Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det lørdag dere feirer Halloween?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 08:46   #21
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det lørdag dere feirer Halloween?

Vi har feiret det på dagen og sånn blir det i år også. W er invitert på Halloweenfest på søndag og da skal de også gå knask eller knep.

Vi har hatt en liten samling for de som har vært ute og gått knask eller knep og første gangen var en tirsdag eller onsdag. De senere årene har det også vært fest og samling for de voksne. Dvs ungene har sitt opplegg og vi hygger oss ved matbordet sammen med gode venner i nabolaget.

Gammel 25-10-10, 09:31   #22
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Knask eller knep runden gås på søndag når det er Halloween. Fest kan man når man vil og når det passer seg best. Ingen vil få noe snop annet enn den 31 her.

Gammel 26-10-10, 08:08   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Stygge masker som skremmer minstemann gjør meg ikke blid for å si det sånn, jeg synes det er greit at det begrenser seg til en dag.

Hvorfor?
Skjønner at han blir redd og det ikke er noe koselig, men det selges jo
omtrent bare skumle utkledningsting nå i butikkene før Halloween.
Vi i Norge er nok ikke like inn i dette med at Halloween er mere en
utkledningsdag uten at man MÅ være skummel, så jeg håper ikke mine som
har fått skumle masker av bestemor kommer innom dere og blir møtt av en lite blid mor....
Synes selvfølgelig heller ikke disse maskene er noe særlig pene,
men når alle butikker selger det og gutter..ja, de vil jo ofte velge å være litt skumle (mens jentene er prinsesser).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:16   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hvorfor?
Skjønner at han blir redd og det ikke er noe koselig, men det selges jo
omtrent bare skumle utkledningsting nå i butikkene før Halloween.
Vi i Norge er nok ikke like inn i dette med at Halloween er mere en
utkledningsdag uten at man MÅ være skummel, så jeg håper ikke mine som
har fått skumle masker av bestemor kommer innom dere og blir møtt av en lite blid mor....
Synes selvfølgelig heller ikke disse maskene er noe særlig pene,
men når alle butikker selger det og gutter..ja, de vil jo ofte velge å være litt skumle (mens jentene er prinsesser).

Jeg vil tippe at hun mener at hun blir lite blid om de dukker opp andre dager enn på selve Halloween. Den dagen er man forberedt på å få maskekledte barn på døra, ikke andre dager.

Fasit er uansett: Knask eller knep den 31. oktober, fest når som helst.
Man kan selvsagt legge runden til andre dager, men det er rett og slett dårlig gjort ovenfor barna fordi de mest sannsynlig blir møtt av litt mindre hyggelige mennesker som mest sannsynlig ikke har godteri allikevel.

Med mindre man har avtalt noe annet med hele nabolaget selvsagt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:59   #25
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg vil tippe at hun mener at hun blir lite blid om de dukker opp andre dager enn på selve Halloween. Den dagen er man forberedt på å få maskekledte barn på døra, ikke andre dager.

Fasit er uansett: Knask eller knep den 31. oktober, fest når som helst.
Man kan selvsagt legge runden til andre dager, men det er rett og slett dårlig gjort ovenfor barna fordi de mest sannsynlig blir møtt av litt mindre hyggelige mennesker som mest sannsynlig ikke har godteri allikevel.

Med mindre man har avtalt noe annet med hele nabolaget selvsagt.

ja, gikk litt fort i svingene her.
Det forstår jeg!

Gammel 26-10-10, 09:05   #26
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ungene går fra dør til dør søndag.

Vi avslutter festen i passelig tidspunkt til når man skal opp dagen etter.

Gammel 26-10-10, 10:20   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloween markeres 31. oktober helt uavhengig av ukedag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:05   #28
charlieotte
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
charlieotte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Halloween er egentlig den 3. Torsdagen i Oktober (altså den 28. Oktober i år), men her i Norge feires den som regel den 31. Oktober. Selv skal vi feire det Lørdagen, for søndag blir litt upraktisk^^

charlieotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:34   #29
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av charlieotte, her.

Halloween er egentlig den 3. Torsdagen i Oktober (altså den 28. Oktober i år), men her i Norge feires den som regel den 31. Oktober.

I USA, hvor skikken jo stammer fra feires det alltid den 31. oktober. Hvorfor du mener at det alltid skulle falle på den 3. torsdagen i oktober vet jeg ikke.

Vi feirer på søndag med klassefest på 5. trinnet. Ungene går knask eller knep først, og kommer på festen kl 19.00. Hvis det kommer unger på døra vår en annen dag, blir det nok ikke noe godt på dem.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:55   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje charlieotte blander sammen Halloween og Thanksgiving? Thanksgiving er jo den tredje torsdagen i november.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:47   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av charlieotte, her.

Halloween er egentlig den 3. Torsdagen i Oktober (altså den 28. Oktober i år), men her i Norge feires den som regel den 31. Oktober. Selv skal vi feire det Lørdagen, for søndag blir litt upraktisk^^

Nei, det er feil. Jeg tror du blander sammen ganske mange ulike tradisjoner her.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:08   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bare blander sammen, men tredje torsdag i oktober var faktisk den 21. oktober.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:11   #33
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha en Halloweenfest for Jonas og Co på lørdag. Men knask eller knep får ungene gjøre på søndag.

Jeg kjenner jeg gleder meg til å begynne å ordne til hjemme etterpå.

Gammel 29-10-10, 18:10   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er enkelt å unngå besøk på halloween hvis man ikke vil ha det. Da er det også lett å omplassere lillebror ved behov. Det jeg ikke vil ha, er plutselige skrekkscener i en 14-dagersperiode rundt halloween.

Gammel 29-10-10, 20:30   #35
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Vi skal ha en Halloweenfest for Jonas og Co på lørdag. Men knask eller knep får ungene gjøre på søndag.

Jeg kjenner jeg gleder meg til å begynne å ordne til hjemme etterpå.

samme her.
Skal ha geléhånd, skumle muffins, mummie-pølser, grønn spaghetti
og så må jeg titte litt rundt på nettet om jeg kan få noen flere tips!

Gammel 29-10-10, 20:40   #36
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi feirer på søndag og vi skal gjøre dette: http://www.obos.no/default.aspx?did=9802691 Det tror jeg blir skikkelig kult ...... og det er åpent for alle, så det er bare å komme.

Så gøy!

Halloweenrunden er den 31. Har aldri opplevd å få utkledde unger på døra verken før eller etter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.