Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

1980-tallet, mimre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 23:34   #21
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og så takker jeg høyere makter for at jeg konfirmerte meg i bunad.

Herlig bilde
Jeg må grave fram konfirmasjonsbildet mitt, jeg hadde på meg en helt fantastisk lys lilla kreasjon med blonder, og helt fersk permanent, dødslekkert!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:25   #22
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg hadde piggsveis på midten av 80 tallet. Det var veldig populær den gang.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:27   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg begynte på skolen i 1989, iført turkis bukse og rosa strikkejakke. :traumatisert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:31   #24
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg begynte på skolen i 1989, iført turkis bukse og rosa strikkejakke. :traumatisert:



Enda godt du så lyset senere.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:32   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg var kledd i svart og hadde lilla hår. Dessuten hadde jeg palestinaskjerf, armyboots og skinnjakke med "Redd Blitz" på armen. Og alltid, alltid, alltid walkman. Som regel med U2 eller The Cure eller noen av Blitzbandene. Jeg var vesentlig med blitzete av utseende og politisk overbevisning enn av evne til å skli inn i gjengen da. Jeg ble blodig skuffa da jeg innså at det var snobberi og moter og surr der som alle andre steder, bare med mer sikkerhetsnåler i fjeset.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:33   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.



Enda godt du så lyset senere.


Øh, det va'kke jeg som valgte klærne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:34   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Nå kan jeg finne på å være kledd i ihvertfall delvis lilla, og har svart hår. Jeg har invertert meg jeg.
Men jeg har fremdeles både boots og palestinaskjerf altså. Ikke de samme bootsene, for det er slitt ut ganske mange par underveis - men like.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:45   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg nekter å tro at dere var like svartkledte og sinte gjennom hele 80-tallet, altså. De fleste av dere var da barn deler av det tiåret også. Sjøl klarte jeg å riste av meg noe av det sukkerrosa etter hvert, men det var først i 1990. (Ja, jeg skjemmes - over det meste bortsett fra musikksmaken fra ca. 1987 og framover.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:58   #29
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg hadde aldri svarte klær på meg.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:36   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg nekter å tro at dere var like svartkledte og sinte gjennom hele 80-tallet, altså.

Jeg hadde på meg mintgrønt skjørt i konfirmasjonen i -83. Men så var det slutt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:43   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg nekter å tro at dere var like svartkledte og sinte gjennom hele 80-tallet, altså. De fleste av dere var da barn deler av det tiåret også. Sjøl klarte jeg å riste av meg noe av det sukkerrosa etter hvert, men det var først i 1990. (Ja, jeg skjemmes - over det meste bortsett fra musikksmaken fra ca. 1987 og framover.)

Jeg var ikke svartkledd og sint, snarere kledd i 501 jeans, Dockside sko, Ball genser, pastellfarget dunjakke

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:57   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg nekter å tro at dere var like svartkledte og sinte gjennom hele 80-tallet, altså. De fleste av dere var da barn deler av det tiåret også. Sjøl klarte jeg å riste av meg noe av det sukkerrosa etter hvert, men det var først i 1990. (Ja, jeg skjemmes - over det meste bortsett fra musikksmaken fra ca. 1987 og framover.)

Jeg var aldri barn. Jeg lærte å lese i en alder av fire sånn at jeg kunne orientere meg i det politiske landskapet og forsøke å forstå hvor reell angsten min for atomkrig var.

Ok da - jeg startet ikke med atomkrig med det samme. Det var litt Donald først. Men da åttitallet kom var jeg forlengst opptatt av atomkrig. Og frøken Detektiv.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:58   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

At jeg kunne lese da jeg var tre, hindret meg ikke i å konverteres til en rosa sukkerklump i 12-årsalderen. Jeg leste nok lett litteratur, da.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:00   #34
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg brukte ikke rosa klær. Aldri! Jeg hadde rød skrivepult. Jeg hatet rosa den gangen og det gjør jeg fortsatt. Jeg var guttejente. ppvokst i treningsdress til mammas stor fortvilelse:

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:03   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg tror faktisk at jeg aldri noensinne noen gang ever har eid noe rosa. Med ett unntak og det er mine flotte rosa crocs som jeg eier nå som jeg kjøpte for å forvirre noen kollegaer med. (De mente at jeg ikke klarte.) Også brukte jeg dem i Egypt til å gå på stranda med.

Ellers har jeg aldri hatt rosa tror jeg. Har aldri sett bilde av meg med noe heller. Jeg er på mitt mest fargespreke nå jeg. Nå kan jeg jo finne på å ha bare farger en gang imellom og gode greier.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:04   #36
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Hvordan var det med BALL-genserne ellers i landet da? Her skulle de stappes ned i levi'sen, som igjen skulle snurpes i livet med et tynt lærbelte før BALL-genseren ble trukket opp igjen slik at den poset seg lekkert over buksa.

Og Levi'sen var jo et kapittel for seg selv. De mest kreative sydde kiler i siden og blondekant på beina, mens vi som aldri har vært flink med handarbeid nøyde oss med hull på de riktige stedene. Rett under skinka, og rett over kneet måtte det være hull altså

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:06   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg ble påtvunget råååsa som barn, (født 1983), og hadde mange år uten noe rosa whatsoever, men kan nuh observeres i noe rosa fra tid til annen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:07   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Hvordan var det med BALL-genserne ellers i landet da? Her skulle de stappes ned i levi'sen, som igjen skulle snurpes i livet med et tynt lærbelte før BALL-genseren ble trukket opp igjen slik at den poset seg lekkert over buksa.

Stemmer godt med erfaringen fra Romerike.

Heldige Smilefjes!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:16   #39
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror faktisk at jeg aldri noensinne noen gang ever har eid noe rosa.

Ikke jeg heller - i hvert fall ikke etter barneskolealder. Jeg var 14 i 1980 og startet min svartkledde periode omtrent da. Jeg tror ikke jeg gikk uten minst et svart plagg fra da av og til slutten av 90-tallet. Og jeg gikk i hvert fall aldri i pastellfarger.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:58   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.854
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Og Levi'sen var jo et kapittel for seg selv. De mest kreative sydde kiler i siden og blondekant på beina, mens vi som aldri har vært flink med handarbeid nøyde oss med hull på de riktige stedene. Rett under skinka, og rett over kneet måtte det være hull altså

Jeg hadde rosa kiler. Dessuten skulle det være masse lapper og fortsatt hull utenfor lappene. Høyvann og et smalt belte. Hvordan jeg fikk den rosa pusegenseren nedi buksa er fortsatt litt uklart.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no