Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 10:20   #21
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Ja, flagget på plass.

Og gratulerer med dagen, Filifjonka!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:31   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.709
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hang opp flagget en time for sent, men føler det er viktig å markere denne dagen, så vi flagger selvsagt. Men jeg ser at jeg er helt alene i nabolaget om å gjøre det, så jeg ble faktisk litt usikker.

Ser nå at flere av naboene har fått flagget på plass, så jeg er visst en trendsetter i nabolaget! /

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og jeg som trodde alle flagget fordi det var bursdagen min.

Gratulerer med dagen!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:35   #23
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Ingen flagging - vi er ikke flinke til å følge opp offisielle flaggdager. Det er ikke det at jeg ikke mener at frigjøringsdagen er viktig, men jeg føler i grunn ikke behovet for å heise flagget likevel, så det blir nok liggende inne fram til 17. mai

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:36   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg kjenner at jeg skammer meg bittelitt.
Vi har ikke balkongflagg. Men vi bor gård, i kårboligen. Svigers bor i hovedhuset og har flaggstang. Men de flagger kun på 17.mai.

Jeg syns det er litt ille egentlig. Jeg mener at man bør flagge på ofisielle flaggdager når man har flaggstang, mens svigerfar syns det bare er tull.

Vel. Offisielle flaggdager er en ting - 1. mai er i aller høyeste grad en politisk greie, og dermed velger en del å ikke flagge.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:41   #25
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Jeg tror jeg må gå ned i garasjen å se om jeg finner flagget. Det er en fin dag å flagge på.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:53   #26
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.397
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Ingen flagging - vi er ikke flinke til å følge opp offisielle flaggdager. Det er ikke det at jeg ikke mener at frigjøringsdagen er viktig, men jeg føler i grunn ikke behovet for å heise flagget likevel, så det blir nok liggende inne fram til 17. mai


Opp med flagget!

Og gratulerer med dagen, Filifjonka!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:56   #27
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og jeg som trodde alle flagget fordi det var bursdagen min.

(Neida, det begynner å bli noen år siden jeg skjønte at det ikke var det).

Det samme "trodde" onkelen min om flaggingen 1. mai. Gratulerer med dagen!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:57   #28
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.879
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Gratulerer med dagen, Filifjonka! Nå skal jeg henge ut flagget for deg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:59   #29
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Her flagges det.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 11:13   #30
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg mener at man bør flagge på ofisielle flaggdager når man har flaggstang,

Vi har vimpel på stanga til enhver tid, så blir det ikke så ille om vi glemmer en flaggdag. I grunnen flagger vi vel omtrent bare på 17. mai og når vi feirer bursdag.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 11:48   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.709
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vel. Offisielle flaggdager er en ting - 1. mai er i aller høyeste grad en politisk greie, og dermed velger en del å ikke flagge.

1. mai er da en offentlig høytidsdag og dermed en offisiell flaggdag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 14:02   #32
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

1. mai er da en offentlig høytidsdag og dermed en offisiell flaggdag.

Jo, det regnes som en offentlig flaggdag. Samtidig mener jeg det er en dag som har utspilt sin rolle. At 1. mai ble en flaggdag ligger med bakgrunn i Arbeiderpartiet, der man startet med flaggingen i Ap-styrte kommuner. Det var på vel på 30-tallet at det kom inn en lovendring når Ap hadde regjering om at dette skulle være en offisiell flaggdag.

I dagens Norge er 1. mai primært sett bare "en fridag"....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 08:36   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Jepp. I dag er det oppe.



  Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 09:06   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Klart det, flagget henger alltid ute 17. mai.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 09:25   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.088
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Nå har vi faktisk fått kjøpt flagg, så ja.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 09:50   #36
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.536
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Sjølvsagt.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:35   #37
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.264
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som flagger: Er flagget oppe i dag, da?

Presis kl. 8 var jeg og hengte ut flagget ja.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no