Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17.mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Gleder du deg?
Ja! 47 32,19%
Tja. Hverken gleder eller gruer meg. 76 52,05%
Nei! Jeg liker ikke 17.mai. 23 15,75%
Tulledustepoll! 0 0%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 21:46   #21
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.857
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jepp, elsker 17. mai. I år skal den feires i Bergen av alle steder, det har vi ikke gjort før så det blir spennende. Hva gjør bergensere på 17. mai?

Om du ikke har vært i Bergen før på 17.mai, så tror jeg du kommer til å få en fin dag! Regner med dere skal til sentrum og se på hovedprosesjonen, pleier å være ganske folksomt.

Jeg selv har sånn verken/eller følelser rundt 17.mai. Håper været blir bra, ellers blir det et skikkelig tiltak å komme seg ut. Men vi får glede oss til denne i pr, neste år er vi i komitéen....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:48   #22
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, i grunn. Kanskje mest fordi vi skal ha en rolig feiring med middagsbesøk og ingen tur til byen, for første gang. Jeg synes 17. mai er en hyggelig dag, men det er jo litt styr med bunader og køer i byen og sånt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:49   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hva gjør bergensere på 17. mai?

Vet ikke, men jeg for min del drakk store mengder øl det året jeg var i Bergen på syttendemai.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:50   #24
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Njæ...gruer meg ikke, men gleder meg ikke heller. Hadde det ikke vært for ungene hadde jeg nok holdt meg heime i joggebuksa.

Vi slipper heldigvis stress om morgenen, vi bor i ei lita bygd og barnetoget går ikke før kl.12.30.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:54   #25
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja. Like mye i år som hvert år.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:57   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg ELSKER 17. mai!! I kveld gikk korpset forbi her og øvde, rett utfor huset. Jeg begynte nesten å grine, det er så fantastisk!

I år har jeg jo førsteklassing og hun skal gå i barnetog for første gang i sitt liv. Barnehagen hennes gikk ikke i tog på 17. mai, så det har hun ikke opplevd før. Minsten sin barnehage skal kanskje gå, vi får info denne uka. Etter toget er det is og pølser og leker og greier på skolen hennes, og så skal vi grille hos svigers.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:59   #27
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ELSKER 17. mai!! I kveld gikk korpset forbi her og øvde, rett utfor huset. Jeg begynte nesten å grine, det er så fantastisk!

I år har jeg jo førsteklassing og hun skal gå i barnetog for første gang i sitt liv. Barnehagen hennes gikk ikke i tog på 17. mai, så det har hun ikke opplevd før. Minsten sin barnehage skal kanskje gå, vi får info denne uka. Etter toget er det is og pølser og leker og greier på skolen hennes, og så skal vi grille hos svigers.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er så negativ til 17. mai og nyttårsaften for jeg er jo fryktelig barnslig og elsker alt dill.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:01   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er så negativ til 17. mai og nyttårsaften for jeg er jo fryktelig barnslig og elsker alt dill.

Nyttårsaften har jeg ikke noe forhold til egentlig, selv om det er gøy å være med gode venner den kvelden, og rakettene er jo kjekke da. Men sånn ellers er det ikke en dag jeg er helt over, egentlig.

Julaften, eller hele julen, derimot! Jeg er 5 år fra og med 1. desember frem til dagen etter julaften, jeg KLARER ikke å være annet enn kvalmende jolly og Golden Retriever-glad hele den måneden altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:08   #29
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jepp, elsker 17. mai. I år skal den feires i Bergen av alle steder, det har vi ikke gjort før så det blir spennende. Hva gjør bergensere på 17. mai?

Mye mer karneval og jubalong enn ellers i landet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:09   #30
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Er ikke spesielt glad i 17.mai når jeg skal være ærlig... (og det skal man jo...)
Er liksom programforplikta til å svare at man liker 17.mai føler jeg...

Mannen er på jobb heeeeele 17.mai, fra gørrtidlig om morran, til seint-seint på kveld. (som vanlig... Han er lydmann for ALT som foregår i denne byen... )
Det betyr at det er JEG som må stå for pynting og organisering av 3 unger, som vil gå sammen med SIN klasse/barnehage... Det er et jævla trøkk av folk i byen, så jeg kan ikke slippe ungene av syne. De skal ha pølser, is, brus, sukkerspinn, gassballong, og gjerne alt på en gang...
Bilkjøring er håpløst, siden de stenger av det meste av sentrumsgater, det er så trangt av folk overalt, at man klarer knapt nok å tenke, voksne folk som ikke eier folkeskikk i såkalte "køer" for å kjøpe pølser/is/brus osv...

Nevnte jeg at klassen til eldstejenta også står for organiseringa av cafeen på skolen i år? Altså masse styr med den også..

Gleder meg til 17.mai? Nope... Gleder meg til 18.mai? Ja, definitivt!!

*Eni er i det negative hjørnet i dag*

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:12   #31
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ungene gleder seg en hel haug, og jeg gleder meg med dem.
17.mai er dagen hele bygda samles til felles morro og sosaltsamvær, store som små, uansett "miljøtilhørighet"

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 04:20   #32
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Hverken eller. Og for første gang på noen år har jeg helt fri! Skal ikke på jobb og går ikke av nattevakt. Deilig!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 07:18   #33
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, ikke spesielt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 07:46   #34
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei. Synes det er mest stress.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 07:50   #35
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Storesøster skal gå i det STORE toget i sentrum av Oslo i år, og det gruer jeg meg litt til, kjenner jeg. Men det går vel helst bra.
Men vi skal ha hyggelige middagsgjester, og det gleder jeg meg til.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 07:52   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

For min del kunne hele 17. mai vært tilbrakt på hytta i skaugen, men jeg har da barn... Akk ja - så for guttas (eller Storebror da) sin del, blir det å tusle bort og delta i krampefestlighetene på skolen på ettermiddagen.

Slipper toget i år, da vi er på båten fra København når toget går.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:11   #37
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg går av min 4.nattevakt 17.mai i år, så nei, jeg gleder meg ikke spesielt nei.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:24   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg likte vel 17.mai bedre før jeg fikk barn. Med vennelunsj, borgertog og øl på ni muser....Nå er det barnetog i byens minste og kjedeligste tog..(to korps, 3 skoler - total kaos), kø for å kjøpe en is....

På ettermiddagen møtes vi hjemme hos min bror til 17.maikos. DET liker jeg veldig godt. Da er det vin, spekemat, og herjing...fin-fin greie.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:30   #39
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja! Bare 6 dager igjen. 17. mai er bedre enn julaften.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:37   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg gleder meg selvsagt! Det er jo en nydelig dag i fra tidelig morgen (halv sekstida) til klokka er 22 og mannen og jeg ligger på hver vår benk og smiler.

Årets spenningsmoment er om jeg får min 17 ukersmage i bunaden. Jeg har klart det før. Jeg har til og med fått en 25 ukers mage i bunaden en gang. I morgen må jeg prøve, og om den ikke passer må jeg på kjolehandel fredag. det må være noe smashing i og med at hele familien min har bunad og jeg skal være like fin.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no