Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pris på bytte av tak

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 21:56   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på bytte av tak

Ser jeg ut som en som vet hva saltak og vamlet tak er?

Taket lekker, ja. Det lekker rett ned på senga mi. En smule upraktisk.

Gammel 08-10-10, 22:15   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal bytte neste år og jeg mener pristilbudet forrige eier hadde fått var på noe over 100 000 per boenhet av tomannsboligen vår. Vi skal definitivt ikke gjøre det selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 22:20   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen som har priseksempler hvis en gjør det sjøl?

Gammel 08-10-10, 22:25   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Om han er hendig så er det ingen problem å gjøre det selv.

Og om taksteinen er moden for utskifting, så er det mange typer tak å velge mellom. Pris er veldig varierende etter hva du vil ha på taket, så der er det bare å sjekke rundt om.

Pappa og mannen min skiftet taket til mamma og pappa for et par år siden. Vet ikke pris jeg, men det var ikke vanskelig.

Gammel 08-10-10, 22:38   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Aiai, veldig interessant! Takk, Honeybunny.

Gammel 08-10-10, 23:22   #6
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gjorde det selv. Tror det kom på rundt 30 i materialer.
Du bør ha en disiplinert mann, og eller hjelpsomme venenr for at det ikke skal drøye for lenge. Det må legges ned en del arbeidstimer. Vet du om dere må skifte takpapp, lekter og sløyfer også, eller bare stein? I tillegg kan det ofte lønne seg å isolere hvis huset er litt eldre.

Gammel 09-10-10, 06:35   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Åå, går det an å isolere samtidig? Det burde definitivt vært gjort, men jeg trodde kanskje det gjordes innenfra og ikke utenfra.

Jeg vet ikke hvor mye som må skiftes, men det aner meg at hele jævla taket er på overtid. Noen sa meg at levetid på tak er ca 30 år. Vårt er *kremt* nærmere 45 tror jeg.

Gammel 09-10-10, 08:00   #8
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi betalte 170 000 for ca 143 i grunnflate. Fikk prisfoslag helt opp i 250 000 på samme taket

Gammel 09-10-10, 11:38   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Vi betalte 170 000 for ca 143 i grunnflate. Fikk prisfoslag helt opp i 250 000 på samme taket

Men var det med jobben inkludert? Hva var materialkostnadene?

Gammel 09-10-10, 23:33   #10
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men var det med jobben inkludert? Hva var materialkostnadene?

Det var med arbeid ja!

Gammel 09-10-10, 12:01   #11
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Her er priseksempler fra XXL:
http://eidsvoll.xl-bygg.no/produktom.../priseksempler

Gammel 09-10-10, 17:50   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Supert, slaraffen! Da ser det ut som det ikke er nødt til å bli helt halvgærent.

Gammel 09-10-10, 18:02   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt lekkasjer i taket, det viste seg at det bare var takpappen under takplatene som måtte skiftes hos oss. Takpapp er ikke så dyrt. Kan dere gjenbruke eller supplere taksteinene? Legge takplater i stedet for takstein? Dersom hele taket må skiftes ville jeg absolutt plusset på ekstra isolasjon i samme slengen.

Gammel 09-10-10, 18:05   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Men da må jeg spørre igjen, er det ikke helt bakvendt å gjøre det ovenfra og ikke nedenfra? Mannen også mente det var merkelig.

Gammel 10-10-10, 11:30   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår helt hva du spør om, men prøver meg på svar.

Du kan ikke bytte takpapp og lekter innenfra. Du må ta av taksteinen, som hviler på lektene, som ligger oppå takpappen. Under pappen er det kanskje råte, som må byttes. Dette kan ofte sees innenfra.

Isolering gjøres innenfra. Enten i gulvet på loftet, eller i innertaket på loftet. Når du isolerer må du også passe på å få nok lufting.

Jeg mener isoleringen, ja. Vi kunne absolutt trengt å isolere, det er vel 3 cm isolasjon og vi bruker loftsetasjen til bl.a 2 soverom, så det hadde virkelig vært kjekt med mer isolasjon. Kottene på kneveggen er uisolerte, og der trekker det fra et par av døråpningene.

Så når folk da sier at vi bør isolere samtidig som vi bytter tak skjønner jeg ikke at det kan være noe fornuftig/arbeidsbesparende, i og med at isolasjonen blir lagt innenfra?

Gammel 09-10-10, 18:41   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Takstein pleier å være bortimot evig, jeg ville satset på å bytte pappen og evt. knuste steiner hvis jeg skulle spart penger.

Gammel 10-10-10, 18:24   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Takstein pleier å være bortimot evig, jeg ville satset på å bytte pappen og evt. knuste steiner hvis jeg skulle spart penger.

Takstein fra 70-80-tallet er ment til å vare i 30-40 år. Skifer varer bort i mot evig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:30   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Tror forresten jeg skal dra på Byggmakker på mandag og bestille sånn befaring.

Gammel 10-10-10, 12:09   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ene naboen byttet tak i sommer og det så jo ikke direkte vanskelig ut. Heiv den gamle taksteinen ned og la på ny. Men noe sier meg at han er en meget nevenyttig mann. Pris aner jeg ikke.

Gammel 10-10-10, 12:13   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Dersom du må av med hele taket kan du isolere utenifra i samme slengen mener jeg. Dersom du bare trenger å bytte papp/lekter/takstein så må du nok isolere innenfra.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.