|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?
Dette er min:
|
|
|
#22 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Takker! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg lager fiskegrateng slik:
|
|
|
#24 |
|
Teller ned
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg klipper og limer. Takk for oppskrift, Nera. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Bollefrikasse.
|
|
|
|
#26 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Ja, også gulasjsuppe. Det er skikkelig høst og vintermat. Ungene elsker det.
|
|
|
|
#27 |
|
ræv med ører
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg laget en skikkelig god omelett i går. Purre, paprika, skinke og osteomelett. På fersk loff. Med smør på. :fortsatt litt i himmelen:
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Min fiskegrateng:
|
|
|
#29 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Nå MÅ jeg jo se å få laget lit hjemmelaget fiskegrateng snart! Takk for oppskrifter.
|
|
|
#30 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?*abb* |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Medisterkaker,lasagne,gratinert pasta og kyllingform, kyllingwok.
|
|
|
#32 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Surret svinebiffbiter og løk i creme fraice med krydder og en minidæsj sennep og en miniklype sukker i sausen. Rett i stekepannen alt sammen. Serveres med ris og salat eller poteter og brokkoli.
|
|
|
#33 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?
Akkurat sånn lager jeg min også, men stort sett med hvit fisk. Knallgodt. Og lager alltid dagen i forveien, så den bare kan varmes opp.
|
|
|
#34 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Laksewok, wok generelt, glitters parmesankylling, fylt kyllingbryst. Fish and chips-torsk i lompe med råkostsalat og remulade. Stekt torsk med gulrotpuré, poteter, smeltet smør og bacon. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Wok ja, det er jo fantastisk godt og enkelt! Kan varieres i det uendelige og smaker godt hver gang. Jeg pleier å bruke en pose frosne Wokgrønnsaker som basis, og så har jeg i tillegg oppi rødløk i båter, hvitløk, paprika, sopp og kanskje babymais og sukkererter. Og ofte ananasbiter.
|
|
|
#36 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Sjelden vi bruker posehverdagsretter. Er jo så utrolig mye som e r godt. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Spaghetti bolognese eller chili con carne. Bruker gjerne karbonadedeig og lurer inn ekstra med grønnsaker. Da kan man fint lage store porsjoner å fryse ned. Ellers er jeg veldig glad i pasta med hvit saus/ostesaus, strimlet kokt skinke og stekte grønnsaker. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Hverdagsmat her i gården er alt fra avanserte fleretimersretter til brødskive med omelett. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Her i huset er hverdagsmaten som oftest både kjapp og enkel, men laget fra bunn av. Supper, enten purésupper basert på grønnsaker eller kraftsupper med ymse oppi er kjapt og godt. Pastaretter er også lettvint hverdagsmat, som sjelden tar lengre tid enn selve pastakokingen. Omelett er super fast food. Med litt ost, skinke- eller baconbiter og små brokkolibiter i, er den både et fullverdig måltid og barnevennlig.
|
|
![]() |
|
|