|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Live and let live
|
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Fantastisk flotte bilder. Det ser ut til å virkelig ha vært en opplevelse for livet!
|
|
|
#22 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Ååhh ...
|
|
|
#23 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Tusen takk! Alltid kjekt å få hyggelige tilbakemeldinger. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Høres ut som en spennende tur! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Har omsider postet et blogginnlegg om turen. Det er langt, inneholder masse, masse bilder og er ordnet tematisk. Altså lett å hoppe over ting som ikke interesserer så mye. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Åh.... minner om Nepal. Fantastisk flotte bilete. Kor ligg Atlasfjella
|
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Atlasfjellene er en fjellkjede som strekker seg gjennom Marokko, Algerie og Tunis. Den består av High Atlas, Anti Atlas og Atlas midi. Jeg var i High Atlas. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Så tøft! Og stilig! Og så herlige bilder!
|
|
|
#29 |
|
guru advisor
|
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010For en flott tur det må ha vært! Tøft at du dro alene, kjente du ingen på forhånd? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
...
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Fantastiske bilder. Fristet virkelig å prøve seg på et slikt eventyr.
|
|
|
#31 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010
Kjente ingen, nei, men liker veldig godt å reise alene på den type turer. Har også gode erfaringer med å gå sammen med briter, de beholder både humor og guts selv når det røyner på. Og de er stø på beina i tillegg. Gikk fra kyst til kyst i England for et par år siden, og da var det både australiere og amerikanere i følget. De var i veldig bra form, hadde kondis i massevis, men eide ikke balanse eller evne/erfaring(?) i å gå på mer krevende underlag enn sti. Britene derimot var seige som bikkjeskinn ingen problemer med terrenget. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
guru advisor
|
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Der fikk jeg lest hele blogginnlegget, fantastisk! Tøft at du har vært over 4000 moh! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
...we have cookies
|
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Fantastiske bilder, og så langt et fantastisk blogginnlegg (har ikke lest hele ennå). Jeg får lyst til å gjøre slikt jeg også - dette var inspirerende! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Slim på hovednerven
Gruppa vil aldri være ensartet mtp fysisk form, utholdenhet og erfaring, men på de turene jeg går behøver man heller ikke være i superform. Det vil aldri bli kjempelange pauser der man må vente, og med mindre været er virkelig guffent og man må vente på andre på en forblåst topp, så er den ventinga helt grei. Like viktig som ok form er en viss evne til å tåle ubehag, det er ikke mye moro å gå tre timer bratt oppover når energien er på bånn og kvalmen bobler i en. Da er det en fordel å kunne fokusere på viktigere ting, som å sette den ene foten foran den andre. Nok en gang. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Og jeg er imponert over dere som orker å lese hele blogginnlegget! Da snakker man virkelig utholdenhet. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
...we have cookies
|
Nope. Fascinasjon over turen din - og for min del et ønske om å lære mer. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Slim på hovednerven
Selvsagt er det ok, veldig hyggelig at folk leser bloggen. Jeg er ikke videre flink til å blogge litt lengre turer, synes det tar for lang tid skal jeg gjøre det skikkelig, men har noen diffuse fortsetter om å bli flinkere. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Off the map.
|
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Så utrolig flott lesning. Har bare skummet den foreløpig, men kommer sterkere tilbake.
|
|
|
#39 |
|
Slim på hovednerven
Jeg har faktisk høydeskrekk, jeg også. Du skulle sett meg da jeg nærmet meg toppen av av et fjell vi gikk opp i Appeninniene i juni. Smal, ujevn og steinete rygg de siste metrene før det videt seg ut på toppen, fryktelig langt ned på begge sider og i det hele tatt føkkings skummelt. Jeg krøp over. Kunne ikke få nok nærkontakt med underlaget og omtrent ålte meg fram til det var trygt å reise seg opp. Og så drakk jeg meg til mot på Balder før vi skulle ned igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|