|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Nei, i grunn ikke. Jeg er enig med Inagh. Dyr er mat.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Eg er vaksen opp på sauegård, så nei, eg tenker lite over kva sauen tenker. Sau er mat, enkelt og greit.
![]() |
#24 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Jeg har ikke noe mer dårlig samvittighet i fårikålsesongen enn ellers i året - i ribbesesongen for eksempel. Jeg synes det er viktig at slaktedyra har det godt og at dyretransport og avlivining bli gjort på en god måte, men det er ingen sesong som gjør dette viktigere enn noen andre. I så fall burde muligens ribbesesongen vært verre i og med at griser er smartere og blir mer stressa i slaktesituasjonen enn sauer (mener jeg å ha hørt).
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?
Jeg har i alle år, siden jeg var barn, hatt det forholdet til slakting. Og jeg ble vegetarianer også, da jeg var 17 år. Jeg var det i hele 6 år, frem til jeg ble gravid i 2003. Da MÅTTE jeg ha kjøtt, hele kroppen "skrek" etter kjøtt, jeg har aldri opplevd noe lignende. Så intenst var det, at jeg gikk fra å være hardbarka veggis til å spise kjøtt til alle måltider over natta, da er det ille altså. Jeg gikk opp 35 kg som vegetarianer og har aldri hatt dårligere helse (min egen feil da, mye raske karber). Jeg spiser kjøtt fremdeles, føler jeg må ha det, men jeg skulle ønske kjøtt vokste på trær. Jeg liker ikke tanken på slakterier, dyr på samlebånd som om de var varer osv. Nei, jeg liker det ikke.
![]() |
#26 |
tankefull
|
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Dyrene skal absolutt behandles humant. Pga dette er det en veldig ulempe at slakteriene legges ned rundtom. Dyrene vi leverer til slakt må reise over 4 timer til nærmeste slakteri. Dette er bare ren kjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Er griser smartere enn sauer, sier dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Jeg vil at de skal behandles humant og godt, men spiser med god samvittighet.
Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
frakoblet
|
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Sånt lar jeg være å tenke på. Hvis jeg skulle gått rundt og tenkt på alt som var fælt i verden ville jeg ligget i en krok og grått mesteparten av tiden.
![]() |
#32 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Det er bare ett svar på dette. Alle sauer i verden må slippes ut i naturen og leve fritt der de hører hjemme og klarer seg selv. Samme gjelder for rev, mink og oppdrettslaks
![]() |
#33 |
intro
|
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har mer medynk med sauene enn med andre dyr vi trøkker i trynet. Lurer på om jeg ikke sågar var slem nok til å spøke overfor ungene med at vi spiste Sauen Shaun.
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Nei,tenker ikke noe nevneverdig over dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Nei, jeg får ikke noe mer medlidenhet med sau, enn med andre dyr som skal bli mat. |
![]() |
![]() |
#36 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Jeg får inntrykk av at du har medlidenhet med lam fordi de er søte? Har du like stor medlidenhet med styggere dyr?
![]() |
#39 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Fårikålsesongen ... Har dere medlidenhet med dyrene?Nei. Har spist fårikål tre dager på rad. Nam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Sviiisj!!
|
Og jeg var kynisk nok til å leke at jeg skulle lage fårikål av Kløver da hun lekte lam og ville at jeg skulle flaskemate henne.
![]() |
|
|