Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er haken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-11, 12:25   #21
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er haken?

Ingen haker som jeg har oppdaget...

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 19:35   #22
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Det er en ulempe at flere av filmene/seriene ikke er tekstet på norsk, dersom man vil ha det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:29   #23
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg drar opp denne, siden jeg ikke har fått svar andre steder jeg har spurt.

Poden ønsker seg Ben10-spill. Til PlayStation3 aller helst, men Nintendo DS blir også godtatt.

Om man bestiller herfra, vil det fungere på norske konsoller?

Ds:
Denne.
Denne.
Denne.

PS3:
Denne
Denne

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:31   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg har bestilt dsspill der, og alle har fungert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 19:10   #25
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Ingen sonetull med andre ord. Noen med PS3-erfaring?

Jeg vil bli dagens helt om han får et slikt spill.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 19:33   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Ikke på de spillene jeg har bestilt iallefall. Jeg har tenkt som så at siden biit.no på en måte er en norsk side så kan det som bestilles der brukes i Norge. MEn kanskje det ikke er sånn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 20:03   #27
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er haken?

biit.no er ikke en nettbutikk, men en norsk søkeside for amazon.co.uk som er en netbutikk i Storbritannia; europeiske spill kan alltid brukes på norske spillkonsoller. Det samme gjelder europeiske utgivelser av film på DVD og Blu-Ray (Men de har ofte ikke norsk tekst hvis man skulle være interessert i det; spill til PS3 vil typisk ha norsk språk tilgjengelig på en britisk utgave hvis det samme spillet har det i Norge). Det er forøvrig ikke regionsperre på spill til hverken PS3 eller DS, så de kan man trygt kjøpe fra Nord Amerika eller Japan også. Men det er regionsperre på spill til Xbox, Wii, DSi og 3DS, på nesten alle filmer på DVD, og på rundt en tredjedel av filmer på Blu-Ray, så det går ikke like greit om man handler utenfor Europa. (Australia og New Zealand regnes som Europa i denne sammenhengen, så derfra kan man stort sett trygt bestille).

Ben "global shopper" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 21:51   #28
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Takk for svar.

Nå har jeg bestilt, men så fikk jeg helt hetta, for jeg trengte ikke å taste inn kortinformasjon da jeg bestilte? Jeg bestilte der i vinter, og tydeligvis har informasjonen blitt lagret?

Iiiik? Hvordan fjerner jeg det? Jeg har allerede sendt mail til kundeservice, mens jeg først hadde helt hetta.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:44   #29
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg er usikker på hvordan du får slettet det, men ja, har sett at informasjonen blir lagret. Jeg har bestilt masse derfra og ikke opplevd noe tull, tvert imot. De pleier være superraske på kundeservice? Du får ikke rotet deg frem til noe når du går inn på Your Account? De har også masse tilbehør til nintendo ds til en meget meget rimelig pris, fraktfritt over ca 160kr...Spillene er jo også fraktfrie og fungerer optimalt.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 11:46   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er haken?

Kva er fordelen med å bruke Biit egentlig? (sidan ein kan bestille frå amazon sjølv, meiner eg). Korleis tener Biit pengar? Kostar det litt å bestille gjennom dei?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 11:48   #31
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er haken?

Hm... kan jo svare sjøl da (hjelper å søke etter info kanskje:... )

"Formålet med Biit.no er å gi deg som ønsker å bestille varer til Norge en rask og enkel oversikt over de aller beste tilbudene som til enhver tid finnes i den enorme katalogen til Amazon i England. I tillegg gir Biit.no deg en ryddig oversikt over hva bestillingen din vil koste før du bestemmer deg for å kjøpe."

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:00   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er haken?

Men dere som kjøper julegaver her:

Betaler dere toll for varene, eller legger dere inn en hel haug enkeltbestillinger under 200,-?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:01   #33
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men dere som kjøper julegaver her:

Betaler dere toll for varene, eller legger dere inn en hel haug enkeltbestillinger under 200,-?

Jeg bestiller stort sett for under 200kr. Når man får 4 esker med Lego til 190kr, og slipper å betale frakt. Så er det ganske grei pris syns jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:22   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men dere som kjøper julegaver her:

Betaler dere toll for varene, eller legger dere inn en hel haug enkeltbestillinger under 200,-?

Enkeltbestillinger under 200 kr. Bestilte 5ganger iløpet av et par dager. Fungerer veldig bra.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:29   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men dere som kjøper julegaver her:

Betaler dere toll for varene, eller legger dere inn en hel haug enkeltbestillinger under 200,-?

Stort swtt holder jeg meg under 200 men noen ganger går jeg over 200 kr grensen, sparer mye penger uansett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:54   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.585
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Stort swtt holder jeg meg under 200 men noen ganger går jeg over 200 kr grensen, sparer mye penger uansett.

Hvor mye betaler man da når man går over grensen? Ser at det store lego friends settet som eldste ønsker seg aller mest er mye rimeligere enn her. Mener jeg har sett det her til 999 Toys R US og 1099 hos BR-Leker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 15:25   #37
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er haken?

Du skal vel legge til 24%. Så om varen kostar 700 kroner så kan ein legge til 170 kroner.

Når eg handlar frå utlandet så handlar eg som regel for over 200 kroner - syns det er greit å betale moms. Ofte er prisen lågare enn i Norge uansett. Av og til blir det dyrare, men da slepp eg i alle fall å organisere meg til å komme meg i ein butikk.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 15:34   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er haken?

Du må legge til momsen, pluss forenklet tollgebyr, som jeg tror er rundt en hundrelapp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 15:51   #39
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kva er fordelen med å bruke Biit egentlig? (sidan ein kan bestille frå amazon sjølv, meiner eg). Korleis tener Biit pengar? Kostar det litt å bestille gjennom dei?

Det er vel egentlig en side med affiliatelenker, så du bestiller fra amazon men gir affiliaten provisjon i samme slengen. Bare at de har lagt en del arbeid i å velge ut produkter og gjøre siden mer oversiktelig for norske kunder. Det blir ikke dyrere for deg. Akkurat samme effekten som om FP opprettet en amazonstore for f.eks. bøker til lesesirkelen. Hm.. Det kunne kanskje vært noe. Jeg tror mange godt kunne tenke seg at det gikk noen kroner til drift og vedlikehold av FP hver gang de bestilte bøker fra amazon.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 16:01   #40
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor mye betaler man da når man går over grensen? Ser at det store lego friends settet som eldste ønsker seg aller mest er mye rimeligere enn her. Mener jeg har sett det her til 999 Toys R US og 1099 hos BR-Leker.

Putt i handlekorga det du har lyst til å kjøpe, så får du opp ei oversikt i handlekorga di total spesifisert med mva og tollgebyr og det heile, så kan du heller slette det igjen etterpå dersom det blir meir enn du hadde tenkt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no