|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
03-10-12, 17:02 | #21 |
Yes, we can!!
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsHvilket hotell, LaBanga? (Prikk, om du ikke vil oute)
03-10-12, 17:59 | #22 |
fri
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tips
Her er hotellet. Bestilte på hotels.com. Selve byen, Giulianova, var ikke veldig spennende derimot, bare en lang strandpromendade med flott strand og hoteller, men lite butikker og restauranter. Men ungene ville uansett ikke shoppe, og maten på hotellet var bra og ikke minst sunn. Særlig frokosten var bra, med både salt og søtt pålegg, grovbrød, fruktsalater, yougurter, frokostblandinger, i tillegg til søte kaker som jo er vanlig italiensk frokost. Det var hele to aktivitetsledere som tok seg av ungene både på formiddagen, ettermiddagen og med barneshow på kvelden. Tilpasset alle aldersgrupper. Så jeg kjedet meg nesten, men det var jo både spa og treningsrom, så det gjorde jo ingen verdens ting. |
31-10-12, 20:11 | #23 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsNå har vi ferdigbooket neste sommers Italiatur i to uker og sanker tips. Vi ska i alle fall fly til Milano og bo ved Gardasjøen på Garda Village ikke så langt fra Sirmione og ha leiebil i 2 uker sånn at vi tar dagsturer ut derfra bare. Svigers ville ikke bytte bosted under turen, men da blir det flere dagsturer bare. Vi skal til Venezia og sånn også. Ogå vi må få med oss noe Gardaland. |
01-11-12, 14:13 | #24 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsBosted for Toscana ferien til kun 83 € for leilighet med to soverom og AC. Det er nesten litt for godt til å være sant. http://www.obos.no/toscana .
27-12-12, 23:03 | #25 |
By the Sea
|
Jeg fikk veldig lys til å dra hit, men lurer på et par ting. Bodde dere i familierom? Jeg sjekket tilgjengeligheten gjennom tripadvisor nå, og ser at de kun har tre dobbelrom i perioden vi ønsker oss. Vi er sikkert allerede for sent ute (selv om de ikke har offentliggjort prislisten for 2013 ennå på egen hjemmeside). Finnes det familierom der, som du husker? På hjemmesiden står det "all-inclusive" ved prislisten fra i fjor, men på tripadvisor stor det "frokost" ved prisen. Hva hadde dere?
28-12-12, 20:43 | #26 |
fri
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsVi var jo bare tre stykker, jeg og guttene, så vi hadde et dobbeltrom med ekstraseng. Vet ikke om de hadde familierom. Vi bestilte ikke via nettsiden, og bestilte kun med frokost, men spiste når vi hadde lyst til lunsj og middag og betalte ved avreise. |
28-12-12, 20:53 | #27 |
By the Sea
|
Takk for svar! Har sendt mail til hotellet nå og så får vi se om de kan finne noe til oss. Vi fikk veldig lys til å dra dit!
03-01-13, 10:30 | #28 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsRimelige flybiletter til Roma nå!
03-01-13, 11:30 | #30 |
fri
|
Det var iallfall ikke dyrt da jeg leide bil i fjor en uke i fjor. Regningen kom på 680 kroner for en uke, og da fylte jeg ikke opp tanken en gang, men kjørte ikke veldig mye. Mulig det skjedde noe feil, men jeg var nå fornøyd. Bestilte gjennom siden til RyanAir da jeg bestilte flybilletter. |
03-01-13, 11:32 | #31 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsFikk en hyggelig mail fra Norwegian i dag tidlig.
03-01-13, 12:21 | #32 |
Passe aktiv
|
Ca 10 mil fra Roma er Marina di Grosseto nord og Terraccina, Gaeta og Sperlonga sør. Vi har bodd i leiligheter. www.initalia.dk eller .booking.com.
03-01-13, 12:32 | #33 |
Erfaren nok
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsJeg så også litt på Roma i dag. Med SAS da. Ikke superbillig, men helt akseptabelt for oss 4. Så jeg må henge litt her
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 03-01-13 kl 12:46. |
03-01-13, 12:45 | #34 |
Erfaren nok
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsMen om vi flyr til Roma. To voksne og to barn (5 og 7 år), hvor anbefales det at vi drar videre? Hvor er det fint å bo i området?
03-01-13, 12:55 | #35 |
prøver å være tål***ig
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsRoma kan jeg ikke, men jeg er overbevist om at dere hadde trivdes i Cinque terre, og ved portovenere. Jeg vet knapt om jeg har vært noen finere plass jeg. Portovenere på kvelden var magisk. Tror det er lettest å komme dit fra Milano, ca 2,5 t i bil mener jeg.
03-01-13, 13:03 | #36 |
Erfaren nok
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsEdit: ser Romaturen er med mellomlanding.. jeg er mest ivrig på direkterute med to barn kjenner jeg.
03-01-13, 14:55 | #37 |
Yes, we can!!
|
Sv: Foreldreportalens Italia-tipsEr det lørdag-til-lørdag som er vanligst, eller hvordan var det igjen?
03-01-13, 15:21 | #38 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
|
Veldig mye feriehus og leiligheter i Italia har byttedag på lørdager i skoleferien på sommeren fant jeg ut når jeg lette etter bosted for oss. Vi hadde heldigvis bestilt flybilletter på lørdager. |
03-01-13, 15:25 | #40 |
Passe aktiv
|
På www.booking.com er det ingen faste dager. Vi har tirsdag - tirsdag i Toscana denne sommeren.