekke til minst 40, så poden og jeg er godt dekket på den fronten, ikke så ofte vi er 40 til bords da.
Leser ikke interiørblogger.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:57   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har penbestikk og penservice, men har aldeles ikke noen interiørblogg og kommer heller aldri til å få det....

Men du klesmatcher hele familien? ja?

Gammel 26-10-10, 08:59   #25
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har sølvbestikk til fire, teller det? Ellers bruker jeg penbestikket mitt fra IKEA, som pussig nok er det samme som hverdagsbestikket. Men jeg har hele to sett med penservise da, der det ene er arvet fra mormor og inneholder sausnebb, potetskål med lokk, to serveringsboller, og intet mindre enn FIRE serveringsfat.

Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:59   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke penbestikk, bruker det samme hele veien. Inntil nylig var det en lett miks av Hardangerbestikk og ymse IKEA-greier, nå har vi giftet oss og fått fullt sett Nora fra Hardangerbestikk og bruker det til hverdags og fest / besøk. Riktignok har jeg sølvskjeer og sølvteskjeer som kommer fram av og til, men det er jo ikke et helt sett. Vi har derimot "penservise", men bruker det av og til på helt alminnelige dager. :vill og gal:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:59   #27
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har penbestill (sølv) og penservie fra poskrund porselen (fikk alt til bryllupet for 15 pår siden).

Jeg leser ikke interiørblader o.l.

Gammel 26-10-10, 09:00   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Har penservise og penbestikk (sølv), moren min insisterte på at jeg måtte samle på både det ene og det andre opp igjennom. Personlig hadde jeg nok aldri valgt sølvbestikk, men det blir nå veldig fint når vi dekker med det i jula da. I tillegg så har jeg arvet penservise nok til å dekke til minst 40, så poden og jeg er godt dekket på den fronten, ikke så ofte vi er 40 til bords da.
Leser ikke interiørblogger.

Moren og søsteren min forsøkte en gang å få meg til å begynne å samle på Ramonabestikk. Så Exbo er den heldige vinner av 6 te-skjeer og 6 gafler i den serien.

Men nok til 40, da! Det er masse. Har du alt i kjøkkenskapene? Har du stort kjøkken? Jeg har fat til 8 (middag og frokost) og syns det tar stor nok plass.

Gammel 26-10-10, 09:00   #29
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Toppen av alt, for meg, er foreldrene mine, som har fiskebestikk til 12. I sølv.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:02   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde penbestikk helt til jeg fant ut at vi brukte det så sjeldent at det ble tåpelig. Vi har derfor begynt å bruke penbestikket til hverdags. Vi har sølvbestikk også, men jeg vet ikke til hvor mange og jeg har aldri brukt det. Liker ikke sølvbestikk, men har det siden mannen hadde det fra før han traff meg.

Vi har penservise også, men bruker ofte det nye hverdagsserviset, som var forholdsvis dyrt, når vi har gjester.

Jeg leser ikke noe særlig interiørblader/blogger og vi matcher ikke i klærne.

Gammel 26-10-10, 09:03   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har sølvbestikk til fire, teller det? Ellers bruker jeg penbestikket mitt fra IKEA, som pussig nok er det samme som hverdagsbestikket. Men jeg har hele to sett med penservise da, der det ene er arvet fra mormor og inneholder sausnebb, potetskål med lokk, to serveringsboller, og intet mindre enn FIRE serveringsfat.

Men du kunne atså krysse av for "hverdag, fest og galla" ? jeg er lit lei meg for at jeg ikke kunne krysse der.

Finservice fra besteforeldre har en helt egen schwung. Et arvet sausnebb er mye kulere enn et kjøpt et.

Gammel 26-10-10, 09:07   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Tilhører muligens den eldre generasjonen, men begynte ganske ung å spare på sølvbestikk.
Så jeg har sølv til 17 personer. Kniv,gaffel og skje. Og serversingbestikk i sølv. Og isskjeer og kakegafler.Noe er også arvet fra bestemoren min.
Bruker sølv ofte, lørdagskvelder, søndagsmiddag enhver anledning det er venner her.

Har også penservise. To for å være nøyaktig. Har spart ferdig middag-og kaffeservise fra Villeroy og Boch, og snart ferdig med det samme Prosgrunn Porselen, Nisseserviset.

Stemte kun , "har dere penbestikk" for jeg har ikke interiørblogg og leser heller ikke slike blogger.

Helt på sidelinjen, har også penglass.

Gammel 26-10-10, 09:10   #33
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har penbestikk ja, Hardangerbestikk (Kristin). Vi har et annet Hardangerbestikk til hverdags. Dette av den enkle grunn av vi hadde dette med oss da vi flyttet sammen, og har dermed supplert litt etterhvert.

Har også penservise. Men leser ikke interiørblogger.

Gammel 26-10-10, 09:11   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Toppen av alt, for meg, er foreldrene mine, som har fiskebestikk til 12. I sølv.

Wow. Det er imponerende.

Jeg skjønner at mange har mye større kjøkken enn meg, og kanskje folk fremdeles har seksjoner de putter ting inni? Hos meg er det fullt på kjøkkenet, og jeg har veldig lite av alt.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

og vi matcher ikke i klærne.

Det teller også hvis du flere ganger i året bytter ut pynteputer og gardiner. Og disse matcher med hverandre.

Gammel 26-10-10, 09:12   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Helt på sidelinjen, har også penglass.

Jeg trodde det sto pengeglass, og tenkte et øyeblikk at det har jo jeg også. Et glass jeg putter småpenger på.

Gammel 26-10-10, 09:15   #36
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skjønner at mange har mye større kjøkken enn meg, og kanskje folk fremdeles har seksjoner de putter ting inni? Hos meg er det fullt på kjøkkenet, og jeg har veldig lite av alt.

Vi har relativt stort kjøkken med mye skapplass. Har flere skaper som er tomme, faktisk.

Gammel 26-10-10, 09:17   #37
Albertine
Passiv

Standard

Det teller også hvis du flere ganger i året bytter ut pynteputer og gardiner. Og disse matcher med hverandre.

Jeg kjøpte noen midlertidige gardiner på salg da vi pusset opp her for fire år siden, det kostet vel 59 spenn for to lengder. De henger her fortsatt... Og putene jeg kjøpte samtidig står pent i sofaen, men den ene må nok bort nå, siden en av kaninene tisset på den.

Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:18   #38
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ikke flere ganger i året siden jeg er så flink å finne noe som er fint og som av den grunn varer lenge.

Gammel 26-10-10, 09:24   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har penbestikk og penservise, bruker alt litt hipp som happ, leser blogger men ikke om interiør.

Ja, også hender det jeg bytter gardiner og jeg kjøpte visst nye pynteputer her i sommer, men det var til utemøblene. Familien er overhodet ikke fargekoordinert.

Sist redigert av Ru : 26-10-10 kl 11:18.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:24   #40
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

(Servise, Kirsebær...)

Vi har penservise og sølvbestikk, og jeg elsker å dekke pent bord med det innimellom. Ikke noe stress, det tar da ikke så lang tid å vaske opp noen kniver. Har også to skjenker til oppbevaring av slikt, det befinner seg dermed litt verdier inni dem...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.