Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skulle jeg sagt noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-06, 21:29   #21
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

På restauranten HI var på kan jo moren teoretisk sett ha vasket flasken i varmt vann, for så å fylle på kaldt vann fra springen og bedt om varmt vann fra restauranten som hun har blandet til passe temp.

Joda, men nå var det slik at jeg sto ved vasken ved siden av henne da hun fylte varmt vann så den ble full og deretter skrudde på smokken halvveis, tok med den og gutten ut. Ingen vits i å fylle den hvis man ikke skal bruke det vannet vel...
At den i tillegg ble satt til "nedkjøling" ute i surt høstvær virker ikke veldig ålreit.

Godt med mange innspill; og godt jeg ikke er alene om å kvie meg for å si fra
Zol; Flaskeposten har virkelig en MEGET viktig funksjon. Hadde det f.eks vært mulig for dere å komme med på Foreldre og Barn-messen? (Jeg skjønner at dere ikke har penger til å betale for en plass, men bare om dere kunne stå i gangen og informere. Det burde noen sponse dere for å gjøre, F&B eller andre).
Tenk å kunne gitt folk små kort med "10 bud for flaskemating" som de kunne ha i lommeboka.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:02   #22
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Jeg ville også gjort som deg, kiddo.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:13   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Zol; Flaskeposten har virkelig en MEGET viktig funksjon. Hadde det f.eks vært mulig for dere å komme med på Foreldre og Barn-messen? (Jeg skjønner at dere ikke har penger til å betale for en plass, men bare om dere kunne stå i gangen og informere. Det burde noen sponse dere for å gjøre, F&B eller andre).
Tenk å kunne gitt folk små kort med "10 bud for flaskemating" som de kunne ha i lommeboka.

Ja, flaskeposten ble viktigere enn vi kunne sett for oss på forhånd. Virkelig. At to ikke-helsefaglig utdannede mødre skal være en av svært få kilder for informasjon om maten til såpass mange barn i Norge er egentlig både skammelig og skremmende. Vi trenger andres engasjement. Helsepersonell som offentlig kan gå god for informasjonen vi kommer med. Og mere tid. Og mere penger. Uten dette står vi på stedet hvil.

Vi må bare se hva som skjer. Jeg som ellers er verdens mest utålmodige-det-skulle-helst-skjedd-i-går har i allefall lært meg å vente.

Setter pris på innspill og forslag. De lagres og skrives ned på min mentale ønskeliste.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:18   #24
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Hva er det dere trenger hjelp til på nettsiden, zol?

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:26   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Hm, hva skal jeg si? Egentlig burde du sagt i fra, men jeg forstår at du ikke gjorde det. Det hadde nok ikke jeg gjort heller. Jeg blir så paff når jeg står i slike situasjoner, at jeg ofte ikke får sagt noe. Varmtvann fra springen skal IKKE drikkes. Jeg har fått forklart av min kjære rørleggermann hvordan varmtvannstankene ser ut, og det er visst ikke spesielt pent. *grøss* Jeg er såpass sær at jeg heller ikke ville hentet vann på et offentlig toalett hvor bakteriene florerer.

Synd flaskeposten ikke eksisterte den gangen jeg måtte ty til MME. Fikk ikke hjelp eller svar på spørsmål ifht MME på helsestasjonen. Beskrivelsene på pakkene er uklare, og folk har veldig forskjellige måter å lage til MME på.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:28   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Hva er det dere trenger hjelp til på nettsiden, zol?

Her kan du se en kjapp oversikt

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:31   #27
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Tror jeg heller ville ha reagert på at barnet satt ute så lenge med dårlige klær.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:34   #28
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Her kan du se en kjapp oversikt

Jeg kan kanskje hjelpe dere med en tegner. Hvilke tegninger er det snakk om?

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:40   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg kan kanskje hjelpe dere med en tegner. Hvilke tegninger er det snakk om?

Tegneserier. Gjøre informasjon om tilberedning mer lettfattelig. Samt sprite opp teksten på nettsiden med ulike typer illustrasjoner.

Generelt trenger vi tegninger av flasker, flaskebarn, flaskende mødre, ammende mødre, tilberedning, samtaler med helsesøstre, sykehus etc etc. som ikke er kopibeskyttet av andre slik at vi kan bruke dem på siden vår / i informasjonsmateriell uten å betale for det.

Det kan gjøres helt enkelt. Og det kan gjøres mer komplisert. Alt etter hvor god tid den/de som har lyst å hjelpe oss har.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:46   #30
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Jeg skal høre med han, men kan ikke love noe. Han er veldig opptatt, men veldig flink!

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:51   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skulle jeg sagt noe?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg skal høre med han, men kan ikke love noe. Han er veldig opptatt, men veldig flink!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no