Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilferie med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 12:48   #21
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilferie med barn

Mine er vant til turar frå vestlandet til Trondheim og østlandet, og gjerna Sverige. Me har ikkje dvd eller ds i bilen, og ungane klager sjelden. Begge får ein sekk med litt leker, f.eks. litt nye klær til Barbie, eit par nye pet shop, tegnesaker, lydbøker, musikk. Så prater og koser vi oss, og synger av full hals. I sommar blir da nok mp3- spiller på begge, for no er dei litt uenige om musikk/ bøker.
Av erfaring har eg i bilen: 1 stor boks oppskjært frukt, 1 boks påsmurte brødskiver, 3-4 vannflasker, 1 rull tørkepapir, 1 bosspose, ein liten pose m/ kjeks, juice etc. Dette er ting eg har framme i bilen, og som eg lett får tak i. Ikkje alltid da passer med ein stopp, og då er da veldig greit å kunna senda ei skiva bakover. Mine spiser som regel fra me starter og til me er framme, litt kjedespising.

Eg unngår i da lengsta ting med sukker, for to fastspente barn høge på sukker lager mykje lyd. (Erfaring!)
Ellers har eg 1 full flaska med stoffrens i bilen. Greit å kunna fjerna spy skikkelig om uhellet skulle skje, og så tar den lukta og. Eit par tynne tepper er kjekt, om barna sovner og nokon ønsker litt frisk luft f.eks.

Gleder meg stort til sommarens biltur, eg og jentene i bilen med telt i 1-2 uker. Da blir første ferien åleina på oss.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 12:59   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Blir ikke barna deres bilsjuke?Har dvdspilleren i bilen men eldste spyr jo hver gang vi prøver å bruke den....

Nei, heldigvis ikke

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:53   #23
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi kjørte tur-retur Spania i fjor med vår 3-åring og 5-åring. Vi koste oss enormt. Vi hadde kun lydbøker og musikkcder som underholdning, og det holdt i massevis. Ellers snakket vi om det vi så, telte biler, sang sammen, fortalte eventyr, osv. Mye av tiden snakket også barna sammen i baksetet og vi voksne i forsetet.

Kjenner at jeg blir litt sprø av denne trenden altså. Hver sin DVD, hver sin CD-spiller, osv. Hvor ble det av fellesskapet på en ferietur og de felles opplevelsene. Unger har GODT av å dele, å bestemme hver sin gang, osv. De er flinke til å spørre hvis det er noe de ikke forstår på lydboka, de snakker sammen om det de har hørt, og transportetappen blir også en flott felles opplevelse.

(Aner noen at dette er kjepphesten min...)

Vi har tre barn med åtte års aldersforskjell fra minste til eldste, og for oss så er det veldig kjekt med hver sin mp3-spiller. Ofte er det bare eldste som har i sin mens vi andre hører på vanlige høytalere, men jeg tror hun er glad for å slippe "Lillesøster" for ørtende gang, ofte.
Vi hadde ikke det behovet for hver sin lydkilde da vi bare hadde to...

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:15   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie med barn

Her smører jeg mat og pakker sekker tilpasset hver enkelt.
Oppi sekken er det gjerne frukt ( ikke druer, om du ikke har bleiebarn ), drikke og litt kjeks. Noen leker og en overaskelse. Har jeg god tid lages det også oppgaver. Med lydbok ol cd med Alxander Rybak i bakhånd går 6-8 timers kjøring flott.
Ingen av ungene her har dataspill av noe slag og slik skal det fortsette. DVD spiller kommer det aldri inn i min bil!
Vi styrer som regel unna lange strekk på motorveien. Man får jo se så mye mer om man kjører andre veier.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:07   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ingen av ungene her har dataspill av noe slag og slik skal det fortsette. DVD spiller kommer det aldri inn i min bil!

Hvorfor ikke?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 16:27   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hvorfor ikke?

Fordi behovet ikke er der. Og jeg ser ingen grunn til å skape et behov.
De kjører bil fint uten DVD og dataspill er virkelig ikke noe de har behov for.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 16:44   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie med barn

Her er det foreldrene som spiller mest dataspill.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 16:53   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie med barn

Vi ser ikke på dvd eller spiller DS når vi kjører bil. Men det er ingen annen grunn enn at jeg blir kvalm når jeg forsøker meg på slikt. Knerten ser, dessverre, ut til å ha arvet mitt gen på slikt, og derfor får ikke snuppa lov heller.

Vi forsøker å kjøre bil over lengre distanser i ungenes sovetid; gjerne om natten. Snuppa sluttet egentlig å sove på dagtid for lenge siden, men sovner gjerne i bilen på langtur. Da kjører vi bare så langt vi rekker mens de sover. Så legger vi inn laaaaaange pauser (flere timer) hver dag som vi forsøker å fylle med aktiviteter. Så da gjelder det å ha gjort litt research på forhånd. Turene tar lengre tid da, men det blir ikke like grusomt for verken store eller små.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:43   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.882
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilferie med barn

Vi kjører en del lange strekninger, poden har alltid likt å kjøre bil ,
men han ble fort utålmodig alene i baksetet.
Det løste seg når vi fikk dvdspiller. Selv om vi har dvd spiller så klarer vi fint åsnakke om ting vi ser, synge og andre ting.
Det er ikke sånn at dvdspilleren går hele tiden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:49   #30
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilferie med barn

Vi kjørte til Kroatia da Junior var 2,5 år. Det var hovedsaklig transportetappe hele veien, så vi ønsket å kjøre lengst mulig hver dag. Men mange korte stopp på lekeplasser, dvd og god musikk. I tillegg sov han mye (liker å sove i bil!).

I år skal vi nordover, nesten like langt som sør i Europa. Det blir mer en tur, så vi skal stoppe i parker og ved morsomme severdigheter. I tillegg blir det dvd/ds i bilen for å få tiden til å gå raskere.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:52   #31
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.391
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Skal gjøre det. Har selv ingen behovfor å rømme inn i noe teknologisk når jeg er på tur med familien min og er glad for at de resterende medlemmene har det på samme vis. Forøvrig har vi altså musikk og lydbøker - så litt teknologisk får disse barna mine også.

Skjønner at ikke alle barn er like, men ofte synes jeg det er foreldrene som "presser på" ungene alt dette teknologiske for "å få fred" og ikke ungene som gir uttrykk for behov for dette.

Jøss, er vi flere altså? Alle våre barn er glade i å kjøre bil (vi har bla. kjørt til Tsjekkia), og vi kommer aldri til å skaffe hverken DS eller DVD-spiller i bilen.

Det vi derimot har er masse musikk, lydbøker og en positiv innstilling. Vi tar ofte pauser og har det alltid kjempefint på biltur

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:54   #32
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.391
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ingen av ungene her har dataspill av noe slag og slik skal det fortsette. DVD spiller kommer det aldri inn i min bil!
Vi styrer som regel unna lange strekk på motorveien. Man får jo se så mye mer om man kjører andre veier.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:54   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

I år skal vi nordover, nesten like langt som sør i Europa. Det blir mer en tur, så vi skal stoppe i parker og ved morsomme severdigheter. I tillegg blir det dvd/ds i bilen for å få tiden til å gå raskere.

Jeg anbefaler Namskogan familiepark. Den er ikke fantastisk, men var et meget hyggelig avbrekk på etappen Trondheim - Mo i Rana.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:06   #34
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Bilferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jøss, er vi flere altså? Alle våre barn er glade i å kjøre bil (vi har bla. kjørt til Tsjekkia), og vi kommer aldri til å skaffe hverken DS eller DVD-spiller i bilen.

Det vi derimot har er masse musikk, lydbøker og en positiv innstilling. Vi tar ofte pauser og har det alltid kjempefint på biltur

Enda en her. Vi kjører ofte til Steinkjer og det holder lenge med lydbøker og musikk. Barna har aldri spurt etter DVD.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 18:15   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilferie med barn

Vi skal kjøre hjem fra Frankrike i sommer, mannen kjører alene ned og jeg og ungene tar fly ned til leid hus, men hjemover er jeg spent. Ungene våre spør gjerne i Drøbakstunnelen om vi snart er framme når vi skal på fjellet 3-4 timer unna....
Vi har ihvertfall tenkt å stoppe i Legoland Günzburg i Tyskland, så har vi muligens droppen tanken på Kielbåten hjem og da blir det enda mer kjøring. Vi må planlegge mer, jeg synes det er vanskelig mtp hovedstopp og overnatting og hvor mange osv...Det blir nok en del kjøring for å ikke bruke altfor lang tid hjem, men det kan jo hende vi må revurdere underveis. Kunne tenkt meg å stoppe i Lugano i Sveits, men vet ikke helt om det matcher kjøreplanen. Dvd-spiller blir det nok og noen cd´r med barnemusikk og hørespill og diverse annet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:29   #36
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Bilferie med barn

Her var det mange fine innspill. Heldigvis er de vante med ganske lange bilturer allerede. Svigers bor over 6 timers kjøretur herfra, og dit går det fint. Vi har også stor bil, så de har god utsikt.
Vi har hatt DVD i bilen. Synes det fungerer fint, men de får ikke selv bestemme alltid når de ønsker å se. I helgen kjørte vi ca 170 mil uten DVD, og det gikk faktisk også fint. Fant masse spennende å se på ut av vinduet, samt at de hadde litt å lese på osv. Men jeg merker at når jeg ikke orker å underholde og være super engasjert, da kan det være godt å sette på litt film. Planen er å ha med skjermene, men vi setter de ikke opp før enn vi må.
Tenkte også jeg skulle lage en liten "koffert" til hver av dem med kart, flagg fra landene vi skal innom, bøker, bilder osv.. Selv han på 3 er veldig interessert i å se på kartet hvor vi skal kjøre.
De er også glade i å høre på musikk, så tenkte at de får med seg hver sin ipod med sin musikk på.

Kjenner at jeg gleder meg skikkelig - har ikke vært på bilferie på 6 år nå!!

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 08:02   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilferie med barn

Lykken - om dere skal kjøre fra Sør-Frankrike så kommer dere gjennom Sveits, men skal dere til Paris så kommer dere innpå i Tyskland.

Da vi kjørte fra Sør-Frankrike hadde vi overnatting i Baden-Baden og Lübeck på vei hjem. Da ble det passe lange dagsetapper for ungene.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 08:17   #38
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Bilferie med barn

Om de ser godt ut av bilen kan jo ulike leker være aktuelt. Telle ulike bilfarger, og konkurrere om hvem som får mest, eller så har vi lekt mye mitt skip er lastet med og gjettet navn på sanger. Cder med fin musikk, lydbøker og dvd er veldig nyttig på laaange turer. Dessuten gjør vi et stort nummer av måltidene. Pakker koselig kurv og stopper på rasteplasser som gjerne har lekeapparater også. En fordel kan være å gjøre seg kjent med veien dere skal kjøre slik at dere vet hvor det er fint å stoppe, særlig når dere kjører på motorveiene nedover da ser dere jo llite før dere stopper.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 08:37   #39
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilferie med barn

Dette var spennende. Foreløpig går det veldig greit på 3-5 timers etapper. Vestlandet-Sørlandet i helga gikk fint selv om 5 timer er lang tid, også med en stopp underveis.

I sommer skal vi helt opp til Kjerringøy. Regner med noen dagers stopp i Trondheim og skal besøke kjente i Sandnessjøen på veien. Dessuten må vi vel ta med telt eller regne med en overnatting eller fler i campinghytte på veien.

Guttene fungerer fint på bilturer, men storebror blir bilsyk dersom han leser eller spiller DS. DVD-spiller har vi ikke enda, får se om vi får behov for det i løpet av sommerens lange kjøretur.

Planlagte stopp over flere timer var en god idé.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 09:40   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilferie med barn

Dere som pakker store kurver med mat, kjører landeveien, tar timesvis med pauser osv - kjører dere egentlig så langt som til Frankrike eller Italia? Det må da ta ekstremt lang tid? Når jeg kjører effektivt og med blytung labb på gassen hele veien, lange dager og pitstop only bortsett fra om natta så tar det fremdeles tre dager til Italia?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no