Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Støydempende hodetelefoner

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-24, 20:02   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.793
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Jeg har bose jeg er fornøyd med, men lurer på om Sony gjør det bedre på tester sånn generelt sett.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 21:20   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.118
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er dette et forslag fra arbeidsgiver, at du skal dekke dette selv når de er langt utenfor hva som er greit av et fysisk arbeidsmiljø?

Ja, i møte med NAV. Veilederen bare ristet på hodet og ga klart uttrykk fra hva som burde være forventet av en arbeidsgiver. Jeg har bedt om dette i tre år, nå må jeg bare kjøpe selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 22:26   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.521
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Det er altså så feil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 23:02   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.347
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Jeg har en Philips som er god på å holde støy ute, selv om den ikke har en egen støydemperknapp. Den ble skaffet i år og gir også knallgod lyd når jeg spiller musikk. I tillegg slipper den gjennom vanlig samtale, når det er nært nok.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 07:37   #25
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.391
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, i møte med NAV. Veilederen bare ristet på hodet og ga klart uttrykk fra hva som burde være forventet av en arbeidsgiver. Jeg har bedt om dette i tre år, nå må jeg bare kjøpe selv.


Himmel!

Du har ikke mulighet til å vurdere en mer attraktiv arbeidsgiver?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 07:41   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.156
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Her kan du lese test om de aller beste støydempende headsets, og her er det en samletest for de under 2500,-.

For meg har jeg alltid valgt de med best støydemping og der har Bose vært best i klassen i mange år. Familien har også god erfaring med Sony. Litt mer prisvennlig, og god på støydemping.

Et tips er å kjøpe hos Elkjøp. Der kan man levere tilbake hvis man ikke er fornøyd.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 09:00   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.118
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Himmel!

Du har ikke mulighet til å vurdere en mer attraktiv arbeidsgiver?

Det er sånn i det offentlige. Jeg er syk og har såpass liten kapasitet at jeg ikke er attraktiv for noen arbeidsgivere. Må nok bare bite det i meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 09:10   #28
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.875
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er sånn i det offentlige. Jeg er syk og har såpass liten kapasitet at jeg ikke er attraktiv for noen arbeidsgivere. Må nok bare bite det i meg.

Migrene og får ikke dekka headset!? Jeg jobber i staten, alle fikk tilbud om støydempende headset hos oss da vi begynte med kontorlandskap.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 10:13   #29
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.108
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er sånn i det offentlige. Jeg er syk og har såpass liten kapasitet at jeg ikke er attraktiv for noen arbeidsgivere. Må nok bare bite det i meg.

Jeg tenker at arbeidsgiver bør dekke dette når det er et dokumentert behov. Men det er ikke sikkert at du får velge akkurat den du vil når det er arbeidsgiver som betaler pga. avtaler osv.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 10:56   #30
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 286
lego er litt kul
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Har Jabra Evolve2 85 på jobb. Lang batteritid og god demping. De har store puter som går utenpå ørene og fungerer fint med briller på.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 11:04   #31
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.979
Blogginnlegg: 840
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Jeg har Sony, og har hatt dem i 5 år nå. Bruker dem hver dag. Jeg trenger heldigvis ikke slikt på kontoret (enekontor), men har så mye nytte av dem i resten av livet mitt, at jeg helt klart ville investert i dem av egen lomme uansett. Men synd at arbeidsplassen ikke gidder å investere i dette til de ansatte. Når de sparer så mye på arealbruk ved å stue folk sammen, burde de i det minste investere i dette, slik at arbeidskapasiteten til de ansatte kanskje kunne gått opp litt også.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 11:07   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.118
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg tenker at arbeidsgiver bør dekke dette når det er et dokumentert behov. Men det er ikke sikkert at du får velge akkurat den du vil når det er arbeidsgiver som betaler pga. avtaler osv.

Jeg har forsøkt i tre år.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 11:23   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.521
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Hvis du vil, kan du låne mitt bose et par uker for å prøve ut. Jeg bruker det ikke nå så lenge det ikke er ferie, og jeg fortsatt sykler til jobb.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 12:04   #34
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.990
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Enda en Jabra bruker, har både headset og propper, begge med støyreduksjon som virkelig gjør forskjell og lang levetid. Du kan finne de til en god pris, de selges ut, Jabra Elite og Talk skal avvikles.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-24, 13:14   #35
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.733
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støydempende hodetelefoner

Over-ear headset fra Jabra (evolve2 85) har OK støydemping, men hovedargumentet for å velge disse er støydempende mikrofon hvis man har mange videomøter i støyende omgivelser/landskap.

Hvis behovet er god aktiv støydemping vil jeg tro at Bose eller Sony er bedre valg.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no