|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass på oljeovnene deres
Supert, da tror jeg vi må ut å kjøpe slike.. Kjenner jeg ble skeptisk til å slå på oljeovnen nå altså.. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Pass på oljeovnene deresOjda! Jammen godt ingen av dere fikk olje over dere! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
heimføing
|
Her er en tidligere tråd med link til lista (får ikke sjekket ut linken nå, er på innmari tregt nett noen dager). |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass på oljeovnene deresDet brant ned et hus i bygda her for 4-5 år siden pga en slik oljeovn. Etter det kasta vi alle vi hadde. Vi bruker nå kun varmepumpe om natta og ved når vi er hjemme. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass på oljeovnene deresHadde 2 slike før, men kvittet oss med de når varmepumpa kom i hus! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Pass på oljeovnene deresLinken i tråden -ea- linker til virker ikke, men her er en annen link til ei liste - regner med det er den samme: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=180510
|
|
|
#29 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Pass på oljeovnene deresØnsker meg varmepumpe, jeg også, men tviler på at huseier vil sette inn det når det tross alt er fjernvarme og radiatorer her. Problemet er bare at radiatoren på stua har så dårlig effekt at den må stå på full guffe hele tida for å få litt lunk (jada, alle radiatorene er lufta - mange ganger). Det er derfor mye dyrere å varme med fjernvarmen enn med strøm. Det henger ikke på greip, derfor har jeg koblet fra fjernvarmeanlegget (ikke varmtvannet til kranene, da).
|
|
|
#30 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Pass på oljeovnene deresHadde oljeovner, men var glad da de ble kasta ut. Var alltid litt redd noe skulle skje. Men vi har en sånn ovn fra ClasOhlson, kjøpte den i fjor og den er helt super. Anbefales virkelig. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Pass på oljeovnene deresJepp, vi fjernet vår etter Spoon sin eksploderte i fjor. (Og nå har Jolie den, tror jeg).
|
|
|
#32 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Pass på oljeovnene deresHipp hurra for vannbåren varme og varmepumpe med energibrønn.
|
|
|
#34 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass på oljeovnene deresVi har kvitta oss med de ovnene vi hadde av den typen.
|
|
|
#36 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Hvordan er disse å ta på? blir de veldig varme på utsiden? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Pass på oljeovnene deresSom Karamell sier så hadde vi en lignende hendelse i fjor, nå er heldigvis vannbårenvarme-systemet i gang!
|
|
|
#38 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass på oljeovnene deresDet farlige med disse oljeovnene er vel at de velter lett. Og når de har veltet en gang er det fare for at de har fått usynlige skader som igjen fører til lekkasje og potensiell brann. Om man vet at en oljeovn har velta bør man altså klippe ledningen (for at ingen andre skal finne den og bruke den) og levere den som el-avfall. Problemet er selvfølgelig at en ovn kan ha velta uten at man er klar over det. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |