Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 00:04   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dette var nytt for meg Det forklarer jo hvorfor jeg ikke kom inn på enkelte "sider" her. Reflekterte ikke så mye over det, men merker jeg at jeg ble nysgjerring på hva som foregår der inne. Men rykte? Hva betyr det? Virker ikke det litt fjortisaktig da?? Blir man stemt på ( stemt ut), eller? I så fall bør vel nettstedet skifte navn?? ( Foreldreportalen høres jo faktisk seriøst ut..)
Ja, ja, den som surfer får se, eller noe i den dur...
Siden jeg ble medlem i dag, blir det vel tid for å gå av med pensjon før jeg får innpass i "det aller helligste"
Rine

For meg var det logisk å gi denne funksjonen som er på alle v-Bulletinforaene en funksjon utover å bare gi poeng. Hvis du har noen bedre kriterier for å kvalifisere til å kunne snakke litt mer privat uten at folk som ikke kjenner deg eller engasjerer seg i deg kan lese det åpent på internett, så er jeg åpen for forslag altså. (For det er vel ikke helt slik at man kjenner noen som har sagt "enig, enig, gratulerer, gratulerer, og velkommen" mange ganger, så da kan man ikke bare basere seg på antall innlegg. ) Det er en kvalitetssikring for tryggere rammer for dem som ønsker å være litt mer åpen og privat enn det man vanligvis kan være på internett.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 00:56   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

For meg var det logisk å gi denne funksjonen som er på alle v-Bulletinforaene en funksjon utover å bare gi poeng. Hvis du har noen bedre kriterier for å kvalifisere til å kunne snakke litt mer privat uten at folk som ikke kjenner deg eller engasjerer seg i deg kan lese det åpent på internett, så er jeg åpen for forslag altså. (For det er vel ikke helt slik at man kjenner noen som har sagt "enig, enig, gratulerer, gratulerer, og velkommen" mange ganger, så da kan man ikke bare basere seg på antall innlegg. ) Det er en kvalitetssikring for tryggere rammer for dem som ønsker å være litt mer åpen og privat enn det man vanligvis kan være på internett.

Hm.... ser nå at jeg ( som vanlig) uttaler meg om ting før jeg har satt meg ordentlig inn i dem. Jeg blandet visst medlemsforum( eller hva det heter?) og medlemssalong... Etter 6 innlegg har jeg nå kommet inn på det første. Er lite inne på det du snakker om i sitatet over her, så jeg kan ikke gi deg noe godt svar. Men et spørsmål har jeg alltids: Hva er det som må til for å få disse ryktene? Er rykter det samme som grønne prikker? Er mulig jeg finner svar på dette her inne et sted, men jeg hadde vært takknemlig for svar, slik at jeg slipper å lete....
Rine

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 01:06   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men et spørsmål har jeg alltids: Hva er det som må til for å få disse ryktene? Er rykter det samme som grønne prikker? Er mulig jeg finner svar på dette her inne et sted, men jeg hadde vært takknemlig for svar, slik at jeg slipper å lete....
Rine

Rykte er det samme som grønne (eller for så vidt røde) prikker, ja. Det som må til for å få prikkene, er å skrive morsomme, engasjerende, kloke, småsprø eller hyggelige innlegg. Innlegg som blir lagt merke til på et eller annet vis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 06:57   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.233
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er rykter det samme som grønne prikker? Er mulig jeg finner svar på dette her inne et sted, men jeg hadde vært takknemlig for svar, slik at jeg slipper å lete....

Det er ikke "rykter", som i "å spre rykter om noen", men "rykte", som i "å ha et godt (eller dårlig) rykte", altså mer i retning "omdømme". "Ryktet" ditt avgjøres av hvor mange poeng du har, og som jeg sa tidligere og som Teofelia sier, så får man poeng ved å få grønne prikker, det vil si positive tilbakemeldinger, på innleggene sine.

Hva som skal til for å få grønne prikker, varierer. Folk bestemmer selv hva de vil gi grønne prikker på, men ofte er det for innlegg man synes er gode eller morsomme, eller kanskje som takk fordi noen svarer på det man lurer på, eller fordi man vil skryte av et fint bilde, eller annet. Noe man synes er fint, i alle fall. Røde prikker (som altså gir minuspoeng) er langt sjeldnere, og kommer vanligvis fordi man har vært ufin eller ekkel mot noen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 07:42   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.557
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Røde prikker (som altså gir minuspoeng) er langt sjeldnere, og kommer vanligvis fordi man har vært ufin eller ekkel mot noen.

Eller fordi man direkte, eller indirekte, tigger prikker.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 09:29   #26
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Og nå skjønner jeg hvorfor jeg så så mange gamle tråder dukke opp igjen.
Egentlig en smule irriterende.
Men jeg skal være snill å ikke rødprikke for det.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 09:59   #27
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Og nå skjønner jeg hvorfor jeg så så mange gamle tråder dukke opp igjen.
Egentlig en smule irriterende.
Men jeg skal være snill å ikke rødprikke for det.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 14:18   #28
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

...
Men jeg skal være snill å ikke rødprikke for det.

Men det holdt hardt?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:01   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke "rykter", som i "å spre rykter om noen", men "rykte", som i "å ha et godt (eller dårlig) rykte", altså mer i retning "omdømme". "Ryktet" ditt avgjøres av hvor mange poeng du har, og som jeg sa tidligere og som Teofelia sier, så får man poeng ved å få grønne prikker, det vil si positive tilbakemeldinger, på innleggene sine.

Hva som skal til for å få grønne prikker, varierer. Folk bestemmer selv hva de vil gi grønne prikker på, men ofte er det for innlegg man synes er gode eller morsomme, eller kanskje som takk fordi noen svarer på det man lurer på, eller fordi man vil skryte av et fint bilde, eller annet. Noe man synes er fint, i alle fall. Røde prikker (som altså gir minuspoeng) er langt sjeldnere, og kommer vanligvis fordi man har vært ufin eller ekkel mot noen.

Hm, nå ble jeg litt klokere, tror jeg. Hvordan gir man en grønn prikk?? ( Eller en rød for den del)
Det var vel ikke noe sjakktrekk av meg å sette spørsmålstegn ved systemet her da, men det var før jeg visste om prikkesystemet, altså. Så hvis jeg har forstått det riktig så bør man velge sine ord med omhu:Hvis man ønsker noen velkommen på forumet f.eks, kan det bli oppfattet som prikkesmisk og vips så har man en RØD prikk. Merker at jeg blir litt stresset her, jeg....
Hi hi...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:16   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.994
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...



Denne gir du rykte med. Og jeg tviler på om man gir rød prikk for å ønske noen velkommen. Man gir vel mer "tyttebær" (sleng for rød prikk) for å skrive slike innlegg som HI (Hovedinnlegger) gjør her...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:47   #31
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Noen har veldig høy terskel, andre har lav terskel for å gi en rød prikk. Det lærer du fort.. Ingen bør vel gi en uten å begrunne den, for da i mine øyne har den ingen hensikt.
Dessuten dør man ikke om man får en heller

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 18:23   #32
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Men i det store og hele synes jeg de aller fleste begrunner prikkene sine her inne og det er hyggelig. Kjekt med tilbakemeldinger!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 18:25   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.233
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm, nå ble jeg litt klokere, tror jeg. Hvordan gir man en grønn prikk?? ( Eller en rød for den del)

Det skrev jeg i innlegg nr. 16 i denne tråden. Hvis det er noe som er uklart, må du gjerne spørre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:45   #34
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg liker prikke/ryktesystemet jeg. Ikke for poengene, men fordi du kan gi kjappe direkte tilbakemeldinger.

Medlemssalongene er ikke så veldig spennende, det er ikke store prosenten av aktivitet som foregår der. Så om du anser det som det aller helligste blir en nok skuffet.

Det fine med dette forumet kontra en del andre er at det ikke er så stor forskjell på folk. Andre steder kan etablerte brukere ha tusenvis av poeng mens nybegynnere har 1. Det blir for dumt.

Men: Det kan virke som om det faktisk er litt forslkjell på folk. Witt, som skrev hovedinnlegget, vet jeg lite om, og jeg kan ikke uttale meg om hva hun/han evt har bedrevet her inne, men jeg stiller meg undrende til at dere to har vært medlemer like lenge ( des.06) Witt har èn prikk og du har 5? 6? ( Har ikke profilen din foran meg...) Jeg går jo ut fra at Witt er ganske ivrig her inne siden hun så gjerne vil inn på medl. salongen. Skilpadda har vært medlem to mnd lenge og har også betydelig flere prikker. Er ikke medlem i så mange andre fora (bare facebook) og har som sagt aldri vært borti prikking, men er det ikkje muligheter for at noen ( kanskje pga lignende innlegg som HI skrev her) sliter vel tungt med å skaffe seg prikker...1 år og èn prikk virker da stusselig.
Rine
( jada, vet jeg kverulerer nå, men må jo slå i hjel tiden mellom leggetid og Farmen)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:50   #35
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Alle starter med en prikk i din prikke kraft. Antall prikker du mottar har ingenting med det.
Ingen kan heller se det korrekte antall prikker noen har unntatt en moderator vil jeg tro.
Disse vi har under navnet vårt
<--- viser ikke hvor mange prikker man totalt har, men gir en røff beregning. De som har fullt sett med grønne og lysegrønne prikker vil man ikke kunne vite hvor mange prikker de har.
Dine egne prikker kan lese på kontrollpanel, helt nederst. Der vil du se om du har fått noen prikker, og hvem du har gitt dem bort til.

Slik jeg har spurt i en annen tråd er hvor mye prikkekraft _jeg_ har når jeg prikker noen. Den er nå økt til hele to poeng siden jeg har vært medlem i et år. Ellers øker den ved antall innlegg/ ryktepoeng.
Så om jeg gir deg en prikk, og du har 10 poeng, så vil du få totalt 12 poeng tilsammen om jeg gir deg en prikk. Da sier det seg selv at det tar tid å komme til 100. Dermed er man bare nødt til å skrive knakende gode innlegg

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:51   #36
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Du må se på innleggstall også da. Ser ikke ut som hun har vært noe aktiv heller. Skulle nå bare mangle faktisk. Altså at Maz har flere prikker enn Wit.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:53   #37
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men: Det kan virke som om det faktisk er litt forslkjell på folk. Witt, som skrev hovedinnlegget, vet jeg lite om, og jeg kan ikke uttale meg om hva hun/han evt har bedrevet her inne, men jeg stiller meg undrende til at dere to har vært medlemer like lenge ( des.06) Witt har èn prikk og du har 5? 6? ( Har ikke profilen din foran meg...) Jeg går jo ut fra at Witt er ganske ivrig her inne siden hun så gjerne vil inn på medl. salongen. Skilpadda har vært medlem to mnd lenge og har også betydelig flere prikker. Er ikke medlem i så mange andre fora (bare facebook) og har som sagt aldri vært borti prikking, men er det ikkje muligheter for at noen ( kanskje pga lignende innlegg som HI skrev her) sliter vel tungt med å skaffe seg prikker...1 år og èn prikk virker da stusselig.
Rine
( jada, vet jeg kverulerer nå, men må jo slå i hjel tiden mellom leggetid og Farmen)

Hvis du tar en titt på de forskjellige brukerene så ser du jo også at en person med mange innlegg også jevnt over har ganske mange flere grønne prikker under profilen sin.

Tilbakemelding (prikker) er jo noe man gir på konkrete innlegg. Det at det kreves et visst antall innlegg og "ryktepoeng" for å få tilgang til medlemssalongen innebærer jo også at man tilegner seg en del mer informasjon om hva som er kutymen på forumet fordi man ikke bare leser det andre skriver men også svarer på andres innlegg på en slik måte at andre her inne syns innlegget er verdt en prikk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:58   #38
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eller fordi man direkte, eller indirekte, tigger prikker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:02   #39
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg liker prikke/ryktesystemet jeg. Ikke for poengene, men fordi du kan gi kjappe direkte tilbakemeldinger.

Medlemssalongene er ikke så veldig spennende, det er ikke store prosenten av aktivitet som foregår der. Så om du anser det som det aller helligste blir en nok skuffet.

Det fine med dette forumet kontra en del andre er at det ikke er så stor forskjell på folk. Andre steder kan etablerte brukere ha tusenvis av poeng mens nybegynnere har 1. Det blir for dumt.

Jeg også! Merker at når jeg er på forum hvor det ikke er mulig å gi prikker, så er det et stort savn. Prikker er som et lite klapp på ryggen til folk du synes har fortjent det. Enten fordi de skriver noe som du er så enig i at du føler for å bøye deg i støvet, som en liten oppmuntring i hverdagen, eller for å gi en gedigen klem til noen som trenger der.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:04   #40
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Enig med dere Maz og Milfrid. Jeg synes ryktesystemet er perfekt til å gi en rask, personlig tilbakemelding

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
emneordsklassiker, innleggsgenerator, klassiker, makroer, ortografiinjurier, prikker, robopadd, sure edderkopper, tråddigregering


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no