|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg føler at det kommer litt med alderen. Jeg kjenner at jeg er mer avslappet til veldig mye etter at jeg har blitt eldre og tryggere på meg selv.
![]() |
#22 |
villende
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?En 80 % melder seg. Det handler om å klare å se hvilke oppgaver som krever alt du har gitt alt og hvilke oppgaver hvor det faktisk holder med mye mindre. F.eks. holder det gjerne å støvsuge stuen og barnerommene før en barnebursdag, man trenger ikke å rundvaske, for det må man jo uansett gjøre etter bursdagen, så hvorfor bruke to timer mer på forberedelser enn man trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Enig med mange over her. Det kjem med alderen, og heilt klart øving. Med nokre år på baken har ein erfaringar som hjelper ein godt på veg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?
Det virkelig vanskelige er når man må delegere, men likevel ta støyten hvis the shit hits the fan. Jeg synes det er veldig krevende å la være å forklare når andre ikke har gjort jobben sin. Men er det mitt ansvar, så er det mitt ansvar.
![]() |
#25 |
guru advisor
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg trodde jeg var medlem av 80% community, men hadde visst meldt meg ut. På tide å melde seg inn igjen og dro opp tråden igjen for flere gode råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Melder meg inn i øveklubben. Ikke hjemme, der er jeg superflink til å la humla suse, delegere og kose meg selv om ting ikke er perfekt - og det har jeg alltid vært. Men når jeg er på besøk hos andre og ikke minst i møte med (kravstore) foreldre på jobb - ikke... Så må øve på tankemønster før jeg begynner på jobb igjen.
![]() |
#27 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg tror det har litt med selvtillitt og gjøre også, sammen med øvelse.
![]() |
![]() |
#28 |
Tøff
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg er beinhard på "dårlig samvittighet"-kortet. Gjør noe eller ikke gjør det, men pip ikke til meg om din dårlige samvittighet. I alle fall ikke gjentatte ganger.
![]() |
#30 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg har falt ned til 60%, så jeg må vurdere å øke på litt faktisk. Men nå er det så travelt at jeg gidder ikke før barna blir litt større.
![]() |
#31 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Det er ikke noe oppbyggende å alltid måtte enten gi 110%, eller så er det å "gi faen" og man kan like gjerne gjøre ikkeno'. Vi stiller sjelden sånne krav til andre, så det er bare tåpelig å gjøre det mot seg selv også.
![]() |
#32 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg vil påstå at jeg er 90 % på jobb og 60 % hjemme. Vurderer å balansere forholdet litt, spesielt siden jeg ser at det, overraskende nok, ser ut til å fungere helt greit for enkelte å bare levere 50 % på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?Jeg blir stimulert av å yte maks, får nærmest kick av å fokusere skikkelig på en oppgave. Det gjelder ikke alt, da, men særlig arenaene jobb, trening og hobbygreier. På hjemmebane gjelder det samme, å yte = energiboost. Ofte oppleves det som en spiral; jo mer jeg står på, jo mer energi får jeg, jo bedre jobber jeg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|