Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-16, 15:01   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har vært her i 10 år eller noe og kommer aldri til å passe inn. Jeg skriver innlegg slik det passer meg og kommer aldri til å endre meg for å passe inn og skrive/være slik andre ønsker. Jeg syns ikke nye brukere har blitt tatt godt i mot på mange, mange år og syns det er fælt å se på. Men det var nok verre for noen år siden. En periode engasjere jeg meg ifht til det, nå holder jeg med unna de trådene.

Jeg hadde aldri vært her om det ikke var så mange brukere som det er her nå. Ja takk til mangfold.

Grunnen til at jeg er her er fordi det er mange fine, oppegående mennesker her. Men spydigheter takler jeg dårlig. Liker det ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:04   #22
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har vært her i snart 10 år nå, og jeg har aldri kommet inn i den "harde kjernen". Jeg starter sjeldent tråder, for jeg orker ikke peset man får hvis man starter noe som er feil. Men jeg liker mye av det som skjer her, så jeg blir. Men jeg tenker at jeg nok ikke hadde blitt savnet hvis jeg sluttet å være her.


Kjenner meg egentlig ganske godt igjen i dette. Har ikke vært her i ti år da, men starter også sjeldent tråder, og fikk skikkelig på pukkelen en gang for å ha brukt HELT feil formulering i en tråd jeg startet da jeg var helt ny her. Det var såpass lite gøy at jeg gjør ikke det flere ganger, og tenker meg godt om før jeg poster noe nytt her.

Samtidig har jeg aldri noe annet sted fått så overveldende bra respons som her når jeg har en dårlig dag, og trenger litt positiv "push". Som da jeg var nedfor, hadde null selvtillit og var ALT for sent ute med å kjøpe kjole(r) til min søsters bryllup. En tråd her, og jeg fant ting som passet en tykk, rar kropp, og fikk litt optimisme igjen. Og uansett hva jeg lurer på, så er det garantert at det finnes noen her inne som har noe smart/lurt/viktig å si om det.

Så alt-i-alt digger jeg forumet, selv om det er tøft å være ny her innimellom. Det føles litt som en slags "dåp"/velkomstrituale. Står man for den støyten, så tåler man også de litt tøffe diskusjonene her inne (om man hiver seg med på dem da). Og så føler jeg at det luker unna litt av alt det, unnskyld uttrykket, "rasket" man finner andre steder.

Så jeg kjenner meg igjen, men er både positiv og litt negativ til det kjenner jeg.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:08   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

De som passer inn i boksen blir tatt godt i mot, de som ikke passer inn blir ikke tatt i mot på en hyggelig måte er min mening.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:26   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har vært her i snart 10 år nå, og jeg har aldri kommet inn i den "harde kjernen". Jeg starter sjeldent tråder, for jeg orker ikke peset man får hvis man starter noe som er feil. Men jeg liker mye av det som skjer her, så jeg blir. Men jeg tenker at jeg nok ikke hadde blitt savnet hvis jeg sluttet å være her.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:26   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

De som passer inn i boksen blir tatt godt i mot, de som ikke passer inn blir ikke tatt i mot på en hyggelig måte er min mening.

Og enten man passer i boksen eller ikke, så synes jeg alle passer her hvis man bare orker den første støyten. Men det er jo klart at vi har mistet mange fine folk her fordi de ikke orket å mase seg gjennom "ilddåpen".

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:44   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg tror ikke på denne ilddåpen. Man trenger ikke sette seg i respekt. Jeg mener - hvor mange innlegg må man ikke ha skrevet før man kjenner igjen en bruker? Tusen? Og man føler jo selv man er "inni det" lenge før det. Så det handler ikke om en ilddåp, men å forstå sjargongen, å få til forumdialogen. Og det gjør man gjerne ikke før etter en stund.

Og det som Floksa skriver, om blant annet hakking på skrivefeil? Come on, når skjedde det sist? I 2008?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:50   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva den boksen innebærer. Jeg har ikke inntrykk av at det er spesielt sære regler for å bli akseptert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:53   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg synes ikke det er noe generelt problem med at nye brukere blir dårlig mottatt, og synes vel heller ikke det forlanges noe særlig mer enn en viss lydhørhet for å gli inn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:58   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generelt synest eg nye brukarar blir tatt god i mot, ja. Då eg sjølv var ny i 2012, opplevde eg det relativt sett - samanlikna med andre fora - lett å komme inn her. Kan hende eg hadde eir fortrinn fordi eg var invitert inn av ein av dei 50 Mayflower-brukarane, men eg tviler på at det var alt. Mitt inntrykk er bestemt at brukarar som kjem inn presenterer seg og deltar aktivt, i ulike trådar og gir litt av seg sjølv i forumet, blir godt tatt i mot.

Eg trur imidlertid at dei som er heilt uvande med forum og som som åpner forumkarriera si ved å kun vere interessert i sin eigen tråd, kan komme skeivt ut. Men sånn er det jammen dersom ein er på ein fest og - dei som går inn i eit rom og presenterer seg og prater med ulike folk vil få ein betre velkomst enn ein person som braser inn, roper ut "sitt" problem- eller interesseområde utan å helse på folk eller sjekke stemninga i rommet. Når folk i tillegg prøver å gi gode tilbakemeldinger og vere åpne og støttende, men får negative svar på alle gode råd og innspel, er det begrensa kor hyggelig ein gidder å vere med den nye som eigentleg ikkje har helsa på dei hen prater med.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes playdatetråden er et skikkelig dårlig eksempel, fordi vedkommende fikk masse feedback og gode råd av mange brukere i sikkert minst et par hundre innlegg for det begynte å gå litt skeis.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:58   #30
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.371
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har ikke vært her så veldig lenge, og jeg har større respekt for å starte tråder her enn i andre forum. Jeg velger aldri å svare humoristisk på noen tråder, fordi jeg ikke vet om det er det som passer seg. Jeg har lest mye her inne, og ser hvordan noen får tyn for innlegg, noen ganger passende, noen ganger litt i heftigste laget.

Mitt inntrykk er at på FP skal man ordlegge seg godt, og sånne små ting som riktig tegnsetting og smilies har jeg aldri tenkt over før, men det gjør jeg her. Jeg har sett at det kommenteres i andre tråder, og ønsker ikke at tråder jeg starter fordi jeg faktisk ønsker et svar, skal ødelegges av sånne bagateller.

Når det er sagt, har jeg aldri opplevd noen "ilddåp", og har kun fått gode og oppriktige svar på mine tråder. Kanskje fordi jeg har lest meg opp på "FP-reglene"?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 16:02   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Hvem er hard kjerne og hvem er dem som passer inn?

Jeg synes det alltid har vært ganske lite slack mot nye. Jeg kan sikkert ha bidratt til det selv en gang i tiden og synes ikke det er særlig fint.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 16:08   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg tror ikke på denne ilddåpen. Man trenger ikke sette seg i respekt. Jeg mener - hvor mange innlegg må man ikke ha skrevet før man kjenner igjen en bruker? Tusen? Og man føler jo selv man er "inni det" lenge før det. Så det handler ikke om en ilddåp, men å forstå sjargongen, å få til forumdialogen. Og det gjør man gjerne ikke før etter en stund.

Og det som Floksa skriver, om blant annet hakking på skrivefeil? Come on, når skjedde det sist? I 2008?

Skrivefeil hakkingen døde med autokorekturen på ipads og dets like. Men man legger ikke særlig mye godvilje til når folk har uttrykt seg klønete. Gud forby om en outsider skriver noe som kan misforståes. Som at vann forsvinner og at det er et problem. Mye viktigere da å latterliggjøre folk og belære om vannets kretsløp heller enn å legge godvilje til å forstå at det dreier seg om vann med drikkekvalitet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 16:17   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg synes stort sett nye brukere blir godt mottatt her. Det samme gjelder i Playdate-tråden, før den utartet.

Hakking på skrivefeil og dårlig språk var det langt mer av tidligere. Jeg synes takhøyden som sådan har blitt langt romsligere.

Jeg kommer heller aldri til å bli en del av den harde kjernen her. Jeg jobber ikke, drikker ikke rødvin og ser ikke SKAM.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 16-05-16 kl 16:22.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 16:31   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Hvis folk føler at de må konsentere seg ekstra om hvordan de formuler seg og staver ordene sine når de skriver på FP, så syns jeg faktisk det er helt ok. Jeg kan ikke huske sist jeg så kritikk av skrivefeil på forumet (og syns det er bra), men jeg husker godt sist jeg satt på hendene mine for ikke å be en ny bruker om å unngå å skrive dialekt i sine innlegg.

Jeg syns ikke vi trenger å være et forum som passer for absolutt alle, men jeg syns man kan bestrebe seg på å behandle folk med respekt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 16:47   #35
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis folk føler at de må konsentere seg ekstra om hvordan de formuler seg og staver ordene sine når de skriver på FP, så syns jeg faktisk det er helt ok. Jeg kan ikke huske sist jeg så kritikk av skrivefeil på forumet (og syns det er bra), men jeg husker godt sist jeg satt på hendene mine for ikke å be en ny bruker om å unngå å skrive dialekt i sine innlegg.

Jeg syns ikke vi trenger å være et forum som passer for absolutt alle, men jeg syns man kan bestrebe seg på å behandle folk med respekt.

Jeg er grunnleggende enig med deg, særlig når det gjelder språkføring. Problemet er bare at hvis én etablert bruker kommenterer/kritiserer noe, fører det ofte til at flere og flere hiver seg på for å bekrefte at de er enige, og da blir fort det som var ment som vennlig korrektur en massiv vegg av kritikk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 16:49   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes ikke det er noe generelt problem med at nye brukere blir dårlig mottatt, og synes vel heller ikke det forlanges noe særlig mer enn en viss lydhørhet for å gli inn.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Generelt synest eg nye brukarar blir tatt god i mot, ja. Då eg sjølv var ny i 2012, opplevde eg det relativt sett - samanlikna med andre fora - lett å komme inn her. Kan hende eg hadde eir fortrinn fordi eg var invitert inn av ein av dei 50 Mayflower-brukarane, men eg tviler på at det var alt. Mitt inntrykk er bestemt at brukarar som kjem inn presenterer seg og deltar aktivt, i ulike trådar og gir litt av seg sjølv i forumet, blir godt tatt i mot.

Eg trur imidlertid at dei som er heilt uvande med forum og som som åpner forumkarriera si ved å kun vere interessert i sin eigen tråd, kan komme skeivt ut. Men sånn er det jammen dersom ein er på ein fest og - dei som går inn i eit rom og presenterer seg og prater med ulike folk vil få ein betre velkomst enn ein person som braser inn, roper ut "sitt" problem- eller interesseområde utan å helse på folk eller sjekke stemninga i rommet. Når folk i tillegg prøver å gi gode tilbakemeldinger og vere åpne og støttende, men får negative svar på alle gode råd og innspel, er det begrensa kor hyggelig ein gidder å vere med den nye som eigentleg ikkje har helsa på dei hen prater med.

Jepp og jepp. Nå synes jeg jo godt man kan gi litt ekstra slækk når man ser at noen er nye, men det gjør da folk stort sett. Jeg kan være enig i at den der playdate-tråden blei litt på grensa, men det synes jeg gikk begge veier.

Jeg kan ikke huske å ha sett at noen pirker på skrivefeil på aldri så lenge, men jeg tenker at det er en fin ting, om vi retter litt på hverandre. At noen påpeker at du har og-/å-feil betyr jo ikke at de ikke liker deg? Og det er da nok av dem som gir uttrykk for at sånt er de ikke så opptatt av, og da er jo det greit og? Så lenge man skriver forståelig, i alle fall.

Og så synes jeg "den harde kjernen" er et intetsigende begrep, fordi de som definerer seg ut av den i denne tråden er alle folk jeg ser på som kjernemedlemmer. Hvis man er noenlunde aktiv, så er man med. Hvis du vil være med, så er du med. Noen har man mer til felles med en andre, da får man gjerne tettere kontakt også, men det betyr ikke at man dermed driter i alle andre eller ikke regner dem som fullverdige forummedlemmer.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 17:04   #37
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Samanlikna med andre grupper og forum, synest eg faktisk det er litt ok at folk får beskjed om at "Hei du, det er ikkje skikk og bruk å bare snakke om sine ting utan å engasjere seg eller helse på andre", eller "Dette er utanfor den adferden som er forventa her". I andre samanhenger ser eg uvande forumbrukarar som bare snakker om sitt, fort blir oversett. Det er langt mindre triveleg enn eit vennleg "Du, prøv dette heller!" Som Pøblis seier, var det jo hundre innlegg før Playdate-tråden begynte å handle om forumkultur. Eg veit om ei rekke andre fora kor ein slik tråd ikkje ville fått nokre svar i det heile tatt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 17:05   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.983
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har vært her i snart 10 år nå, og jeg har aldri kommet inn i den "harde kjernen". Jeg starter sjeldent tråder, for jeg orker ikke peset man får hvis man starter noe som er feil. Men jeg liker mye av det som skjer her, så jeg blir. Men jeg tenker at jeg nok ikke hadde blitt savnet hvis jeg sluttet å være her.



Jeg har bare vært her fire år, men ellers kan jeg skrive under på alt det andre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 17:12   #39
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Er det noen nye her, egentlig? Synes det sjelden kommer nye inn. Nesten aldri presentajonstråder. Det sier vel litt det og.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 17:35   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.182
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

For meg er det helt greit at ikke alle føler at dette er rett forum for dem. Jeg synes det absolutt ikke er noen ilddåp. I Playdatetråden unnlot jeg å skrive at det var slitsomt å lese setninger med mange ord med stor forbokstav. Selv er jeg elendig på nick og bryr meg lite om folk er nye eller ikke, da jeg ikke har såpass oversikt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no