Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken bordplassering er din favoritt i store selskaper?
Sitte sammen med de jeg kjenner aller best? 31 16,67%
Sitte sammen med folk jeg kjenner fra før 30 16,13%
Sitte sammen med en blanding av kjente og ukjente 91 48,92%
Sitte hovedsaklig sammen med ukjente 0 0%
Sitter sammen med hvem som helst så lenge partneren min sitter i nærheten 27 14,52%
Sitter sammen med hvem som helst, også uavhengig av plassering på evnt partner 7 3,76%
Hva har jeg glemt? Spesifiser! 0 0%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 16:58   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg blir glad om jeg havner sammen med noen som det er hyggelig/morsomt/interessant å snakke med - og da spiller det ingen rolle om jeg kjenner dem fra før eller ikke. Folk som overlater hele ansvaret for samtalen til meg synes jeg det er utrolig slitsomt å sitte lenge ved bordet med, helt uavhengig om de er ujente eller om jeg kjenner dem fra før. Sånn rent generelt tenker jeg at en god miks av kjenner fra før og ukjente er det mest heldige for festen.

Samme her. De bør-ideelt sett-like å snakke om de samme tingene som meg (jeg kan egentlig snakke om veldig mye, med varierende kunnskapsnivå ) og være hyggelige. Jeg vil heller sitte med ukjente folk som "matcher meg" enn kjente folk som ikke gjør det, for å si det slik. Folk som bare snakker om seg selv er også utrolig slitsomme, uavhengig av om de er kjente eller ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:03   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Det burde være noen der jeg kjenner godt vis jeg skal trives (det trenger ikke være mer avansert en mannen min). Aller helst bør det være flere kjente i nærheten dersom jeg skal stortrives. Jeg liker ikke å småprate med bekjente eller ukjente i flere timer. Jeg er totalt i mot å skille par, og dersom det er noe jeg får vite på forhånd så drar jeg ikke.

Nå skal det sies at jeg har vært i bryllup med bare ukjente og trivdes veldig godt, så ingen regel uten unntak.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav

Sist redigert av Einhyrningur : 27-05-13 kl 18:07.
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:05   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Det kommer jo veldig an på hva settingen er – men generelt synes jeg det er fint med en blanding av kjente og ukjente. Det er ikke viktig å sitte ved siden av partner.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:15   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Partner kjenner jeg både ut og inn, så han kan jeg fint la være å sitte med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:19   #25
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Jeg tror at det sikkert er artig for vertskapet å mikse folk, men at det ikke alltid er så artig for folkene som blir plassert. Jeg foretrekker selskaper uten bordplassering så folk kan sette seg akkurat der de har lyst.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:28   #26
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg blir glad om jeg havner sammen med noen som det er hyggelig/morsomt/interessant å snakke med - og da spiller det ingen rolle om jeg kjenner dem fra før eller ikke. Folk som overlater hele ansvaret for samtalen til meg synes jeg det er utrolig slitsomt å sitte lenge ved bordet med, helt uavhengig om de er ujente eller om jeg kjenner dem fra før. Sånn rent generelt tenker jeg at en god miks av kjenner fra før og ukjente er det mest heldige for festen.

Kan ikke annet enn å si meg helt enig!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:34   #27
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Det kommer an på anledning og hvem de andre (kjente som ukjente) er. I utgangspunktet kan jeg plasseres hvor som helst sammen med trivelige og normalt pratsomme folk.

De siste årene har jeg likevel satt pris på å sitte sammen med folk jeg kjenner godt, men treffer sjelden. Det har gjort meg litt mindre klar for nye bekjentskaper i enkelte store lag. Men det er stas å være med familie og gode venner som bor langt borte når man først treffes.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:37   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Jeg snakker ikke noe særlig med folk jeg ikke kjenner, så noen samtalepartner er jeg ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:39   #29
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Eg likar ikkje å sitte saman med framande og foretrekker å ha mannen i nærleiken. Samt ungane.
Bryllaupet der eg, barn og mann blei plassert på kvar sine bord var ikkje noko artig.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:54   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Jeg synes det er en uting å splitte par. Jeg vil gjerne ha et kjent fjes i nærheten. Blanding av kjente og ukjente er fint. Selv om det sikkert er moro for vertskapet å mikse gjestene er det sjelden like moro for dem. Man kan innbille seg at man er menneskekjenner og at man vet hvem andre passer sammen med, men det blir ikke alltid så vellykket som de selv tror det vil bli. Når jeg går i selskap gjør jeg det for å ha det gøy, ikke for å prate med en haug fremmede som noen andre har sett for seg at jeg bør bli kjent med.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:56   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.078
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Jeg vil helst ha noen jeg kjenner (og liker ) i nærheten.
Spesielt viktig i laaaange middager som bryllup, som fort kan bli veldig kjedelig hvis man sitter med noen der det bare blir høflig konversering.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:01   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Jeg synes det er bra å splitte par, jeg. Og jeg er introvert, altså.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:02   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes det er en uting å splitte par.

... mens jeg knapt kan tenke meg noe kjedeligere enn et selskap hvor alle sitter parvis. Jo, jeg vil gjerne sitte i nærheten av noen jeg kjenner jeg også, men det kan med fordel være noen andre enn mannen, altå. En blanding er fint.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:02   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... mens jeg knapt kan tenke med noe kjedeligere enn et selskap hvor alle sitter parvis.

Nettopp. Det har en tendens til å bli dørgende kjedelig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:04   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Og jeg er en rar introvert, tror jeg, for i sånne sammenhenger kan jeg gjerne skravle som en foss og ta - eh - en del plass, er jeg redd.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:05   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Digresjon: Hvor er den introvert/ekstrovert-testen? Jeg er aldri helt sikker på hva jeg er.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:33   #37
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.478
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Kjente, ukjente, ved siden av partner eller ikke. Tema eller ikke. Gi meg selskapsleker og jeg er gledelig ned på det også. :enkel og takknemlig gjest som lett lar seg underholde:

Jeg tror vi får invitere Vixen

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:42   #38
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Kommer litt an på settingen. En laidback bursdag med venner, da synes jeg folk kan sitte med hvem de vil. Bordkort for å få venner fra forskjellige steder til å være sammen en kveld, og kanskje aldri sees igjen. Nææh.

Selskaper hvor typisk to forskjellige familier skal møtes, bryllup, dåp og mer høyttidsstemning, der kan det være greit å få mikset litt så de blir kjent.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:49   #39
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Men det ideelle selskapet for meg er å ha god tid til å mingle litt med noe å drikke i en uformell setting for så å kunne sette seg der man kanskje har lyst til å bli bedre kjent. Da kan man styre unna sånne rare fettere og pensjonistbordet.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:13   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Jeg liker å møte nye mennesker, men et eller annet kjent ansikte gjør selvsagt ikke noe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no