|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Den eneste gangen jeg tok en avspaseringsdag av luksusgrunner (altså ikke fordi det var påkrevd pga. planleggingsdag) så sørget jeg for å dra til London. Alene. Tjohei. Jeg tror ikke det blir en engangsforeteelse.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei, minsten trives best i barnehagen og eldste må jo på skolen. Men jeg leverer sent og henter tidlig, og eldste kan skippe SFO om hun vil. Nå har jeg jo ikke fridager i uka da, så den problemstillingen er uaktuell. Men jeg har fri hele julen og hele påsken og da er ungene hjemme.
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei !
|
|
|
#4 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er lærer. I høstferien skal eldste være hjemme (han har ikke SFOplass i år, 4. klassing) mens 1. klassingen skal 3 dager på sfo. Mest på grunn av topp opplegg: friidrettsdag, fotballcup og "SFO-kino". |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Det varierer noe. Lillebror har av og til fri, og av og til ikke. Det kommer litt an på hva de skal i barnehagen den dagen også. |
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er lærer og har jo en del faste "fridager" utover i skoleåret samt mer fri enn de fleste på sommeren. Da ungene gikk i barnehagen hadde jeg dem vel hjemme ca halvparten av tida i skoleåret, men ikke nødvendigvis begge to (godt med alenetid med mamma for både liten og stor). Resten av tida brukte jeg delvis til å slappe helt av, delvis til retting. I sommerferien var de gjerne litt i barnehagen, rett og slett fordi det er veldig lenge å ha fri i 8 uker når man er liten.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Da mine to gikk i barnehage fikk de først ikke full plass, og da hadde jeg de hjemme på samme dag. Da de senere fikk full plass lot jeg de ofte få være hjemme med meg hvis jeg hadde fri. Hun yngste ville ofte i barnehagen likevel og fikk lov til det hvis ikke jeg hadde noen andre planer.
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja, for meg er det en selvfølge at han får være hjemme når jeg er hjemme. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har barna fri når dere har fri?Hvis jeg skulle være så heldig å få en fridag i uka utenom ferier, hadde jeg neppe hatt barna hjemme - det er uendelig mange ting jeg burde gjort som det er umulig å få til med barna hjemme. Men fridager midt i uka har jeg desverre aldri. Jeg lurer på om jeg må ta meg en uke fri uten lønn for å komme meg litt ovenpå, men det hadde definitivt vært uten barna hjemme. Desverre har jeg nok ikke råd til det på denne sida av jul.
|
|
|
#10 |
|
I farta!!
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Eg har fri onsdag og fredag. Mellomste og minste har fri med meg onsdagar (mellomste har onsdagsfri på skola), minste har og fri fredagane. Gull verdt.
|
|
|
#11 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?Både og. Pga både jeg og manne n jobber hver andre helg, har det blitt slik at fri dager midt i uken, da har vi de stortsett hjemme. Men innimellom er det utrolig godt å ha fri dager helt alene, så de er også ibhg selv om enten jeg eller mannen har fri.
|
|
|
|
#12 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Begge deler. Mannen er hjemme på mandager med barnehagebarna, jeg er hjemme onsdager med 1. klassingen og yngste barnehagebarn. Det andre barnehagebarnet får tilbud om å være hjemme da han også, men 9 av 10 ganger velger han barnehagen. Det er jo der vennene hans er. På fredager har jeg fri helt alene. Et must for hele familien tror jeg.
|
|
|
#13 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Hvis jeg er hjemme på en hverdag så er jeg enten syk, eller så har jeg hjemmekontor. Og ingen av delene er en god kombinasjon med 3 åringen i hælene. Men hvis jeg tar meg fri pga skolefri for 7 åringen så er begge hjemme ja. (inkluderer gjerne litt hjemmekontorarbeid da også....) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har seinvakt mandager og torsdager, og har da det eller de barna som går i barnehagen hjemme. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har barna fri når dere har fri?De eneste gangene jeg tar fri fra jobb uten spesiell grunn, er enten for å reise bort eller for å være sammen med ungene. Å ta en fridag for å bruke bare på meg selv, hvis jeg ikke er syk, er en veldig absurd tanke for meg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna fri når dere har fri?
Jeg synes ikke det er så absurd. Å ha en fridag bare for deg selv en sjelden gang, er utrolig deilig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Vel, jeg synes tanken på å avspasere for å se på Tv eller vaske gulv er temmelig absurd også, jeg da, så det er kanskje mest der det ligger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
har tatt seg sammen
|
Jeg får ikke utbetalt overtid, det må avspaseres. I perioder er det så hektisk at jeg må avspasere for å puste litt ut. Det er sjelden jeg ser tv i stedenfor, men det hender jeg tar noen ekstra økter ved vaskemaskina. Dersom jeg ikke avspaserer så jobber jeg 110 % for 100 % lønn. Det gidder jeg ikke, selv om jeg er glad i jobben min.
|
|
|
#19 |
|
Ute på tur
|
Ja, det er vel slik for meg også.
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Har barna fri når dere har fri?Har eg fri har ungane fri. Som hovudregel. Dei har også lange dagar og er slitne. Men det er veldig sjelden eg har fri egentlig da. Det har hendt eg har tatt meg fri frå jobb, levert ungane seint, vaska hus og henta dei tidleg.
|
|
![]() |
|
|