Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 00:30   #21
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Jeg kjenner såpass mye til hestesportmiljøet at jeg er ganske sikker på at Tony Andre Hansen ikke har forsøkt seg på juks.
Han er en ung rytter som faktisk kan holde på i 30 år til med sporten sin. Han er den absolutt siste av de norske som ville ha gjort noe slikt, fordi det ville vært ødeleggende for hans karriere.

Det er trist det som har skjedd. Og Tony Andre er en skikkelig grei kar som betyr utrolig mye for hestesporten. Selv har jeg møtt ham i forbindelse med Oslo Horse Show, og han er et forbilde for mange. Og Camiro har han utviklet til å bli en stjernehest. Det ligger tusenvis av timer med arbeid bak å få den hesten i den form den er i nå. Det er umulig å tenke seg at all den jobbingen skulle bli ødelagt på grunn av juks. Det er utenkelig !!!

Og enda tristere blir det hvis Gulliksen, Endresen og Djupvik også mister sine vel fortjente medaljer.
Nei, dette er triste greier. Han er uskyldig, og jeg tror på at en luring har vært ute etter å skade fire konkurrenter.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 00:37   #22
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Du verden, Elias - det ante jeg ikke. Man lærer stadig nye ting om sine medforumister.
Hestekar, altså!

Men nei, jeg kan heller ikke få det til å rime at Tony Andre kan ha gjort dette bevisst.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 00:48   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Jeg kjente at jeg ble litt småflau da jeg leste om sabotasje som sannsynlig årsak nærmest før det ble offentliggjort at hesten har dopa seg. (Alternativt noen har dopa hesten.) Det betyr ikke at jeg tror noe som helst i forhold til skyldspørsmålet altså.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 08:53   #24
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Du verden, Elias - det ante jeg ikke. Man lærer stadig nye ting om sine medforumister.
Hestekar, altså!

Men nei, jeg kan heller ikke få det til å rime at Tony Andre kan ha gjort dette bevisst.

Signerer denne. Enda flere hestefolk her.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:05   #25
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Jeg tror heller ikke Tony Andre har gjort det, og hvis han har gjort det, så tror jeg det skyldes uvitenhet. Gulliksen sa blant annet i går at han aldri hadde hørt om dette stoffet, så det er jo faktisk mulig at de ikke visste hva den inneholdt på en måte. Tony Andre sier han ikke har smurt hesten med noe på forhånd, og det tror jeg på. Ganske pussig at 4 gode hester fra fire ulike nasjoner ble tatt, og at det var akkurat samme stoff de testet positivt på.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:08   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvordan forholder dette seg dersom de kan bevise at hesten har vært alene om det, og at rytter og lagledelse var helt uvitende?

Ben "neste stopp: limfabrikken" Murphy

Det blir nok fårepølse.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:10   #27
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir nok fårepølse.

Eller svartpølse

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:10   #28
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir nok fårepølse.

... eller Stabburspølse, siden fårepølse lages primært av - får.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:12   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

... eller Stabburspølse, siden fårepølse lages primært av - får.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:13   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

... eller Stabburspølse, siden fårepølse lages primært av - får.

Nei, det er nok hest i fårepølse, jenta mi. :hersketeknikk:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:20   #31
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, det er nok hest i fårepølse, jenta mi. :hersketeknikk:


... Rauen ...? Og Junigutten ...??
*desillusjonert*


__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:44   #32
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Spise hestekjøtt?

Det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre det.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:49   #33
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir nok fårepølse.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Eller svartpølse

Naturligvis blir det pølse, men hva med medaljene, som jo er det viktige her? Er det felles medalje til hele ekvipasjen, eller kan rytteren få beholde sin hvis det bare er hesten som har jukset?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

(…) jeg er ganske sikker på at Tony Andre Hansen ikke har forsøkt seg på juks.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

(…) jeg kan heller ikke få det til å rime at Tony Andre kan ha gjort dette bevisst.

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

(…) Signerer denne.

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg tror heller ikke Tony Andre har gjort det, og hvis han har gjort det, så tror jeg det skyldes uvitenhet. (…)

Absolutt! etc. Det er ganske utidig med all denne dopingtestingen egentlig, og det etter at noen har vunnet medalje og alt mulig.

Ben "knegg" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:56   #34
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Naturligvis blir det pølse, men hva med medaljene, som jo er det viktige her? Er det felles medalje til hele ekvipasjen, eller kan rytteren få beholde sin hvis det bare er hesten som har jukset?









Absolutt! etc. Det er ganske utidig med all denne dopingtestingen egentlig, og det etter at noen har vunnet medalje og alt mulig.

Ben "knegg" Murphy

Synes ikke hesten trenger medalje som pølse altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:58   #35
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Synes ikke hesten trenger medalje som pølse altså.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:58   #36
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Men bør dette om det er sabotasje eller ei spille noen rolle for om medaljen ryker?

Altså (jeg vet ikke så mye om hester): Om dette stoffet øker yteevnen, så er det vel rimelig å tenke at kanskje de ikke hadde fått medaljen om hesten ikke hadde fått stoffet? Og dermed så har de fått en fordel (selv om den ikke var selvvalgt) som gjør at de ikke skal ha medaljen?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 10:06   #37
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men bør dette om det er sabotasje eller ei spille noen rolle for om medaljen ryker?

Altså (jeg vet ikke så mye om hester): Om dette stoffet øker yteevnen, så er det vel rimelig å tenke at kanskje de ikke hadde fått medaljen om hesten ikke hadde fått stoffet? Og dermed så har de fått en fordel (selv om den ikke var selvvalgt) som gjør at de ikke skal ha medaljen?

Men Esme da! Han er jo norsk. Det er nok noe feil med testen.

Ben "higher, faster, dopier" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 10:09   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

det blir nok ikke økologisk pølse, når den har kunstige tilsetningsstoffer.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 10:11   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg tror heller ikke Tony Andre har gjort det, og hvis han har gjort det, så tror jeg det skyldes uvitenhet. Gulliksen sa blant annet i går at han aldri hadde hørt om dette stoffet, så det er jo faktisk mulig at de ikke visste hva den inneholdt på en måte. Tony Andre sier han ikke har smurt hesten med noe på forhånd, og det tror jeg på. Ganske pussig at 4 gode hester fra fire ulike nasjoner ble tatt, og at det var akkurat samme stoff de testet positivt på.

Gulliksen har aldri hørt om stoffet? That's a pile of horsecrap. Jeg tviler ikke en døyt på at Tony-gutten ikke har smurt inn hesten med noe. Man har da folk til slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 10:34   #40
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men Esme da! Han er jo norsk.

Det er jammen forskjellsbehandling i media ja, nordmennene vant oppsiktsvekkende, akkurat som Bolt, mens det selvfølgelig er sabotasje når det gjelder nordmennene så er det svært minstenkelig at Bolt vant.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no