Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-13, 02:01   #21
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Dette er sinnsykt godt: http://oppskrift.klikk.no/hvitl%C3%B...8nnsaker/4017/ (hvitløksgrønnsaker)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 19:12   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Asparges surret i bacon er godt til.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 19:53   #23
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Når vi har biff pleier vi å ha fløtegratinerte poteter, sopp, paprika og asparges til. Evnt en grønn salat med hjemmelaget dressing. (eddik, olje, sterk sennep, majones, løk og litt sukker)

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:09   #24
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Eg fyller ei form med oppskore grønsaker. Det er som regel potet, søtpotet, selleri, paprika, løk, squash og kanskje tomat. Og sopp om eg har. Og brokkoli. Eg tar det eg har. Olivenolje over, inn i steikovn. Ein eller annan saus til går an, men oftast er det meir enn nok med desse grønsakene og Creme Fraiche til. Dersom biffen blir steikt på panne som eit heilt stort stykke, så steiker eg det gjerne ferdig i ovnen, oppå grønsakene.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 09:15   #25
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Asparges og soppstuing er nydelig til biff

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 09:45   #26
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Har ikke lest hele tråden, men syns blomkålpuré er veldig godt til, ellers slenger jeg meg på tomat- og brokkolikjøret jeg og.

__________________
Knøttet 2013
frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 09:52   #27
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Ja, her var det meste vi bruker nevnt, bortsett fra sausen vi ofte bruker. Den er kald og meget kjapp å lage.
Kesam blandet med sweet chili saus og hvitløk.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 10:02   #28
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Dette er sinnsykt godt: http://oppskrift.klikk.no/hvitl%C3%B...8nnsaker/4017/ (hvitløksgrønnsaker)

Jeg skal lage dette i dag. Er det hele hvitløksfedd? Eller skal de hakkes?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 10:50   #29
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Jeg elsker å legge masse ruccola på tallerkenen, skjære biffen i skiver og legge oppå, og toppe det med rikelig parmesanflak.

Ellers har vi ofte asparges til biff, og potetbiter og hvitløksfedd stekt i ovnen til de er karamellisert. Gulrøtter glasert i honning er også godt!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 10:55   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Hasselbackpoteter eller fløtegratinerte poteter. Asparges eller tomater (gjerne stekt i ovnen).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 12:53   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.981
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

- fløtegratinerte poteter, hasselbackpoteter, ovnsbakte potetbåter, potetmos (iblandet hvitløksmør, revet cheddar og vårløk)
- soppstuing eller bare ganske enkelt smørstekt sopp, aspargesbønner vendt i litt hvitløksmør, asparges, ovnsbakte grønnsaker (løk, hele hvitløksfedd, squash, paprika, gulrot ++), maiskolber
- kryddersmør eller hvitløksmør, rødvinssaus, peppersaus eller hjemmelaget bernaisesaus (den kjappe varianten til Nigella)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 17:45   #32
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Stekt asparges eller en blanding av stekt blomkål og brokkoli. Stekt mais. Rotmos. Blomkålmos. Hjemmelaget potetsalat. Poteter i alle former i grunn. Søtpoteter. Salater i alle former.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 20:32   #33
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Fantasiløs. Tilbehør til biff, noen?

Jeg bruker som regel spinatstuing, ovnsbakte poteter og bakt tomat.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no