Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 13:49   #21
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er ikke så fornøyd med presis som mange andre her. De sitter godt på glatt underlag som merkelapper, men løsner i vask i dongeribukser og grovere tøy.

Men, alle klær har jo merkelapper på innsiden? Vaskelapper etc? Unntatt hjemmestrikket ull da.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 16:02   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Men, alle klær har jo merkelapper på innsiden? Vaskelapper etc? Unntatt hjemmestrikket ull da.

Jo men det er ikke alltid disse sitter sånn til at det egner seg for merking. Av og til, spesielt på bukser, sitter merkelappen nede på låret og da blir ikke merkinga mye verdt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:11   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo men det er ikke alltid disse sitter sånn til at det egner seg for merking. Av og til, spesielt på bukser, sitter merkelappen nede på låret og da blir ikke merkinga mye verdt.

Jeg jobber i bhg og om jeg finner et plagg på gulvet, leter jeg etter merkelapp med navn. Sitter den ikke i nakken eller bak på buksen, kikker jeg på sidene. Mulig folk ikke gjør det?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:16   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg jobber i bhg og om jeg finner et plagg på gulvet, leter jeg etter merkelapp med navn. Sitter den ikke i nakken eller bak på buksen, kikker jeg på sidene. Mulig folk ikke gjør det?

Jeg vet ikke. De havner i ukjent-eier-boksen på skolen i hvertfall. Men det kan de forsåvidt gjøre selv om det er navn både her og der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:21   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet ikke. De havner i ukjent-eier-boksen på skolen i hvertfall. Men det kan de forsåvidt gjøre selv om det er navn både her og der.

På skolen ser jeg at alt av gjenglemt tøy havner i samme dunk, merket eller ikke. Men, et par ganger i året går skolen i gjennom tøyet, og det som er merket kommer tilbake til sin eier (forhåpentligvis). Det umerkede legges frem på gulvet i gymsalen og foreldrene kan komme og se om det er noe de savner.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:23   #26
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Da har jeg bestilt fra Presis.no. Håper de holder mål.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:27   #27
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

...

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 16-02-11 kl 19:10.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:21   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Jeg må huske å bestille derfra neste gang det nærmer seg tomt. Mannen bestilte så masse julegaver fra flust at vi fikk med en pakke merkelapper derfra, men så sto jeg der med en HAUG med nye klær (vel, arvede, vi fikk med oss et par sekker hjem fra juleferie, mye til ham, og mye til lillejenta, men hennes trenger heldigvis ikke merkes) og forbannet denne strykegreia da, atter en gang. Og enda litt ekstra når jeg etter vask har plukket av et par av lappene. Og fant buksa hans (99,999% sikker) på plassen til nabogutten i barnehagen i går. Sannsynligeheten for at han også har ei bukse som altså var solgt i fjor, siden den er arvet, i samme størrelse (gutten på plassen ved siden av er ikke akkurat like stor som Knerten) er minimal. Men altså var buksa umerket. Og jeg hadde jo merket alle. Men så vet jeg jo også at lappen har løsnet fra et par andre bukser...

Jeg vurderer sterkt å bare bruke skrivetusj egentlig, men det funker jo egentlig bare om man har sånn navnelapp til å skrive på, og de er ofte allerede brukt i arvetøyet (så da pleier jeg klippe dem av, eller stryke lappen vår over) for å stryke lapper er jeg i alle fall drittlei av. Dessuten særlig det tøyet som ikke tåler full varme på strykejernet, og alt det som er vanskelig tilgjengelig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:27   #29
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Merkelappene fra Askeladden smelter når de blir strøket på, og sitter bom fast. Ulempen er at de ikke kan fjernes. Men som oftest skriver jeg bare navnet hennes på merkelappen. Jeg ser at vi begynte friskt i høst med å stryke lapper i alle klær, men gikk raskt over til å skrive. :lat mamma:

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:28   #30
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Bruker de fra Navnelapper.no. Funker fett på ullgensere også de.

Setter de på vaskeanvisningen på tøy som har det, eller i nakken der det ikke er lapper i klærne (ullgensere).

Tror det er ganske likegyldig hvor man bestiller dem fra, så lenge de tåler oppvaskmaskin, så tåler de greit 60 grader i vaskemaskina også!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:52   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Nope, jeg har prøvd, de klistrelappene som er til matbokser, de falt av etter få vask, mens de som var strøket på satt. (altså da første ladning, som vi bestilte fra... tror det var navnelapper? De fra flust faller tidvis av selv om de er strøket på, mens andre virker smeltet inn i tøyet, så det er mulig noen altså ikke er strøket lenge nok?)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:30   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei, det er strykemerker til tøy, klistre til plast der. Klistre i tøy derfra er prøvd, de sitter ikke så godt... Så jeg skal bestille neste runde fra presis.

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Finner ingen klistrelapper som kan settes på klær?

Jeg bruker fremdeles navnelapper.no(askeladden). Det er de som sitter best.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:50   #33
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Limer på lapper fra Nordic Print på vaskelapper. Funker fint. Stryking er for tålmodige sjeler.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:55   #34
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navnelapper som limes rett på klærne (ikke strykes)

Bruker kun klistrelapper , første året brukte vi fra Nordic print. De satt bom fast.
I fjor brukte vi askeladden, de faller av.
Så i år blir det nordic print igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no