Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lønnslipp - feriepenger tilgode

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 15:09   #21
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

De de 4/26-delene blir trukket uansett om du tar ut 3 eller 5 uker.
Det du ikke tar ut i ferie i år må du enten søke om overført til neste år , eller ev ta ut lønn for dersom dere har en slik ordning

Vi får hele summen i juni uansett, så den biten er grei. Vil jo gjerne ha pengene da. Men skulle bare gjerne hatt den "endelige" summen på slippen, og ikke sum før trekk. Kaver meg så mye opp da med tanke på shopping og sånn. Men nå kan jeg jo regne det ut selv. Så takk for det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:10   #22
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.294
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Selvsagt er det egene avtaler i de forskjellige bedrifter.Men i det store og hele er regnestykket det samme uavhengig når beløpet trekkes.


Jeg ønsket egentlig bare å få fram at det ikke alltid trekkes av feriepengene. Uansett går det tydelig fram av lønnslippen når de først trekkes.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:13   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Men trekkes det av feriepengene i statlig sektor da?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:14   #24
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.294
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Om du har fem uker ferie, så gjøres det det.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 16:01   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Men trekkes det av feriepengene i statlig sektor da?

Ja.Fordi ingen uansett hvor de jobber har lønn i 12 måneder og en uke i løpet av et arbeidsår.Det er jo det reultatet blir dersom de delene ikke trekkes.
Litt vanskelig å forklare, men det er lovbestemt at man har fire uker + 1 dag ferie.Alle andre former er uavhengige av det som er bestemt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 16:19   #26
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Kan jeg snike inn et spørsmål her?

Jeg er sykemeldt fra min ene stilling. Det kommer jeg til å være frem til jeg går ut i permisjon i august. I den andre stillingen min har jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke skal ta ut ferie i år siden jeg går ut i permisjon i august. Jeg har da krav på å få lønn og feriepenger i juni? Eller får jeg lønna seinere?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 17:10   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.854
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnslipp - feriepenger tilgode

Grunnen til at man trekkes 4/26 deler er vel at det er slik: feriepenger skal erstatte tapt arbeidsfortjeneste i ferien. Vi har 5 uker ferie,og de fleste velger å trekke for hele ferien i juni. Men i juni er det bare 4X5 + 1 arbeidsdag. For at man skal bli trekt for alle 5 ukene man har ferie vil man måtte trekkes også for de resterende 4 dagene, og det gjøres på feriepengene. Det kunne vært gjort hver måned som noen gjør, eller det kunne vært gjort på juli-lønna, men de aller fleste trekker det fra feriepengene.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no