Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vasker du/dere bilen selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 08:50   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Jeg har alltid gjort det selv - men da skjer det så sjeldent at bilen ikke ser ut mellom hver gang (særlig innvendig), og det blir en uforholdsmessig stor jobb. Jeg kjenner jeg er klar for å sette bort jobben nå.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:54   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Har til nå vasket selv (for hånd, tør ikke maskin), men ikke nå lenger. Betaler gladelig for det.
Men jeg vasket gamlebilen på en veldig lokal vaskesjappe, både innvendig og utvendig til 199,-. Dit tror jeg ikke jeg gidder dra igjen, for det var slett jobb.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:09   #23
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Det varierer. Mannen er vaskeansvarlig, men hvis han ikke gjør det på lenge betaler jeg noen for å gjøre det. Jeg gidder ikke, men jeg er dekkansvarlig, så jeg har ikke dårlig samvittighet for det, selvom jeg er den eneste som bruker bilen (han har ikke lappen).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:12   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har oppdaget at det ikke koster skjorta å få noen andre til å vaske bilen både innvendig og utvendig, og må si jeg er ganske lykkelig for det.

Det går relativt fort, så det er nok ikke så grundig som jeg ville gjort det selv, men da gjør jeg det heller litt oftere. Vasker jeg den selv blir det heller sjelden må jeg innrømme

350,- for utvendig og innvendig vask er det jammen verdt.

Så - vasker du bilen selv?

Så billig er det ikke her. Har sett 1000,- kun for innvendig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:15   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Det hender jeg kjører den gjennom vaskemaskinen selv. Teller det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:20   #26
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Den kjøres i vaskeautomat, innvendig tar jeg selv, men prøver å ha en rens i året.
Den dagen jeg får noen til å vaske den utvendig og innvendig for 350 kr, da leverer jeg den gladelig fra meg til vedkommende.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:35   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Vi har en nabogutt som kommer hjem til oss og tar begge bilene en gang hver vår og høst. Han legger om dekkene, vasker innvendig og utvendig samt polerer dem. Bruker flere timer og er kjempenøye, så det er nestenproft resultat. Kjempedeilig. Ellers blir det en kombo av maskin, unger og husbond som gjør det. En gang i blant. Den ene bilen er en kabriolet og stofftaket liker ikke maskinvask.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:38   #28
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Innimellom. Jeg veksler mellom maskin, mann, selvgjort og betalt håndvask.

Den aller besteste er å levere den på vask på Sandvika Storsenter, shoppe og deretter hente ren bil.

Bilvask selv er høyt oppe på hat-lista mi. Jeg har dessverre et perfeksjonistgen som er en dårlig kombo, og blir derfor aldri fornøyd når jeg gjør det selv.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:39   #29
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Mannen gjør det. Jeg tror det er noe med menn og høytrykkspylere som kan få en kjedelig jobb til å bli helt grei tidtrøyte en fin søndagsformiddag

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:40   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Mannen fikser det her i huset på begge bilene.
En sjelden gang kjører vi gjennom en vaskemaskin på en stasjon.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:41   #31
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Mannen vasker bilen.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:58   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Jeg har også en mann som vasker bilen, men det er ikke han jeg er gift med. Vi har en lokal bilvaskesjappe hvor de vasker kanonbra både utvendig og innvendig for 250,-. På Sandvika Storsenter tar de en tusenlapp for samme jobben, og det er helt uaktuelt. Man får jo et par kule sko for den prisen. Eller to.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:04   #33
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Nei, det er uhyre sjelden jeg vasker bilen selv.
Der vi bodde før, så betalte jeg 250-350 for innvendig og utvendig vask. Vel verdt pengene. Nå prøver jeg å få til vask der om jeg forviller meg til gamle trakter.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:54   #34
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Vi vasker selv i selvvaskehall, så vi betaler vel for så vidt litt. Femti pr bil, omtrent, med mindre de er groskitne. Det er de nå, både inni og utenpå, så nå vurderer jeg å få noen til å gjøre det. Det er et sted her jeg bor der de tar full vask for omtrent samme pris som nevnes i HI.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:19   #35
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Jeg vasker sjelden eller aldri selv, og betaler gladelig for å få det gjort.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:24   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Jeg lar noen andre vaske både bil og hjem, og si gjerne fra hvis noen har en smart løsning på hagestell også.

Og en snekker.

  Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:44   #37
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Ingen får røre gullet mitt,verken med maskin eller for hand.
Uten om mann da.

Maskin er djevelen selv. Riper jo opp alt.Og stoler heller ikke på de som har startet bilvaske firma her, det sies at de slørver og har ripet opp en bil,og tror de tar 500 kr for utvendig.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:04   #38
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Her koster det 120,- for utvendig håndvask. Finner ikke motivasjon til å gjøre det selv da.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:10   #39
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Her koster det 120,- for utvendig håndvask. Finner ikke motivasjon til å gjøre det selv da.

Da får du kvittering, og betalingen slås inn i kasse?

Det er mye grums i bilpleiebransjen. Og svart bilvask er vel ikke noe bedre enn svart husvask?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:26   #40
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vasker du/dere bilen selv?

Jeg vasker ikke bilen selv - det har jeg da en mann til!

Synnemormannen vasker bilen både utvendig og innvendig hver eneste uke uten at noen trenger nevne bilvask med et ord. Den poleres og stelles etter alle kunstens regler, og hadde han brukt like lang tid på husvasken her i heimen hadde huset vært skinnende rent og nypolert til enhver tid.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no