Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henge ut svindlere på nett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 02:22   #21
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Oh yeah. Da jeg studerte, var det en tulling som pleide å politianmelde folk for å hoste, nyse eller på andre måter lage lyder på lesesalen. :ikke tull:

Sekkemannen?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 09:44   #22
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Oh yeah. Da jeg studerte, var det en tulling som pleide å politianmelde folk for å hoste, nyse eller på andre måter lage lyder på lesesalen. :ikke tull:

Åh, Sekkemannen! Han kalte meg hore fordi jeg visstnok pustet litt for høyt på en lesesal på Dragvoll en gang i tiden.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 11:39   #23
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.602
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Oh yeah. Da jeg studerte, var det en tulling som pleide å politianmelde folk for å hoste, nyse eller på andre måter lage lyder på lesesalen. :ikke tull:

Men dette ble det vel aldri saker ut av? Det ble vel heller aldri skrevet noen anmeldelse vil jeg tro?
Politiet har ikke ressurser til å ta sånne småsaker. Så folk som driver denne type svindel lever relativt trygt. I allefall helt til de svindler en som blir riktig forbannet OG som har penger nok til å ta det til forliksrådet!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 11:58   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Åh, Sekkemannen! Han kalte meg hore fordi jeg visstnok pustet litt for høyt på en lesesal på Dragvoll en gang i tiden.

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Sekkemannen?

Indeed.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men dette ble det vel aldri saker ut av? Det ble vel heller aldri skrevet noen anmeldelse vil jeg tro?

Jeg vet ikke hva politiet er påkrevd å gjøre med anmeldelser, men det er i alle fall helt sikkert at ingen av anmeldelsene fra denne kilden blir fulgt opp. Jeg vet mange av mine medstudenter og kollegaer har fått kopi av anmeldelser fra den kanten, så jeg har alltid antatt at de er pålagt å registrere dem uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:09   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.602
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Indeed.

Jeg vet ikke hva politiet er påkrevd å gjøre med anmeldelser, men det er i alle fall helt sikkert at ingen av anmeldelsene fra denne kilden blir fulgt opp. Jeg vet mange av mine medstudenter og kollegaer har fått kopi av anmeldelser fra den kanten, så jeg har alltid antatt at de er pålagt å registrere dem uansett.

Nei, de er (tydligvis) ikke pålagt dette. Jeg prøvde i min svindel sak og jeg vet om mange som har prøvd i lignende saker. Denne sekkemannen er vel en sak innen psykiatrien og det enkleste var vel å lage et "anmeldelse" til mannen, slik at han ble fornøyd?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:13   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Hvis man vet at vedkommende bedrift/person svindler, og at det ikke er muligheter for at det er en misforståelse eller noe slikt, så kan man godt henge dem ut.
Men man skal være temmelig sikker.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:18   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.602
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis man vet at vedkommende bedrift/person svindler, og at det ikke er muligheter for at det er en misforståelse eller noe slikt, så kan man godt henge dem ut.
Men man skal være temmelig sikker.


Jeg må bare spørre en gang til om disse misforståelsene?
Om jeg selger en vare, og er dum/naiv/tillitsfull og sender varen mot løfte om innbetaling på onsdag og onsdagen både kommer og går, både 3 og 4 ganger uten at pengene dukker opp. Kjøper tar ikke telefonen eller svarer på mail. Og skulle man slumpe på å få tak i vedkommende ( å ringe fra noen andres telefon er et godt tips her) finnes det 1000 grunner til at pengene ikke er overført...
Det er ikke rom for noen misforståelser der altså..... Det heter svindel!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:51   #28
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Det er da fullt av slike advarsler på FB, med navn. Jeg ville lagt ut navnet i gruppen om situasjonen var slik som du breskrev. For det er ingen misforståelser, det er bare lureri. Derfor ber jeg om fullt navn, adresse og tlf nr, og sjekker at dette er riktig før jeg kjøper/selger noe. Så kan man ikke skylde på at nettet ble borte etterpå, for da har de telefon....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 15:00   #29
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge ut svindlere på nett?

Sekkemannen? Han tok ikke tilfeldigvis psykologi på midten/slutten av 90-tallet?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no