|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?De eneste gangene jeg tar fri fra jobb uten spesiell grunn, er enten for å reise bort eller for å være sammen med ungene. Å ta en fridag for å bruke bare på meg selv, hvis jeg ikke er syk, er en veldig absurd tanke for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
I farta!!
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Eg har fri onsdag og fredag. Mellomste og minste har fri med meg onsdagar (mellomste har onsdagsfri på skola), minste har og fri fredagane. Gull verdt.
![]() |
#23 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Har eg fri har ungane fri. Som hovudregel. Dei har også lange dagar og er slitne. Men det er veldig sjelden eg har fri egentlig da. Det har hendt eg har tatt meg fri frå jobb, levert ungane seint, vaska hus og henta dei tidleg.
![]() |
#24 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?
Jeg synes ikke det er så absurd. Å ha en fridag bare for deg selv en sjelden gang, er utrolig deilig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Originala
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?I utgangspunktet, ja. Mannen og jeg har tenkt at det hadde vært godt med en avspaserings- eller feriedag sammen bare oss to, men vi har såpass begrenset med fridager at det gnager litt på samvittigheten å ta en fridag uten å vie den til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Lillebror går i barnehagen, og på mine fridager leverer jeg ham der hvis vi vi ikka har andre konkrete planer enn å henge hjemme.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 26-09-10 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Både og. Pga både jeg og manne n jobber hver andre helg, har det blitt slik at fri dager midt i uken, da har vi de stortsett hjemme. Men innimellom er det utrolig godt å ha fri dager helt alene, så de er også ibhg selv om enten jeg eller mannen har fri.
![]() |
![]() |
#28 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Nei, vet du! Just do it! Vi har sånne små lommer helt til oss selv av og til. Med lunsj på restaurant og planløs vandring i byen, og det er jo kjempekoselig. Sist innebar det riktignok en tur til IKEA (som jo også er "best uten barn"), men bare det å kunne kjøre noen timer i bil sammen og SNAKKE uten å bli avbrutt er også en Fin Ting TM
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Vel, jeg synes tanken på å avspasere for å se på Tv eller vaske gulv er temmelig absurd også, jeg da, så det er kanskje mest der det ligger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Da jeg hadde barnehagebarn, og jobbet deltid, så ble det ofte en tur i barnehagen. Hadde mye sykdom med den eldste så hun var mye hjemme, og minstejenta elsket å være i barnehagen selv om hun var syk.
![]() |
#31 |
Ute på tur
|
Ja, det er vel slik for meg også.
![]() |
#32 |
Originala
|
Er ikke du lærer? Jeg innbiller meg nemlig at lærere, som tross alt har en god del flere dager de kan bruke sammen med barna gjennom et år, har lettere for å tenke og prioritere sånn. Bortsett fra røddager har jeg har de fire sommerferieukene, fem enkeltdager, kanskje 2-3 avspaseringsdager gjennom et helt år. Det er ikke mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Det varierte. De fleste ganger var han sammen med meg, andre ganger så hadde jeg fri til å gjøre andre ting. Det kunne være alt fra å bare sone ut etter voldsom arbeidsmengde, eller fordi jeg skulle få ting unna, som ville både vært kjedelig og tatt lengre tid hvis barnet skulle være med.
![]() |
#34 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Takk for mange svar. Jeg har heller egentlig aldri fri. Men om et par uker stenger jobben en dag (noe som nesten aldri skjer), vi jobber inn denne dagen på kveldstid. Jeg har jobbet en del overtid i det siste så det hadde vært godt med en dag hjemme alene uten å gjør noe annet enn det jeg har lyst til. Samtidig vet jeg at jeg vil ha veldig dårlig samvittighet om jeg sender lillegutt i barnehagen, mens jeg er hjemme og heller kunne brukt tiden på noe koselig sammen med han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
I mål
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er lærer og har fri i skoleferiene. Storebror har pleid å være hjemme omtrent halvparten av tiden i vinter- og høstferie. Resten av tiden har jeg rettet, fikset i huset og slappet av. I sommerferien har jeg hatt ham hjemme nesten hele tiden fram til i år, i år var han bare hjemme i 4 uker siden lillesøster var så ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
I mål
|
Jeg ville tatt dagen for deg selv. Lillegutt blir sikkert syk en eller annen gang før jul, så da får dere litt tid sammen likevel |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja, jeg har/hadde så godt som alltid barna hjemme fra barnehagen når jeg har fri. Nå som jeg har 2 skoleunger er jeg glad for at jeg har gjort det, for nå har jeg ingen mulighet til å ha en "hjemme-og-slappe-av-dag" untatt når det er skolefri.
![]() |
#38 |
Peppy!
|
Jeg synes det er et viktig poeng. Om man føler seg litt på felgen synes jeg det er helt på sin plass å ta seg en dag i fred og ro, faktisk. Med små barn er det ikke alltid at sommerferie og juleferie har så mye som et fnugg av ferie over seg, med lite søvn og barn som krever aktivisering. At man i ny og ne har behov for å få være i fred en dag, lese en bok og hente seg inn synes jeg ikke er egoisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ikke alltid.. Barnehagen er min eneste avlastning, derfor, hvis han er frisk så sender jeg han nesten alltid i barnehagen, fordi da får jeg koblet av litt og gjort endel opphopet husarbeid. henter heller litt tidlig. men er det flere uker med fri er det noe annet ja..
![]() |
#40 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Exbo er lærer og har en del mer fri enn meg. Når han har fri så har han poden hjemme om de planlegger noe sesielt de to skal gjøre. Er fridagen uten en plan er Poden i barnehagen. Da er morsommere/bedre for ham å være der.
![]() |
|
|