Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kjøpe Mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 21:15   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sikler på en 11,6 tommer macbook air. Hva er den ikke kan i forhold til en pro bortsett fra det med å lagre mye film?

Ingenting, vil jeg påstå. Jeg har Apple sin eksterne SuperDrive (USB-drevet, dvs trenger ikke strømkabel) som dekker behovet de fÅ gangene jeg må putte en DVD i systemet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 14-05-11 kl 00:06.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:19   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ingenting, vil jeg påstå. Jeg har Apple sin eksterne SuperDrive (USB-drevet, dvs trenger ikke strø kabel) som dekker behovet de fÅ gangene jeg må putte en DVD i systemet.

Så bra. Jeg har nemlig bestemt at min neste pc blir en mac. Og da skal jeg ha en litt mer flyttbar en.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:29   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel ikke sånn på alle videregående? Her i byen har alle vgs-elevene Dell-pc, så jeg tipper vår kommune (eller er det fylket som driver vgs?) har avtale med Dell. Vanlig studentrabatt hos Eplehuset er jo litt, men ikke voldsomt mye.

Her i byen skal det finnes to pakker. En pc og en mac.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:34   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel ikke sånn på alle videregående? Her i byen har alle vgs-elevene Dell-pc, så jeg tipper vår kommune (eller er det fylket som driver vgs?) har avtale med Dell. Vanlig studentrabatt hos Eplehuset er jo litt, men ikke voldsomt mye.

De fleste fylkeskommuner har avtale med enten Dell eller HP -de er de store vgs-leverandørene. Vgs i min kommune har avtale med HP, og det er bare det de får.
Jeg har også bedt min konfirmant vente, og heller kjøpe seg en ipad, men hun er fast bestemt. Hun fikk penger av faren, og VIL kjøpe seg en konkret gave for akkurat de pengene. Jeg gidder ikke nekte henne det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:30   #25
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Jeg fikk mac i 05 og har ikke angret et sekund..

Og nå har søstrene mine hver sin macbook, far har imac og mamma fikk en macbook air 11" i forrige uke.

Og alle er kjempe fornøyd!

De er litt dyrere men jeg syns de er verdt det

I forhold til macbook air 11,6" og harddisk så er det bare å ha en liten ekstern HD på usb så har man mye lagring. Skal man se dvd finnes det en liten ekstern leser for det

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 19:08   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Vi har vært en halv evighet på elkjøp i dag, og prøvd alt som er av alle maskiner de hadde. Og det var mange...
Hun endte nesten opp med et drog fra Samsung til 5400, som virka veldig bra og som vi leste massevis av tester på mens vi var der, men dragningen mot eplene ble for stor
Hun er nå den stolte eier av MacBook pro, en 13,3" og er et eneste stort glis Får håpe det varer

http://www.elkjop.no/product/data/ba...cbook-pro-13-3

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:37   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Grattis med ny maskin! Det var morsomt.

Skal den brukes på vgs må man sjekke at det faktisk er en maskin som kan brukes ifht de programmene etc man må ha der, så man ikke risikerer å måtte ha to. Dyre maskiner er også mye mer tyveriutsatt, særlig hvis hun skal ha den med seg i sekken, på skolen og hit og dit. Kjipt på mange måter, og særlig ifht at oppgaver o.l. Kan bli borte med tyven på et kjipt tidspunkt. Så skal hun ha statusvarer ute blant folk blir backup desto viktigere. Bare et tips..

(Jeg har blitt frastjålet ting av folk jeg trodde var mine venner mens jeg var 1 m vekk - for noen folk kan fristelsen bli for stor.)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:23   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Da er vel Elkjøp faktisk 500 kr billigere enn Apple Store på denne....

Når det ellers gjelder programmer, så kan man jo kjøpe Windows og sette opp maskinen med BootCamp - da har man i praksis en vanlig Windows-pc også...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:29   #29
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.880
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Vi har vært en halv evighet på elkjøp i dag, og prøvd alt som er av alle maskiner de hadde. Og det var mange...
Hun endte nesten opp med et drog fra Samsung til 5400, som virka veldig bra og som vi leste massevis av tester på mens vi var der, men dragningen mot eplene ble for stor
Hun er nå den stolte eier av MacBook pro, en 13,3" og er et eneste stort glis Får håpe det varer

http://www.elkjop.no/product/data/ba...cbook-pro-13-3

Grattis! Min konfirmantjente ønsker din grattis med akkurat samme maskin:-)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 13:03   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Grattis! Min konfirmantjente ønsker din grattis med akkurat samme maskin:-)

Hun takker, og hilser tilbake

mrc: ja, jeg sjekka apple og så at de var 500 dyrere for samme maskin

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 13:17   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Jeg har to Macer a la laptoptypen. En Macbook (den hvite nyeste med unibody) og en Macbook pro (jobbmaskin). Den største forskjellen jeg merker er kvaliteten på skjermen. Ellers må jeg se på lista med specs for å egentlig kunne se at det er noen forskjell.

De nye Macbookene har ikke for vane å sprekke, så jeg syntes ikke det er noe argument. Bruken av maskinen vil også avgjøre noe av levetiden, så det er vanskelig å si at hun burde ha en macbook pro syntes jeg. Men om det er en tusenlapp som skiller (jeg husker ikke prisene), så ville jeg nok gått for en pro. Den har rett og slett en bedre finish. Bedre tastatur, bedre skjerm, mer holdbart deksel osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 13:20   #32
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Jeg har den nye macbooken med unibody og min har sprukket 2 ganger nå.

Bilde fra google, men slik har min sprukket. Den værste sprekken var nesten 3 cm lang.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 13:28   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg har den nye macbooken med unibody og min har sprukket 2 ganger nå.

Bilde fra google, men slik har min sprukket. Den værste sprekken var nesten 3 cm lang.

Og du har aldri mistet den i gulvet eller noe?

Jeg har som sagt aldri sett sprekker på denne modellen live og jeg tar i minst 7-8 slike hver dag. Har hørt at det forekommer, men det er neppe like utbredt som den forrige modellen.

Har rent statistisk sett også opplevd en høyere crash rate på Pro, men det er nok mer tilfeldig. Jeg har som sagt en av hver, og er strålende fornøyd med begge.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 14:07   #34
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Aldri mistet i gulvet. Fikk ny skjerm på garanti uten spørsmål. Den nye skjermen har også begynt å sprekke opp.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 15:25   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

I hjørnet der får man en svakhet i konstruksjonen. Det blir belastning her når skjermen tas opp og igjen - det er det svake punktet i denne konstruksjonen.

Man finner en haug bilder om man søker litt på nettet med sprekker på høyre og/eller venstre side av skjermfeste på denne måten. Har vært slik lenge. Apple vil naturligvis ikke kommentere saken....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 15:43   #36
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Grattis med ny maskin! Det var morsomt.

Skal den brukes på vgs må man sjekke at det faktisk er en maskin som kan brukes ifht de programmene etc man må ha der, så man ikke risikerer å måtte ha to. Dyre maskiner er også mye mer tyveriutsatt, særlig hvis hun skal ha den med seg i sekken, på skolen og hit og dit. Kjipt på mange måter, og særlig ifht at oppgaver o.l. Kan bli borte med tyven på et kjipt tidspunkt. Så skal hun ha statusvarer ute blant folk blir backup desto viktigere. Bare et tips..

(Jeg har blitt frastjålet ting av folk jeg trodde var mine venner mens jeg var 1 m vekk - for noen folk kan fristelsen bli for stor.)


Det er ingen problem
Man kan bruke paralell desktop e.l. for å ha windows på den. Yngste her i huset gjør det.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:18   #37
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Sånn ser min ut på begge sider (bilde lånt fra Google):



Den har heller aldri falt i gulvet, men det er akkurat der det er "støtfangere" på skjermen, så det blir ekstra utsatt når man lukker skjermen.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:41   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.697
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hvorfor fucke opp noe som fungerer med å blande Windows inn i det?
Har klart meg brillefint uten Windows i snart 3 år.

Jeg er inne i mitt 11. år uten Windows, og tenker det samme som deg. Mac.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:48   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Virtualbox, som er gratis, kan for mange dekke virutaliseringsbehovene kontra Parallels og VMware Fusion som koster penger. Sånn i utgangspunktet i hvert fall....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:03   #40
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe Mac?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Sånn ser min ut på begge sider (bilde lånt fra Google):



Den har heller aldri falt i gulvet, men det er akkurat der det er "støtfangere" på skjermen, så det blir ekstra utsatt når man lukker skjermen.

Sånn ser min også ut, men mest på den siden der jeg støtter høyrehånda. Har fikset med gaffa... Den er godt over fire år nå, så den har vel gjort jobben sin snart. Venter på skattepenger så jeg kan kjøpe meg ny!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no