Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 14:19   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Folk kan gjerne få lage saus fra pose om det er det de vil. Men akkurat hvit saus er jo minst like enkelt å lage uten pose, så da er det nok bare mangel på kunnskap som gjør det.

:kaller Polyanna dom som et brø:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:20   #22
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Dette er en dum tråd. La nå folk få velge å bruke pose om de ønsker det? Er det noe å stille seg så jævlig kritisk til da?

Jeg synes at voksne folk burde tåle at andre er uenige i valgene deres uten å ta det som kritikk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:21   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.166
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Har aldri kjøpt hvit saus fra pose nei.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:22   #24
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg synes at voksne folk burde tåle at andre er uenige i valgene deres uten å ta det som kritikk.

Joda... men å starte tråd etter tråd der man kritiserer. Unødvendig.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:24   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Folk kan gjerne få lage saus fra pose om det er det de vil. Men akkurat hvit saus er jo minst like enkelt å lage uten pose, så da er det nok bare mangel på kunnskap som gjør det.

:kaller Polyanna dom som et brø:

For meg var det klart mangel på kunnskap. Det er lettere å lage hvit saus selv enn å bruke pose, syns jeg.
Men alt må jo læres.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:20   #26
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Joda... men å starte tråd etter tråd der man kritiserer. Unødvendig.

Nå har ikke jeg startet noen tråd om sånt før. Jeg har tenktpå dette lenge. I mange år faktisk. Fikk bare lyst til å skrive tråd om dette uten å blande det inn i andre tråder.
Grunnen til at jeg undres på dette er jo fordi det er så enkelt å lage uten pose.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:35   #27
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jo, altså... Jeg lager alltid den hvite sausen fra bunnen av f.eks. til fiskeboller (som syndig nok kommer fra en hermetikkboks) for da har jeg kraften fra boksen. Men hvis jeg ikke har fiskekraft syns jeg at den hvite sausen blir så tam på smak, så da har det hendt (kanskje to ganger minst) at jeg har brukt pose. Men ellers må jeg innrømme at hvit saus fra pose er noe jeg svært sjelden bruker.

Brun saus fra pose derimot, den med løk, den er knallgod til stekte fiskekaker.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:44   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Brun saus fra pose derimot, den med løk, den er knallgod til stekte fiskekaker.

Det er jeg enig i, og det er en av ytterst få ting jeg bruker fra pose. Kanskje den eneste. Den ER god til fiskekaker!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:51   #29
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Mannen min er en av kjøperne.

Han sier at han ikke kan lage hvit saus fra "scratch". "....det er så vanskelig, den blir klumpete osv." Så hvis ikke det er jeg som lager den, så blir det pose.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:55   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Hvorfor er det noe å lure på?

Jeg kjøper hvit saus fra pose.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:02   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

For de som ikke kan lage mat blir posesaus uansett enklest. Å lage hvit saus fra bunn er kun enkelt når man har lært seg det...og det er slett ikke sikkert at de ikke gidder, men at interessen ikke er tilstede.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:13   #32
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Hvit saus kan jeg lage så jeg bruker ikke pose.
Men om andre velger å gjøre det så er da det helt opp til de.
Å tenke over om folk bruker pose eller ikke når de lager hvit saus kan jeg ikke si har vært noe jeg i det hele tatt har tenkt på.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:14   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Nå har ikke jeg startet noen tråd om sånt før. Jeg har tenktpå dette lenge. I mange år faktisk. Fikk bare lyst til å skrive tråd om dette uten å blande det inn i andre tråder.
Grunnen til at jeg undres på dette er jo fordi det er så enkelt å lage uten pose.

og hvorfor falt valget på hvitsaus?
Er det noe rarere å lage pose-hvitsaus enn pose-brunsaus, pose-rødvinssaus, pose-hollandaise, pose-sjampinjongsaus, pose-peppersaus, pose-sjysaus osv.osv. ?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:19   #34
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Nå har ikke jeg startet noen tråd om sånt før. Jeg har tenktpå dette lenge. I mange år faktisk.


Det hørtes slitsomt ut.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:22   #35
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

og hvorfor falt valget på hvitsaus?
Er det noe rarere å lage pose-hvitsaus enn pose-brunsaus, pose-rødvinssaus, pose-hollandaise, pose-sjampinjongsaus, pose-peppersaus, pose-sjysaus osv.osv. ?

Fordi det er så lett og alle har det som trengs i skapet.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:23   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Fordi det er så lett og alle har det som trengs i skapet.

Det er også lett å klippe seg, og jeg har saksen i skapet. Mn jeg vil ha langt hår. Jeg trives med mitt lange hår og jeg har blitt vant til, og komfortabel med, langt hår.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:23   #37
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.


Det hørtes slitsomt ut.

Slitsomt å tenke?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:23   #38
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Slitsomt å tenke?

På noe slikt, ja.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:38   #39
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Hadde jeg ikke lært å lage hvitsaus i heimkunnskapen på skolen, så hadde jeg garantert vært en av posehvitsausbrukerne.

Alt er lett når man kan det, men det å skulle lære seg noe nytt når man ikke har noen å lære fra, kan til tider være et stort hinder som det er lettere å forsere ved å bruke posesaus.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 17:01   #40
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jeg visste ikke hvit saus kom på pose jeg da.. lærte å lage hvit saus da jeg flytta ut... men da brukte mengder med smør og mel.. nå er smøret 80 % mindre og likevel veldig godt.

Jeg ble intressert i å høre om den måten (riste mel) som dere snakker om.. mulig med en forklaring?

__________________
98, 01, 08, (♥)

Sist redigert av Huldra : 31-01-07 kl 17:35. Årsak: herregud, glemte jo % tegnet.
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no