Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Det å skite i eget reir

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-12, 11:06   #21
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Vi hadde noen spurver tidlig i vår som hadde begynt på redebygging inn under kledningen vår, mannen spikret igjen og vi hadde sure spurver på vinduet i mange uker, men de forsvant sporløst når mannen hang opp verdens styggeste fuglekasse.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:06   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Så det jeg kanskje trenger mest av alt, er noen som kan fortelle meg at det ennå er nok sommer igjen til at de rekker et nybygg med nye små, eller eventuelt flere historier om hvor fæle skjærene er, og at de egentlig ikke fortjener bedre.

Det er ennå nok sommer igjen til at de rekker et nybygg med nye små.
Jeg har hørt at det er skjærene som sto bak mordet på president Kennedy.
De fortjener egentlig ikke bedre.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:13   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærer skal man da ikke jage bort. De er jo toppers naboer. De holder eklere ting, som mus og av og til rotter borte. Til og med de feite kattene i nabolaget tenker seg om to ganger før de invaderer hagen vår når skjærene er til stede.

Dessuten er de svært intelligente, og lever i monogame forhold, som ofte varer hele livet. De er jo kjempekule!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:14   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har hørt at det er skjærene som sto bak mordet på president Kennedy.

Og var det ikke slik at det også var skjærer som kom med et skip til Bjørgvin i 1349? Nei, de fortjener nok ikke bedre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:14   #25
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er ennå nok sommer igjen til at de rekker et nybygg med nye små.
Jeg har hørt at det er skjærene som sto bak mordet på president Kennedy.
De fortjener egentlig ikke bedre.



Skjærene er store fugler som helt sikkert klarer seg flott. I verste fall blir det ikke noen familieøkning på dette paret, men det tror jeg ikke kommer til å merkes noe særlig på den norske skjærebestanden. Dette går fint!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:15   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skjærer skal man da ikke jage bort. De er jo toppers naboer. De holder eklere ting, som mus og av og til rotter borte. Til og med de feite kattene i nabolaget tenker seg om to ganger før de invaderer hagen vår når skjærene er til stede.

Dessuten er de svært intelligente, og lever i monogame forhold, som ofte varer hele livet. De er jo kjempekule!

Er det ikke skjærer som stjeler? Og er det ikke de som bråker som en motorsag?

Jeg kan lite om fugler. (Men jeg har faktisk hørt at de er monogame! Er ikke ender også det?)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:16   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De er jo kjempekule!

Jo, jeg må innrømme at jeg er litt skjære-skapfan. Litt fuglenes spekkhogger - morsomme om man lærer dem å kjenne.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:17   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det ikke skjærer som stjeler? Og er det ikke de som bråker som en motorsag?

Stjelingen er jeg usikker på, mon tro om ikke det er ravnene (?), men bråkingen kjenner jeg til. Og så spiser de hundebæsj, gjerne nylagt. :erfart:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:29   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærer er sikkert fine til sitt bruk (), men det kan bli for mange av dem. Hos foreldrene mine var det nærmest slåsskamper døgnet rundt, og så får du den perioden der et par kull med skjæreunger skal lære å fly i hagen din. Da får man ikke vært så mye ute sjøl. Jeg synes det må være greit å begrense bestanden litt enkelte steder, men har ikke satt meg inn i om det egentlig er lov, sånn uten videre. Nå er de ikke så nøye på etisk riktig avlivning av skadedyr her ute på landet, da. (Noen jeg kjenner prøvde i ukesvis å fange en sliten villkatt, som hadde slengt rundt siden han var kattunge og bare lagde bråk. De leide felle og det ene med det andre, til liten nytte. Til slutt ringte de lensmannen, og spurte om tillatelse til å skyte den. Inne på et boligfelt, altså. Det kunne jo ikke lensmannen gi, så han lot i stedet som han ikke hadde fått spørsmålet ... Exit skadet pus.)

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:42   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skjærer skal man da ikke jage bort. De er jo toppers naboer. De holder eklere ting, som mus og av og til rotter borte. Til og med de feite kattene i nabolaget tenker seg om to ganger før de invaderer hagen vår når skjærene er til stede.

Dessuten er de svært intelligente, og lever i monogame forhold, som ofte varer hele livet. De er jo kjempekule!

Nemlig! Vi har et skjære-par som har reir i hagen vår, eller egentlig i et tre på grensa til naboene, så vi koser oss med å følge dem når de bygger reir på våren. Når de ruger merker vi egentlig ikke at de er der, men så plutselig dukker det opp et kull unger som skal lære å fly i hagen. Spesielt ett kull unger var artige, de holdt så tett sammen hele sommeren, og lekte i hagen vår nesten som resten av ungene i nabolaget. De kom jammen meg tilbake neste sommer også.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 12:50   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

De er pene å se på og morsomme og modige - jeg har sett dem jage naboens katt. Men de bråker noe så inni hampen. Særlig sånn ved firetiden om morgenen. Jeg ville ikke hatt dem rett utenfor soveromsvinduet, da hadde jeg vært søvnløs og ødelagt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:03   #32
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærene våre er rolige og snille

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:12   #33
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Skjærene våre er rolige og snille

Våre også.

Vi mater de i vinduskarmen utenfor kjøkkenet. Da bråker de lite om morgenen.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:13   #34
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å skite i eget reir



Se, så fin!

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:16   #35
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Våre også.

Vi mater de i vinduskarmen utenfor kjøkkenet. Da bråker de lite om morgenen.

Det kalles bestikkelser.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:17   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Dere har all min medfølelse - men jeg har ingen forslag til løsning. Vi har en fugl som etterligner vekkerklokka vår, og som piper i firetida hver morgen. *måtte han/hun brenne*



Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Her leste jeg trehugger, og skjønte ikke hva det hadde med respekt for naturen å gjøre.

You and me. Tenkte det var noe veldig lokalt noe.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 01:07   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Jeg vet ikke om det er dyremishandling og no-no, men jeg mener å huske at et hotell vi bodde på da vi var utenlands sist brukte masse stålnetting (for å hindre fuglene å komme inn på terrassen) og sånne spikermatteaktige greier (men med én spikerrad) langs gelendere slik at de ikke blir fristet til å sette seg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:50   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærer er pene å se på, intelligente og morsomme, men nei, jeg vil ikke ha dem utenfor soveromsvinduet.

Før jeg kom til, hadde foreldrene mine hund. Mor kunne fortelle at en gang byttet to skjærer på å mobbe bikkja, der den sto i løpestreng i gåren. Den ene skjæra satt på taket og lo, mens den andre skjæra stupbomba hunden. Når skjæra på bombetokt var sliten, bytta de plass. Da satt den på taket, hvilte seg og lo, mens den andre skjæra overtok jobben som Kamikazepilot med dødsforakt. Og slik fortsatte de til mor kom og forbarmet seg over den stakkars voven som holdt på å bli sprø.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:15   #39
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærene her i området er sånn Inagh beskriver. For noen år siden, var det et par som ertet nabobikkja på den måten. Katta mi spiste dem. Fine pusen, han så ut som han hadde vært i krigen - fillete ører og hodet fullt av sår. Vi pleide å spøke med at han tok ulv, om så. Dessverre tapte han mot en bil.

Her om dagen var det to skjærer som tok tur og kræsjet inn i vinduet her, annenhver gang. Jeg aner ikke hva de dreiv med, men de holdt på lenge og ga seg ikke før jeg jagde dem. De bakser og skriker og krakser fra tidlig morgen og det meste av formiddagen i perioder, og de angriper både folk og dyr når de har unger. Ikke skjønner jeg at noen vil fore dem frivillig, her må vi passe nøye på søppel og matavfall, så vi ikke tiltrekker oss flere.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:22   #40
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

I fjor sommer glemte jeg å lukke kjøkkenvinduet når jeg gikk på jobb. Skjærene hadde oppdaget kattematen og hadde alene-hjemme-fest, så både stue og kjøkken var fullt av fuglebæsj når jeg kom hjem. Katten var selvsagt ute, og kjøkkenvinduet er i andre etasje, så han kom seg ikke inn for å spise de heller.

Møkkafugler. De fortjener ikke bedre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no