Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 13:03   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Her er vaskerommet mitt. Det er ikke helt ferdig, mangler litt lister og sånt. Jeg hadde håpet at det ville være større, men rommet var ikke større enn dette.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 054.jpg (142,5 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg 052.jpg (128,6 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg 051.jpg (121,9 KB, 27 visninger)
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:31   #22
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Her er vaskerommet mitt. Det er ikke helt ferdig, mangler litt lister og sånt. Jeg hadde håpet at det ville være større, men rommet var ikke større enn dette.

Knallfint!

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 07:34   #23
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Tusen takk for fine bilder.
Vaskerommet mitt er 6 kvm men ganske avlangt desverre. Og ingen vinduer.
Maler veggene og flytter ut et svær skap. Setter inn noen kurvhyller i stedenfor. Så noen lure på Ikea type plastkasser så man ikke ser det som er oppi og så får jeg heller merke med dymoen.

Takk for gode tips ellers også.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:31   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jeg skulle akkurat til å starte en tråd om vaskerom selv, så dette var perfekt. Stilles det samme krav til oppussing av vaskerom som til bad, i og med at det jo er et våtrom? Skal jo ikke dusjes rett på gulvet liksom.

Jeg går med lyst til å fikse på vårt helt for jæ**** vaskerom i kjelleren. Betonggulv og mursteinsvegger og så stygt og kaldt og fælt at jeg nærmest kvier meg for å gå ned dit og vaske klær. Har lyst til å gjøre noe med det, men har minimalt med kronasjer å spandere på gildet.

Tenkte jeg skulle vise deg en bloggpost med lavbudsjett-oppgradering. Hun har vel først og fremst malt gulv og vegger, og det ble mye mer delikat med en gang.
http://chezlarsson.com/myblog/2011/0...ndry-room.html

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:34   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Det var veldig fint mkj, noe sånt ser jeg for meg. Enkelt og praktisk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:43   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Spennende tråd, vi setter i gang med vaskeromet om noen uker.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:52   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Jeg har også lyst til å gjøre noe med mitt, men det er ikke så mange muligheter dessverre.

Aner ikke hvor stort det er, kanskje 8 kvm, langt og smalt. Det inneholder to dører, en ut og en til gangen, vaskesøyle, fryseskap, varmtvannstank, styresystem for gulvvarme, og 'skap' til rør-i-rør-systemet. Så det er veldig lite man kan gjøre. Det er ikke plass til noen benk. Det er bare rot. Har et høyskap da, det rommer en del, det meste av skittentøyet.

I tillegg har jeg et stativ til klestørk på hjul fra Ikea. Tar ikke veldig stor plass, men det står nå midt i veien for alt allikevel. Men bedre enn før da jeg tørket i gangen utenfor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:20   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Er det noen av dere som har oppbevaring av f.eks. sesongklær på vaskerommet? Jeg vurderer å slå ut en vegg mellom boden og vaskerommet, vaskerommet vil da bli nesten tre ganger så stort som det er nå. Men pappa mener at jeg ikke burde gjøre det, fordi det kan bli fukt som ødelegger klærne i boden? Det er ikke vindu på noen av rommene (kjeller).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:38   #29
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Her er noen bilder fra mitt vaskerom. Er tatt fra byggingen så har ikke noe ferdig bilde.






De åpne hullet i benken er til vaskemaskin og tørketrommel.
Rett frem der de vannrørene kommer opp har vi satt et høyskap.
Til venstre før den døren dere ser så vidt har vi skittentøyskurv.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:43   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

En venninne har sånn fænsy interiørblogg, og her er vaskerommet hennes, som jeg er dødsmisunnelig på:
http://minishabby.blogspot.com/search/label/vaskerom

Fint å se på, men jeg kunne ikke hatt det sånn. Det blir for dillete for meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 10:21   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fint å se på, men jeg kunne ikke hatt det sånn. Det blir for dillete for meg.

Helt enig. Hva i all verden er vitsen med å ha blondeduker liggende framme som pynt på et vaskerom? Dvs jeg synes ikke det er fint heller. Dette er way over the top for min del. Blondeforheng foran vaskemaskina..

Jaja, hver sin smak osv - bra er nå det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:02   #32
sonata
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 57
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

For meg er det viktigste at det er nok plass, er funksjonellt og brukervennlig. En veldig god idè er å få maskinene opp i snill arbeidshøyde. Stor vask, plenty hyller og skap, og en romslig arbeidsbenk er must haves. Godt lys og lufte-og tørkemuligheter slik at man slippper å bruke trommelen til alt vinteren igjennom. En permanent strykebenk er fantastisk, for jeg ergrer meg grønn over å måtte hente, sette opp, ta ned og rydde bort det himla strykebordet støtt.

Jeg synes også det er fint om rommet er "innredet" altså malt, har gulvbelegg etc, og ikke bare ser ut som en vaskekjeller, men denne shabby chic stilen er ikke noe for meg. Vet for øvrig ikke helt med 'chic', men det er i hvert fall shabby! Altfor dillete og sukkersøtt for min del.

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:45   #33
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen gode tips ang oppussing av vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Tenkte jeg skulle vise deg en bloggpost med lavbudsjett-oppgradering. Hun har vel først og fremst malt gulv og vegger, og det ble mye mer delikat med en gang.
http://chezlarsson.com/myblog/2011/0...ndry-room.html

Tusen takk, det var i min budsjettgate ja. Det så jo kjempefint ut, må bli noe liknende her også. Har vært ute og kikket litt i dag og bestemt meg for å kline på veggene noe jeg leste om i en link fra tråden her, noe som er maling og murpuss i samme smørja og heter Hey'di Hvit. Så pusse litt på gulvet med ny lettbetong/gulvpuss.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no