Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 17:49   #21
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?

Tusen takk, Skilp! Jeg tror jeg skal prøve meg på kaken med mandlene. Og ta en tur innom Cacasbutikken.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:51   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Det er han som er Darth Maul. :lyspære:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:39   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tusen takk, Skilp! Jeg tror jeg skal prøve meg på kaken med mandlene. Og ta en tur innom Cacasbutikken.

Jeg tror jeg hadde skrevet ut malen i den størrelsen du skal ha, og så kledd inn kaken i rød marsipan. Tegn det over på smørpapir og legg på og så bruker du nål eller tannpirker til å markere hjørnene for strekene/feltene. Så hadde jeg tegnet omrisset til de svarte feltene med melisglasur som blir helt stiv (finn recipe på royal icing, og kjøp meringue powder på cacas). Da blir det felter med "kant" av glasur, og så hadde jeg laget litt mer flytende glasur for å fylle ut. Om du skal ha noe svart så er det bare Wilton sin svart som funker, kjøp sånn geletype, ikke flytende.

Gammel 16-09-10, 21:45   #24
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk, Esme. Det hørtes veldig lurt ut og vi kommer til å prøve å gjøre det sånn. Mannen syns Darth Maul-kakeideen var kjempekul, så dette blir fellesprosjekt. Jeg er best på baking, men han er helt klart stødigere på hånden og mye flinkere til å tegne. Så dette kan bli bra.

Gammel 16-09-10, 21:49   #25
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk, Esme. Det hørtes veldig lurt ut og vi kommer til å prøve å gjøre det sånn. Mannen syns Darth Maul-kakeideen var kjempekul, så dette blir fellesprosjekt. Jeg er best på baking, men han er helt klart stødigere på hånden og mye flinkere til å tegne. Så dette kan bli bra.

Det er sånn vi fordeler oppgavene her også. Lykke til!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:49   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra familieprosjekt! Bare vær nøye på å piske melisglasuren sånn at den blir "stiff peak" og test at den blir hard, den må være litt hard for å kunne være kant for den mer flytende, vanlige, konsistensmelisglasur. Test ut på matpapir eller noe. Legg inn hvit marsipan til øyne før dere tegner på det svarte, ville jeg tenke. Æh, dere er smarte mennesker og får det til helt fint.

Gammel 17-09-10, 13:25   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Bra familieprosjekt! Bare vær nøye på å piske melisglasuren sånn at den blir "stiff peak" og test at den blir hard, den må være litt hard for å kunne være kant for den mer flytende, vanlige, konsistensmelisglasur. Test ut på matpapir eller noe. Legg inn hvit marsipan til øyne før dere tegner på det svarte, ville jeg tenke. Æh, dere er smarte mennesker og får det til helt fint.

Jeg trenger virkelig alle tips jeg kan få, altså. Det mest avanserte jeg har laget hittil er sjørøverkake. Og det er ikke så veldig avansert... Nå har jeg "safet" ved å bestille et kakebilde, i tilfelle full katastrofe, som kan benyttes til helgens familieselskap dersom det (forhåpentligvis) blir overflødig i barnebursdagen.

Og så skal Snupp og jeg bake kjeks med disse (), som broren min tok med hjem fra New York i sommer:

Gammel 17-09-10, 13:28   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Bør jeg velge marshmallowfontant eller marsipan til lokket? Planen er å lage sjokoladekake, og sjokoladekake med marsipan virker litt, eh, ekkelt. Og sjokoladepasta smaker vel pju?

Gammel 17-09-10, 14:20   #29
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke marshmellowfontant enklere å jobbe med enn marsipan?
Søsteren min ga meg et godt råd om å lage vanlig sjokoladeglasur under fondanten, for den smaker jo bare sukker.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:30   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Bør jeg velge marshmallowfontant eller marsipan til lokket? Planen er å lage sjokoladekake, og sjokoladekake med marsipan virker litt, eh, ekkelt. Og sjokoladepasta smaker vel pju?

Jeg har gitt opp å finne noe som man dekker med som smaker spesielt godt. Det er bare til å legge vekk lokket omtrent, være seg marshmallowfondant, marsipan, sjokoladepasta eller sukkerpasta. En fordel med MMF er at man kan lage den temmelig tynn, tynnere enn marsipan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.