Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg elsker Twilight!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 08:39   #21
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Takk Iset, da blir det slutten når jeg bare blir ferdig med disse volturiene

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:47   #22
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Jeg ga de fire bøkene, på norsk, til dattern min på 13 år til jul og hun er nå i ferd med bok nr tre for 4. - fjerde - gang. Hun elsker dem simpelthen.

Kanskje jeg burde lese dem selv også... selv om de er på norsk?

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:11   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Jeg hadde nok lest dem på norsk fremfor å IKKE lese dem altså. Men de er bedre på engelsk, så var jeg deg ville jeg fått tak i feks. billige pocketer av den engelske utgaven. Men hvis alternativet er å ikke lese dem, så les dem på norsk. Man kan ikke la være å lese Twilight, da går man glipp av myyye.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:51   #24
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Holder på med den siste boka nå. Er helt syk etter å bli ferdig, men samtidig har jeg lyst at den skal vare leeeeenge! Im in love!!!

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:32   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Jeg har lest de på norsk, og elsket dem

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:13   #26
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.930
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Holder på med den siste boka nå. Er helt syk etter å bli ferdig, men samtidig har jeg lyst at den skal vare leeeeenge! Im in love!!!

Det er bare å starte på nytt igjen. Det har jeg gjort.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:39   #27
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Nå har ikke jeg lest bøkene på norsk, men har mange elever som har gjort det. Og de er like fascinert av serien som det jeg er. Hva er det som gjør at dere mener de ikke er så gode på norsk? Trodde det var gjort en god oversetterjobb?

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:56   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Velkommen etter

  Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:09   #29
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Tror jeg må lese bøkerne...
er det 3?
så det blir 3 filmer?

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:34   #30
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.930
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Det er fire bøker. Det finnes litt av en femte også, og den ligger kun ute på nett på Stephanie Meyer sin nettside. Hvor mange filmer det blir, gjenstår å se. Det arbeides med filmen(e) til Breaking Dawn i disse tider, men det er ikke bestemt om den siste boka blir til en eller to filmer enda.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:34   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Nå har ikke jeg lest bøkene på norsk, men har mange elever som har gjort det. Og de er like fascinert av serien som det jeg er. Hva er det som gjør at dere mener de ikke er så gode på norsk? Trodde det var gjort en god oversetterjobb?

For min del har det nok litt å gjøre med bla. filmene, at jeg hører stemmene deres i hodet mitt når jeg leser, og de snakker ikke norsk. Og det at de er amerikanske i det hele tatt, jeg føler bare norsk blir så feil. Men jeg har jo lest andre bøker oversatt til norsk som har vært bra, jeg leste jo feks. nesten hele HP-serien på norsk fordi det var de bøkene jeg hadde, og jeg elsket dem. Men akkurat Twilight takler jeg ikke på norsk. Det blir ikke like magisk og romantisk, liksom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:35   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Og jeg håper virkelig de lager TO (helst 3) filmer av den siste boka! Det går bare ikke an å lage én film utav den boka.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:42   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Jeg har gjenoppdaget biblioteket og lånt alle fire bøkene der jeg! Lånte de samtidig

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:44   #34
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Datteren min vil ha meg til å lese Twilight-bøkene - hun bare elsker de rått (hvilken 15 årig jente gjør ikke det?), men jeg får liksom ikke tid. Men jeg skjønner jo at jeg har gått glipp av noe her.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:46   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Jeg begynte med å lese første boken på senga, jeg leser som regel kun på senga. Men etterhvert begynte jeg å lengte etter å lese mer, ble helt besatt for det var så fantastisk, så da leste jeg litt på dagtid. Det ble bare mer og mer, og til slutt gikk jeg rundt med den boken jeg holdt på med i veska og leste hvor som helst. Klarte ikke la være. Og sånn har jeg det sjelden med bøker altså, det skjedde ikke engang med Harry Potter-bøkene og de elsket jeg. Tror ingen bøker har gitt meg samme følelsen og samme "besettelsen" over å MÅTTE lese hele tiden, som det Twilight har gjort. Håper virkelig jeg finner noen nye bøker som gir meg samme feelingen ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 14:09   #36
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg begynte med å lese første boken på senga, jeg leser som regel kun på senga. Men etterhvert begynte jeg å lengte etter å lese mer, ble helt besatt for det var så fantastisk, så da leste jeg litt på dagtid. Det ble bare mer og mer, og til slutt gikk jeg rundt med den boken jeg holdt på med i veska og leste hvor som helst. Klarte ikke la være. Og sånn har jeg det sjelden med bøker altså, det skjedde ikke engang med Harry Potter-bøkene og de elsket jeg. Tror ingen bøker har gitt meg samme følelsen og samme "besettelsen" over å MÅTTE lese hele tiden, som det Twilight har gjort. Håper virkelig jeg finner noen nye bøker som gir meg samme feelingen ...

Den kan jeg signere fullt og helt

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:08   #37
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Vist jeg leser noe spennende så klarer jeg aldri legge boken fra meg. når jeg var gravid leste jeg en del H Nesser å Van Veeteren. Da leste jeg nesten døgnet rundt.
Tror jeg kommer til å bli like oppslukt og jeg begynner med disse bøkerne.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:25   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Seriøst, syns dere de var så bra, altså? Jeg syns de var underholdende, jeg, men jeg har jammen lest mange bedre bøker også.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 16:43   #39
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.930
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg begynte med å lese første boken på senga, jeg leser som regel kun på senga. Men etterhvert begynte jeg å lengte etter å lese mer, ble helt besatt for det var så fantastisk, så da leste jeg litt på dagtid. Det ble bare mer og mer, og til slutt gikk jeg rundt med den boken jeg holdt på med i veska og leste hvor som helst. Klarte ikke la være. Og sånn har jeg det sjelden med bøker altså, det skjedde ikke engang med Harry Potter-bøkene og de elsket jeg. Tror ingen bøker har gitt meg samme følelsen og samme "besettelsen" over å MÅTTE lese hele tiden, som det Twilight har gjort. Håper virkelig jeg finner noen nye bøker som gir meg samme feelingen ...

Akkurat sånn har jeg det også. Sier har, for jeg oppdaget Twilight i november og siden da har jeg lest serien tre ganger. Eller jeg er på Breaking Dawn for tredje gang nå. Jeg vet at jeg starter på starten igjen med en gang jeg er ferdig med Breaking Dawn.

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Seriøst, syns dere de var så bra, altså? Jeg syns de var underholdende, jeg, men jeg har jammen lest mange bedre bøker også.

Nei, jeg har lest utrolig mange andre bøker som er bedre skrevet, men disse suger meg inn i stemningen og verden i Forks på en helt spesiell måte. Jeg klarer bare ikke å unngå dragsuget. Joda, jeg vet det ikke er normalt å se på en haug med intervjuer, se filmene ukentlig og lese bøkene hele tiden, men jeg er hekta. Kan ikke noe for det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:37   #40
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Nei, jeg har lest utrolig mange andre bøker som er bedre skrevet, men disse suger meg inn i stemningen og verden i Forks på en helt spesiell måte. Jeg klarer bare ikke å unngå dragsuget. Joda, jeg vet det ikke er normalt å se på en haug med intervjuer, se filmene ukentlig og lese bøkene hele tiden, men jeg er hekta. Kan ikke noe for det.

Ja, det er iallefall temmelig langt unna hva jeg føler for de bøkene, altså. Jeg er sånn: Jeg leser de, de er underholdende, jeg har lest de ut, fint, ferdig med det. Har ikke giddet se filmene enda.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no