Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-09, 18:43   #21
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Har hatt mange "sokkebrudd" oppigjennom årene, hvor blir de av?

Men jeg klarer nå å spleise noen sammen igjen.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"

Sist redigert av Maiden : 24-09-09 kl 20:16.
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 19:27   #22
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Dei single sokkane forflytter seg rundt i huset, og ender til slutt opp i bosset. Men mange finn seg ein partnar på vegen, den rette eller "second best".

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 01:56   #23
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg er imponert Elisabet

Jeg samler de i en kurv i klesskapet og går igjennom sokkene når jeg har tid til overs (=svært sjelden)

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 07:48   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg kjøper minst 20 par av samme type og samme farge. Det gjør vi alle mann i huset. Jeg bruker ikke strømper mer enn når jeg trener her vi bor nå, men jeg har kjøpt strømper på samme butikk i mange år og der ar de den samme modellen. Mannen har kjøpt på Tie Rack og de har også hatt samme type i mange år. Herremannen har jeg som regel kjøpt på HM i Norge og da kjøper jeg mange samtidig. Da forsvinner problemet.

Jeg synes at selv om jeg kjøper alle sokkene våre på HM - (sort, enkle sokker), så oppfører de seg forskjellig i vask. NOen krymper mer enn andre, og plutselig står vi der med ørten sokker som er NESTEN like.

Forøvrig samler jeg sammen enklinger i en skuffe og tar en raptus når skuffen er fylt til smertegrensen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 08:22   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.127
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Vi putter single sokker rene i sokkeskuffen. Så går vi jevnlig over og finner par. På sikt så løser det seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:15   #26
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.255
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Da jeg var barn, var det min oppgave å rydde sokker.
Orker ikke single sokker, så vi bruker Clip-It.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 21:07   #27
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Da jeg var barn, var det min oppgave å rydde sokker.
Orker ikke single sokker, så vi bruker Clip-It.

Og både mann og barn setter dem på?

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 21:55   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes at selv om jeg kjøper alle sokkene våre på HM - (sort, enkle sokker), så oppfører de seg forskjellig i vask. NOen krymper mer enn andre, og plutselig står vi der med ørten sokker som er NESTEN like.

Forøvrig samler jeg sammen enklinger i en skuffe og tar en raptus når skuffen er fylt til smertegrensen.

Sambo prøvde det med å kjøpe samme sokker fra HM i noen år, men de ser ikke likedan ut etter noen runder i vask og tørketrommel.

Vi har haugevis av singelsokker..

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 21:58   #29
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Har en kurv på badet som vi putter single sokker i. Vi sjekker alltid når vi putter nye sokker oppi der om det er noen som passer. Akkurat nå har vi vel ca 20 single der jevnt fordelt på alle familiemedlemmene i huset, noen har nok vært der så lenge at det ikke finnes håp lenger tror jeg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:05   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.409
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Når jeg rydder inn klesvasken går single sokker i en kurv. Har en parringsrunde i ny og ne.

Her om dagen rota jeg rundt i gjenglemtklær-kurven i barnehagen og fant tre single sokker som tilhører oss. Har sikkert de andre et eller annet sted.

Det er (merkelig nok) aldri MINE sokker som blir single. Ungene tar av seg sokker HVORSOMHELST, noe som fører til at en enslig sokk gjerne kan ligge under bokhylla i noen måneder, helt alene. Mannen kan også slenge fra seg litt her og der.

Det er litt tynt i sokkeskuffen til ungene (de har felles) for tida, så kanskje jeg burde tatt en parringsstund igjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:33   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Det v a r tynt i sokkeskuffen til gutta her også. Var ja.

  Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:09   #32
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.255
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Og både mann og barn setter dem på?

Mannen er kjempeflink. Barna har ikke fått ennå, men jeg skal kjøpe flere nå. Jeg regner med at det skal gå greit å få storesøster til å bruke de. Lillebror er så liten ennå at vi må nok clippe hans en stund fremover.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:10   #33
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg har faktisk parra en hel balje single sokker i dag... i hvertfal redusert den til 1/3.... Har det for meg at om jeg faktisk kaster en singel sokk, dukker kompisen umiddelbart opp.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:18   #34
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Her er det jammen parring både titt og ofte ser jeg.

  Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:27   #35
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Har en kurv på badet som vi putter single sokker i. Vi sjekker alltid når vi putter nye sokker oppi der om det er noen som passer.

Vi, eller jeg og! Og jeg går igjennom boksen ca en gang i uken.

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:59   #36
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Vi har - bank i bordet - ikke problemer med single sokker. En og annen gang vaskes en mens den andre ligger igjen i skittentøyskurven, men da gjenforenes de jo etter noen dager. Det er sikkert fordi vi har så lita leilighet at dette ikke er noe problem for oss.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:04   #37
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Sokkeparing en gang i uken? :shock:

Her pares sokker et par ganger i året. Helten har beltedyrsokker fra Jack&Jones, de holder godt fasong og farge. Jeg insisterer på svarte sokker, med (tåpelig) mønster/bumerke sånn at jeg vet hvem som hører sammen. Vi har støtt full singelsokkekasse - noen er nok enker /enkemenn. Men det er tungt å kaste dem.

Kan man vaske dem mens de er foldet sammen som par altså - blir de rene da?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:18   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?


Morsomt at dette var et tema akkurat nå.
For endel uker siden hadde jeg et grundig raid på to poser med single sokker.
De har ligget her og ventet i ett år.
De hadde ligget ytterligere bortimot ett år i det forrige huset vårt.

Jeg planlegger å bli flinkere nå.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:47   #39
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Av en eller annen grunn ble jeg inspirert av denne tråden, så nå har jeg merket alle sokkene til barna med strykelapper jeg! Ikke at det hjelper på singelsokk-problematikken, men da har jeg hvertfall gjort mitt for at de skal komme til rette i barnehagen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 01:04   #40
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Single sokker ... blir de noen gang par igjen hjemme hos deg?

Jeg har hatt sokkeraid i dag. Det var veldig traumatisk og jeg er relativt nedfor. Ser jeg en liten, rosa sokk til som ikke passer inn, spyr jeg.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no