Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna fri når dere har fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 12:20   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Den eneste gangen jeg tok en avspaseringsdag av luksusgrunner (altså ikke fordi det var påkrevd pga. planleggingsdag) så sørget jeg for å dra til London. Alene. Tjohei. Jeg tror ikke det blir en engangsforeteelse.

Gammel 26-09-10, 12:21   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, minsten trives best i barnehagen og eldste må jo på skolen. Men jeg leverer sent og henter tidlig, og eldste kan skippe SFO om hun vil. Nå har jeg jo ikke fridager i uka da, så den problemstillingen er uaktuell. Men jeg har fri hele julen og hele påsken og da er ungene hjemme.

Gammel 26-09-10, 16:07   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei !
Når jeg er i jobb er en fridag en etterlengtet ting som skal nytes uten unger. Dessuten pleier jeg å bruke sånne dager til nødvendigheter som tannlege,frisør ol.
Nå har jeg bare en barnehageunge for tiden og hun kjeder seg veldig når hun må være hjemme pga planleggingsdager ol.

Gammel 27-09-10, 10:41   #4
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg er lærer. I høstferien skal eldste være hjemme (han har ikke SFOplass i år, 4. klassing) mens 1. klassingen skal 3 dager på sfo. Mest på grunn av topp opplegg: friidrettsdag, fotballcup og "SFO-kino".

Jul og påske har de alltid fri hele ferien, og har alltid hatt det. I høst- og vinterferien har de stort sett hatt 3 dager på SFO/bhg. Første og siste uka i sommerferien har de også hatt plass. Eldste holdt på å forgå av kjedsommelighet siste uka i sommerferien i år, da måtte han være hjemme. Jeg føler jeg har mye tid med ungene, og er ganske sikker på at jeg ville tenkt annerledes dersom jeg ikke hadde såpass mye fri - da ville jeg prioritert alle fridagene med barna. Men jeg nyter alenedagene jeg har nå! Det er vidunderlig. Halve "deiligheten" er at gubben også jobber disse dagene, så jeg er helt alene!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:21   #5
Left
Passiv

Standard

Det varierer noe. Lillebror har av og til fri, og av og til ikke. Det kommer litt an på hva de skal i barnehagen den dagen også.
Hvis jeg har fri, og han skal i bhg. er vi aldri der før 10, og han blir hentet tidlig, så jeg tror egentlig han har det vel så bra der, som hjemme

Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:23   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er lærer og har jo en del faste "fridager" utover i skoleåret samt mer fri enn de fleste på sommeren. Da ungene gikk i barnehagen hadde jeg dem vel hjemme ca halvparten av tida i skoleåret, men ikke nødvendigvis begge to (godt med alenetid med mamma for både liten og stor). Resten av tida brukte jeg delvis til å slappe helt av, delvis til retting. I sommerferien var de gjerne litt i barnehagen, rett og slett fordi det er veldig lenge å ha fri i 8 uker når man er liten.

Nå som de er skolebarn har vi fri samtidig og de er hjemme med meg. Mens de hadde SFO gjorde vi det på samme måte i skoleåret som da de gikk i barnehagen, men de hadde fri hele sommeren.

Gammel 26-09-10, 12:24   #7
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da mine to gikk i barnehage fikk de først ikke full plass, og da hadde jeg de hjemme på samme dag. Da de senere fikk full plass lot jeg de ofte få være hjemme med meg hvis jeg hadde fri. Hun yngste ville ofte i barnehagen likevel og fikk lov til det hvis ikke jeg hadde noen andre planer.

Gammel 26-09-10, 12:28   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja, for meg er det en selvfølge at han får være hjemme når jeg er hjemme.
Om jeg ta meg fri så er jo det for å være hjemme med poden. I fjor hadde jeg fri en dag i uka , det samme hadde poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:28   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis jeg skulle være så heldig å få en fridag i uka utenom ferier, hadde jeg neppe hatt barna hjemme - det er uendelig mange ting jeg burde gjort som det er umulig å få til med barna hjemme. Men fridager midt i uka har jeg desverre aldri. Jeg lurer på om jeg må ta meg en uke fri uten lønn for å komme meg litt ovenpå, men det hadde definitivt vært uten barna hjemme. Desverre har jeg nok ikke råd til det på denne sida av jul.

Gammel 26-09-10, 12:32   #10
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg har fri onsdag og fredag. Mellomste og minste har fri med meg onsdagar (mellomste har onsdagsfri på skola), minste har og fri fredagane. Gull verdt.

Gammel 26-09-10, 12:38   #11
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Både og. Pga både jeg og manne n jobber hver andre helg, har det blitt slik at fri dager midt i uken, da har vi de stortsett hjemme. Men innimellom er det utrolig godt å ha fri dager helt alene, så de er også ibhg selv om enten jeg eller mannen har fri.

Gammel 26-09-10, 13:41   #12
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Begge deler. Mannen er hjemme på mandager med barnehagebarna, jeg er hjemme onsdager med 1. klassingen og yngste barnehagebarn. Det andre barnehagebarnet får tilbud om å være hjemme da han også, men 9 av 10 ganger velger han barnehagen. Det er jo der vennene hans er. På fredager har jeg fri helt alene. Et must for hele familien tror jeg.

Gammel 26-09-10, 19:31   #13
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg er hjemme på en hverdag så er jeg enten syk, eller så har jeg hjemmekontor. Og ingen av delene er en god kombinasjon med 3 åringen i hælene. Men hvis jeg tar meg fri pga skolefri for 7 åringen så er begge hjemme ja. (inkluderer gjerne litt hjemmekontorarbeid da også....)

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:01   #14
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har seinvakt mandager og torsdager, og har da det eller de barna som går i barnehagen hjemme.
Nå har jeg kun ei som går i barnehagen, og det er veldig koselig at jeg og hun får litt alenetid sammen. Det hender seg at jeg har fri etter arbeidshelg på dager der minsta har barnehageplass og da nyter jeg litt alenetid. De andre to går på skolen og jeg vet ikke om det helt hadde tatt seg ut om jeg på mine fridager hadde holdt dem hjemme fra skolen......

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:30   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De eneste gangene jeg tar fri fra jobb uten spesiell grunn, er enten for å reise bort eller for å være sammen med ungene. Å ta en fridag for å bruke bare på meg selv, hvis jeg ikke er syk, er en veldig absurd tanke for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:38   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De eneste gangene jeg tar fri fra jobb uten spesiell grunn, er enten for å reise bort eller for å være sammen med ungene. Å ta en fridag for å bruke bare på meg selv, hvis jeg ikke er syk, er en veldig absurd tanke for meg.

Jeg synes ikke det er så absurd. Å ha en fridag bare for deg selv en sjelden gang, er utrolig deilig. Jeg lader virkelig batteriene hvis jeg har fri en helt vanlig torsdag og kan ligge med beina høyt og lese/surfe/se TV eller vaske gulv uten at noen maser på meg. Dessverre er det altfor sjelden jeg har mulighet til det, men jeg nyyyter det når det skjer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:45   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke det er så absurd. Å ha en fridag bare for deg selv en sjelden gang, er utrolig deilig. Jeg lader virkelig batteriene hvis jeg har fri en helt vanlig torsdag og kan ligge med beina høyt og lese/surfe/se TV eller vaske gulv uten at noen maser på meg. Dessverre er det altfor sjelden jeg har mulighet til det, men jeg nyyyter det når det skjer.

Vel, jeg synes tanken på å avspasere for å se på Tv eller vaske gulv er temmelig absurd også, jeg da, så det er kanskje mest der det ligger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:03   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vel, jeg synes tanken på å avspasere for å se på Tv eller vaske gulv er temmelig absurd også, jeg da, så det er kanskje mest der det ligger.

Jeg får ikke utbetalt overtid, det må avspaseres. I perioder er det så hektisk at jeg må avspasere for å puste litt ut. Det er sjelden jeg ser tv i stedenfor, men det hender jeg tar noen ekstra økter ved vaskemaskina. Dersom jeg ikke avspaserer så jobber jeg 110 % for 100 % lønn. Det gidder jeg ikke, selv om jeg er glad i jobben min.

Det er ikke alltid det passer å avspasere i forbindelse med ferier, selv om det også skjer. En del timer går selvsagt med til planleggingsdager og sykt barn, dersom det ikke er flere slike dager igjen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:49   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er vel slik for meg også.

Gammel 26-09-10, 12:32   #20
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Har eg fri har ungane fri. Som hovudregel. Dei har også lange dagar og er slitne. Men det er veldig sjelden eg har fri egentlig da. Det har hendt eg har tatt meg fri frå jobb, levert ungane seint, vaska hus og henta dei tidleg.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.