Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor lenge har dere en bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-13, 09:22   #21
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi har kjøpt to helt nye biler nå, og ser for oss å ha de i fem år. Det er det lengste vi har hatt samme bilene. Vi bytter hvert tredje, før de blir dyre å reparere. Seks år gammel bil er det eldste vi har hatt, og da er det jammen meg mye som kan finne på å ryke.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:24   #22
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Jeg er egentlig flaut lite flink med bil.

Trenger den og vaskes - roper jeg på lillebror.
Trenger det å gjøres noe annet, så roper jeg på pappa.

:dom:

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:27   #23
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi har en 2009 modell, men tenker å bytte i løpet av våren/sommeren. Kjører bilene i ca 2 år før vi bytter dem.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:51   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.983
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Jeg sier som Fibi at jeg ikke ser poenget med å bytte bil så ofte om det ikke er nødvendig, Den første bilen vi hadde sammen (Golf) ble kjøpt brukt, tre år gammel, den hadde vi i seks år. Da hadde vi lyst på noe større og kjøpte en Passat, også tre år gammel. Den varte vel i fem år. Da ventet vi barn nr 2 og hadde igjen bruk for noe større, også med tanke på at vi ville ha et tredje barn etterhvert. Da kjøpte vi Touran (ja, vi liker VW ), den var 2009-modell og den har vi fremdeles og har ikke planer om å bytte den med det første siden den har alt vi trenger i overskuelig framtid.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:58   #25
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Den første bilen vår var en 2000-modell, kjøpt ny, den hadde vi i ti-elleve år før vi solgte den til svigers og der lever den i beste velgående og kommer til å få et langt og godt liv der. De bilene vi har nå er en 2004-modell, kjøpt ny og blir beholdt noen år til og en 2011-modell som vi byttet ut den første bilen med og den tenker vi å ha i minst ti år.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:58   #26
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi bytter bil hvert annet år. Men vi kjøper ikke, vi leaser (Mannens jobb leaser).

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:12   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Mannen bytter bil annenhvert år.
Jeg har en 2005-modell som er gubbete og kjedelig, men med god motor og befriende lite feil. Har veldig lyst på ny bil men skal være fornuftig og vente en stund til. Spesielt med tanke på 17-åringen som forhåpentligvis får lappen neste år er nok det lurt.

Vår automat (mannens) kan forøvrig ikke brukes til øvelseskjøring siden håndbrekket sitter på venstre side.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:21   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.877
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi har også biler lenge. De er et fremkomstmiddel.

Sist hadde vi en bil fra 1997 og en fra 1998. Den første ble kondemnert nå i mars, den siste ble solgt i 2011, riktignok kun for 15.000,- Det var utrolig mange som var interessert..

Nå har vi også to biler, den ene fra 2008, kjøpt i 2011. Den andre er fra 2010, leasingbil som jeg overtok rimelig, overtok i november 2012.
Litt usikker på hva vi gjør. Mulig vi kjøper ut leasingbilen i juli, vi må uansett ha to biler.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:31   #29
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Ofte ny bil her i gården. Forrige nybil hadde vi i 3,5 år, det er rekord for oss. Da kjøpte vi en lik ny, bare nyere modell og større motor.

Det er jeg som er mest bilinteressert og jeg som pusher på for ny bil.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:45   #30
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Det er litt varierende.
Har igrunn hatt nye biler, og vurderer å bytte ut passaten vi har, men tror vi skal vente til jeg ikke er student lenger, dessuten er den egentlig veldig god, god motor og 4-hjuls trekk, men den har kostet mye av reperasjoner det siste året. Når jeg bytter den ut blir det nok en passat igjen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:47   #31
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi har vært sammen i 11+ år, og bilen vi har nå, er den andre vi kjøper sammen, vi har hatt den i 4 år. Den forrige bilen bytta vi ut fordi baksetet ble for trangt for bakovervendt bilstol og tenåring med lange ben. Jeg bryr meg fint lite om biler, jeg vet bare at om man tar godt vare på dem, følger servicer og bytter slitedeler, så varer de lenge. Kjøper brukt, og tar ikke lån når vi kjøper bil.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:58   #32
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.906
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi har bare eid to biler sammen. Før det hadde vi en gammel bil som hans får eide på lån. Den forrige bilen hadde vi i 4 år. Den var 1 år da vi kjøpte. Nå har vi helt ny bil med 5 års garanti. Den blir nok skiftet før garantien løper ut.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:21   #33
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi har siden 2002 hatt to biler. Begge kjøpt ny, og vi tenker også på garanti og innbyttepris. Bilen vi har nå er fra 2006, og vi kjenner på det at den skal byttes ut, men akkurat nå gikk oppgradering av hus foran. Billånet ble nedbetalt sa vi solgte forrige bolig, så vi vil kunne benytte innbyttepris direkte inn mot ny bil + et lån.

Sist måtte vi kjøpe bil som håndterte bilseter av ulik art, samt barnevogn og bagasje. Denne gangen står vi litt friere, så det blir gøy.

Mannen er særdeles bilinteressert, så det er mer enn bare et framkomstmiddel for ham.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:57   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Vi kjøpte en 2000-modell i 2003, med automat, den har gått 170' og har kostet oss minimalt i løpet av disse årene.
Den blir byttet ut når det begynner å koste penger.
Den neste bilen kommer også til å være med automat, og når det er tid for øvelseskjøring gjør vi som vi gjorde med M, kjøper en billig bil til øvelseskjøring som blir ungenes sin.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:59   #35
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

3-4 år går det mellom byttene. For første gang kjøpte vi helt ny bil sist gang.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 12:11   #36
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Den ene bilen har vi hatt siden 2007 og er en 2001modell. Tror ikke vi bytter den ut før den avgår med døden. Frem til nå har det vert lite å gjøre med den men nå har det plutselig kommet en del. Men nå håper vi det holder for en stund.

Vi har også en 2006 modell som vi har hatt i 3år og den føler vi er ganske ny. Den vurderer vi å bytte ut stadig vekk fordi vi ikke liker den. Men så blir det for dyrt hver gang vi ser på det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 12:17   #37
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Til den dør, har en 98-modell. Eller hvis jeg vinner i lotto før den tid.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 21-04-13 kl 17:27.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 12:19   #38
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Så sjelden som mulig. Kjøper brukt og har dem til faren for plutselige stopp på uhensiktsmessige steder virker for stor.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 12:21   #39
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Jeg har eid bare en bil alene, den har jeg nå hatt i ca 3.5 år. Det er en 98- Suzuki Baleno. Jeg burde sikkert heller kjøpt meg en nybil, for denne koster meg rimelig mye med stadige nye runder med reparasjoner. Jeg bryr meg egentlig fint lite om bil, men har holdt litt på denne da den har firhjulstrekk og nybil har jeg ikke råd til. Bilen blir nok dermed værende til den avgår med døden.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 12:43   #40
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en bil?

Den første bilen vi hadde var mannens helt nye ungkarsbil som han kjøpte for egne penger. Da jeg kom inn i bildet så ble økonomien ikke fullt så bra, og boligkrakket i 92 hvor vi tapte litt ved salg gjorde ikke sakene bedre. Derfor ble den solgt.
Deretter fulgte endel år med brukte biler, og med noen som medførte ekstra uforutsette kostnader på verksted.
Vi kjøpte ny bil i 2011 og plukket ut en haug med ekstrautstyr som vi ikke bruker. Her vi bor er vi avhengig av en god vinterbil. Vurderer bytte den ut om et par år.
Har en veldig god bil å kjøre, men kanskje velger vi en rimeligere bil neste gang.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no