Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 13:54   #21
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg har også brukt en del på julekalenderpakkene. Nå har jeg imidlertid pakket inn en del ting som jeg likevel hadde tenkt å kjøpe. Han får blant annet tre Postmann Pat-truser (fordelt på tre dager) og lue/votter med Thomastoget på. Å gi en pakke annenhver dag hadde nok vært like greit, for han har ikke så sterkt tidsbegrep ennå. Gutten min er ikke en unge som overlesses av gaver ellers i året, så jeg synes godt han kan få en gave i julekalenderen hver dag. Jeg har ikke bestemt meg for hva han skal få til jul ennå, men det er ikke sikkert at det blir så store greiene. Den dagen får han så mye annet fint.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 14:44   #22
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Har ikke pakkekalendere lenger. har kjøpt Kinder julekalender i år. I dag var det et kinderegg i luken og de var veldig fornøyde med det.

Guttene her elsker lego, og tenkte jeg skulle kjøpe en fin legotraktor/ bil eller noe sånt, gitt de noen deler hver dag. + noen sider av hefte som følger med. så kan de sette sammen de delene de får hver dag, uten å vite selv hva det skal bli, og da julaften kom så var traktoren/ bilen ferdig. Men det ble ikke noe av.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:15   #23
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg ble også litt kvalm i går da jeg satt og pakket inn resten. Det er ganske mange store og flotte gaver i kalenderen til Snuppa. Pga lagersalg og gavekort i Bokklubben blir det noen bøker, lydbøker og DVDer i kalenderen. Hun trenger noen nye bøker, og truser også. Samlet sett har jeg ikke brukt så mye penger på kalenderen, men litt blir det jo.

Jeg har funnet noen fine ting. Hun får forkle når vi skal bake kokosmakroner, Luciakjole (hjemmesydd), pepperkakeformer, en fin juletrepynt og julegavelaging. Jeg husker vi fikk fargeblyanter da vi var små, det var stor stas.

Når jeg tenker på hvordan brødrene og søskenbarna feirer jul får jeg en vond smak i munnen. Men jeg har så gode minner om pakkekalender at jeg syns det hører med. Neste år blir det helt klart ikke så fine pakker, tror jeg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:23   #24
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg følger tanken din.

Fra oppveksten selv var min favorittkalender imidlertid av en helt annen type.
Det var en stor tegning av et snøfyllt landskap. Hver dag trakk jeg en nissefigur, en slede, en hest, et tre eller lignende. Disse skulle klistres på bildet med sånn "tyggegummi" (hva nå enn det heter). Etterhvert ble bildet fullt av figurer. Alt var av tykk, glanset papp, så det kunne flyttes og brukes om igjen året etterpå. Dette var en flott og morsom kalender, uten gaver og uten godteri. Jeg lurer på om jeg skal se om jeg finner den igjen, jeg.


Sist redigert av Hasselnøtt : 01-12-07 kl 22:10.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:27   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Storebror får Playmokalender i år. Mindre pes og langt billigere. Lillebror får pakkekalender med endel plastikk. Kjøpte noen søte dyr på tilbud tidligere i høst, han får litt "mat" som han kan bruke på komfyren han får til jul, og så har jeg kjøpt et verktøysett i plast som jeg fant på tilbud. De to kalenderene jeg har laget til gutta i år er MYE billigere enn den ene Sebastian fikk ifjor......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:30   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Vi har kjøpt en pakke geomag magnetbyggesett og fordelt på 24 dager til eldstemann og har lagt duplo oppi til minstemann.

Det blir ikke mye hver dag, men jeg regner med at det gjør suksess likevel. De var i alle fall veldig fornøyde i dag.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:32   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Vi har spart opp en del ting hun faktisk trenger. Ny shampoo, svømmesokker, nattkjole, pepperkakefigurer, nisselue osv. Siden hun fremdeles er såpass liten (snart 3), så er det mest spennende å få pakke og ikke fullt så viktig hva som er i den.

I år har jeg nesten klar å unngå såkalt "ræl". Farmoren skal bidra med noen pakker etter eget ønske, så det har jeg ikke peiling på hva er.

Mye av dette gis den dagen det skal brukes i barnehagen. Nisselue til nissedagen, lys til luciadagen, pepperkakeformer til den dagen de lager pepperkaker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:40   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.874
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Vi har alltid lagt listen veldig lavt for kalenderen. Egentlig synes jeg pakkekalender er noe tull, men siden onkelen til mannen har laget et flott kalenderskap i tre må vi jo bruke det. Det er virkelig flott, et veggskap på på ca 100 * 80 cm, med 24 små dører.

Vi har pleid å dele opp enten et puslespill eller en pakke med fargeblyanter i mange pakker - det blir fort 10-15 gaver av slikt. På lørdag gir vi ofte en liten melkesjokolade. Så har vi supplert med truser og sokker, og gjerne en pen, hvit strømpebukse eller to, som vi uansett hadde kjøpt til jul. Hårspenner og strikker har vi også pleid å gi, det er forbruksvare her i huset. Rett og slett småting som hun trenger. I år har vi kjøpt en pose med minirosinesker som vi skal bruke. Jeg tror ikke det hadde vært like stas å få bøker og filmer i julegave om hun allerede hadde fått gaver på det nivået i kalenderen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:47   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg er helt enig med deg Monsoon. Selv er jeg vokst opp med julekalender hvor det var en eller to biter Sorbits (jøss, den tyggisen hadde jeg glemt), en enkelt melkeplett eller lignende hver dag. Vi fikk en større gave på julaften.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har kjøpt en pakke geomag magnetbyggesett og fordelt på 24 dager til eldstemann og har lagt duplo oppi til minstemann.

Det blir ikke mye hver dag, men jeg regner med at det gjør suksess likevel. De var i alle fall veldig fornøyde i dag.

Vi har ikke laget kalender til poden på 2 år enda (farmoren hans laget både i fjor og i år), men skulle vi gjort det selv hadde vi gjort noe lignende dere gjør Hattifnatten. I fjorårets julekalender hadde farmor spredt en duplopakke over mange pakker, slik at den omfattet omtrent halvparten av julekalenderen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:52   #30
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg tenkte akkurat det samme som deg i fjor jul, og kuttet da ut adventskalender med pakker. Nå gir vi penger til Kirkens Nødhjelp og har aktiviteter i kalenderen hver dag. Det trenger ikke være så organisert; de får bestemme middag, lager gladometer til en som gleder de, leser julebøker, baker,lager drops og maler på julekuler osv (helt vanlige ting som vi ville gjort uten kalender også). De elsker kalenderen sin!
Jeg synes det er viktig å sette fokus på andre ting enn å bare få og få. Det å gi noe til andre gir barna mine mye. Men de er eldre enn din sønn.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:00   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Me hadde pakkekalender i fjor, men eg hadde ein guffen følelse over heile greia, så me droppa det i år. Ho får sjokoladekalendar og er strålande fornøyd med det.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:03   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg har også en gutt som jeg synes vi er ganske flinke til å begrense innkjøp til ellers i året, og jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for pakkekalenderen. I år er gavene litt mer råflotte enn ifjor (da hadde vi en Legoeske vi delte opp) pga gavekort i Bokklubben, men innimellom har vi fylt på med småting. Ellers får han bøker, noen lydbøker og en dvd. Han trenger uansett nye bøker. Vi kjøper sjelden bøker i Bokklubben, prøver å time det til jul og bursdag, og han har vokst fra de han har. Til jul får han 2 gaver av oss i år, hvorav det ene er nok en bok, jeg tenker som så at noe av det han egentlig skulle fått fra oss da får han før jul.

Videre får han pepperkakeformer, lekekjevle (timet til pepperkakelagedagen) og magnetbokstaver; ting jeg vet at mange kjøper til ungene uten videre ellers uten å tenke på det. Nabogutten her får feks stort sett en bil hver gang han er på butikken.

Når han blir litt større kunne jeg også tenke meg aktivitetskalender, elller iallfall aktiviteter innimellom, men foreløpig er det litt lite og vrient å få med konseptet rundt det for en liten tass. Type formingsaktiviteter og baking kunne jeg gjerne hatt i en slik, men jeg synes også en del slike ting er en selvfølge i desember og synes godt at ungene kan oppleve at det er mye ekstra denne måneden uten at de "får" det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:09   #33
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg satt i går og pakket inn kalendergavene til guttungen på 2,5 år. Jeg har kjøpt inn perler, fingermaling, kosedyr, såpebobler, klistremerker, sprettballer m.m. Det slo meg at dette egentlig blir helt vanvittig mye. Det er jo på julaften vi skal ha gavebonanza, ikke hele førjulstiden. Hva i all verden skal vi gi ham på julaften da, når han får så mye fint i kalenderen sin hver eneste dag? Jeg har kjøpt inn 14 gaver til nå. Og er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har faktisk ikke lyst til å gi ham en slik gave hver dag. Samtidig så er det ikke så bra å gi ham sjokolade hver dag heller. Aktivitetskalender er utelukket, jeg orker ikke å ha en organisert aktivitet hver eneste dag i tre uker. Hva gjør man? Jeg kan jo gi ham en liten plastdings hver dag - men hva med at vi skal prøve å unngå for mye forsøpling? Jeg synes dette er vanskelig jeg. Det er morfaren til guttungen som har sydd kalenderen, så jeg har ikke lyst til å legge den bort heller. Men dette føles rett og slett helt feil.

Er det noen som følger tankene mine her? Eller er det jeg som er ei sutrehøne nå, og som overdriver?

Jeg følger tanken din og er helt enig!!!!
Jeg har ikke funnet løsningen. Men jeg har prøvd å finne helt små og enkle gaver. Et postkort med Donald på bla. Tenkte også å gi noen rosiner i en pakke. Kanskje en pakke med Ole Brumm kjeks? Men det monner liksom ikke. Jeg er ihvertfall helt sikker på at når nummer to kommer og årene fremover, så skal de få pakke annen hver dag. Kanskje vi burde inkludere oss voksne også, slik at det ble hver 4 dag.?

Jeg må sette meg ned og klekke ut noen aktiviterer , for det skal jeg definitivt fylle kalenderen med også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:15   #34
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Vi gir faktisk mer til advent enn til jul. Kjøpt en stor pakke duplo som er blitt fordelt inn i 20 gaver. På juleaften får han så sinnsykt mye uansett!
Har noen år med duplo/lego foran oss, så kommer til å forsette med det.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:27   #35
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Kom på at jeg har et pippipuslespill i skapet som kan deles opp.
*løper og pakker inn*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:36   #36
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Vi har ikke pakkekalender. Hverken mannen og jeg er vokst opp med det og vi ønsker ikke å innføre det hos oss. Har hvert år hatt ambisjon om å ha vanlig kalender med en sjokoladebit, rosiner, druer og klementiner, men selv ikke i år så har vi startet denne tradisjonen fordi vi fremdeles synes han er for liten (2,5 år nå). Den unge mannen får ikke ting i tide og utide her heller, men vi har julestrømpe i stedet for å begrense gavemengdene til en dag (julaften) i tillegg til bursdag.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:50   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg er veldig enig. Det tok litt av i fjor, og jeg kjøpte ting for sikkert 6-700 kroner, fordi jeg ikke skulle ha plastikkræl.

I år har jeg kjøpt en stor nissejentejulekalender som har 23 små og 1 stor lomme på kjolen. De små lommene har akkurat plass til en liten sjokoladebit, eller man kan feste et eller annet med en klesklype.

Jeg har hatt det altfor travelt til å gjøre det jeg egentlig ville i år. :tårnfrid: For jeg hadde nemlig tenkt å være PedagogiskGodMor og kjøpe julekrybben fra Alveslottet og gi en ting hver dag. Men jeg rakk ikke å bestille før det var utsolgt. Så det er blitt magneter, viskelær, blyanter, klistremerker, papirdukke, oppgavebok, ispedd en og annen sjokoladebit. I tillegg setter Lille stor pris på CD'er jeg brenner til henne med utvalgte highlights.

Neste år blir det julekrybbe!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:58   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

: For jeg hadde nemlig tenkt å være PedagogiskGodMor og kjøpe julekrybben fra Alveslottet og gi en ting hver dag.

:sukker henført:

Jeg har fått et stempel! PedagogiskGodMorTM

Tro om jeg skal endre tittelen min?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 17:08   #39
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

:sukker henført:

Jeg har fått et stempel! PedagogiskGodMorTM

Tro om jeg skal endre tittelen min?

Bitch/PedagogiskGodMorTM funker bra det!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 17:12   #40
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Bitch/PedagogiskGodMorTM funker bra det!

Jepp!

Jeg skulle ha slengt på HarEksamenOgHarIkkeTidTilÅSitteHer. Men det var det ikke plass til... snufs.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no