Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke regler bryter du med overlegg?
Bryter fartsgrensene med overlegg innimellom 154 62,10%
Går på det toalettet som er ledig, uavhengig av hva det er bilde av på døren 114 45,97%
Kjører på rødt lys om natten når det ikke er noen biler i en kilometers omkrets 25 10,08%
Dropper blå plastsokker utenpå skoene på treninssenteret eller i barnehagen - selv om det regner ute 43 17,34%
Borrer eller støyer på tider det egentlig ikke er lov i følge borettslagsreglene 16 6,45%
Råparkerer barnevogner i oppgangen selv om det egentlig ikke er lov pga brannvernforskrifter 19 7,66%
Smugspiser sjokolade før middag så barnet ditt (som selvsagt ikke får lov til slikt) ikke ser det 209 84,27%
Tar med resten av kaffekoppen din inn i møtesaler med forbudsskilt mot mat og drikke 68 27,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 14:00   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?


Smugspiser sjokolade før middag så barnet ditt (som selvsagt ikke får lov til slikt) ikke ser det


Jeg må bare kommentere dette. Jeg har ingen regler for sjokoladespising når det gjelder meg selv, så jeg synes ikke det er spesielt opprørsk eller bryting av regler å spise sjokolade i det skjulte. Man gjør først noe galt og feil og opprørsk hvis man gir barnet sjokolade like ofte som en spiser selv.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:04   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg må bare kommentere dette. Jeg har ingen regler for sjokoladespising når det gjelder meg selv, så jeg synes ikke det er spesielt opprørsk eller bryting av regler å spise sjokolade i det skjulte. Man gjør først noe galt og feil og opprørsk hvis man gir barnet sjokolade like ofte som en spiser selv.

Veldig enig der. Jeg har aldri klart å se at det skal være "dobbelmoralsk" å gi barna sine et sunnere kosthold enn man har selv. (Jeg ser det hvis man lyver høylytt og påstår at man selv aldri spiser sjokolade, altså, men ikke det med å smugspise sjokolade i seg selv.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:12   #23
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Det er bare de tre første som er relevante, og de synder jeg konsekvent mot.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:17   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

noen ganger har jeg droppet blå plassokker utenpå skoene i barnehagen..

og flere ganger har jeg smugspist en sjokoladebit når snuppa snur ryggen til... men hun er blitt flink til å ta meg på fersken..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:27   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg må bare kommentere dette. Jeg har ingen regler for sjokoladespising når det gjelder meg selv, så jeg synes ikke det er spesielt opprørsk eller bryting av regler å spise sjokolade i det skjulte. Man gjør først noe galt og feil og opprørsk hvis man gir barnet sjokolade like ofte som en spiser selv.

Det tenkte jeg også på.
Nå er det svært sjelden at det skjer her i huset, men det har nok skjedd noen ganger etter leggetid. (Kanskje mer når det gjelder is om sommeren, enn sjokolade.)

Ellers vet jeg ikke om noe påbud om blå plastsokker verken i bhg. eller på treningssenter, så det er vel ikke et regel/lovbrudd det heller.
Men det bryter jeg ikke uansett altså, det blir så ekkelt på gulvene da.

Jeg går på guttedoen støtt, men vet ikke om noe forbud mot det heller, så det er heller ikke noe jeg ser på som noen regel/lovbrudd.

Ellers er jeg fryktelig regel/lovlydig.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:27   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Smugspiser sjokolade før middag så barnet ditt (som selvsagt ikke får lov til slikt) ikke ser det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:41   #27
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg kunne krysse av på den med sjokoladen (skjer ikke ofte, men det skjer) og den med toalett med feil bilde på (skjer heller ikke ofte, men i nøden spiser fanden fluer).

Jeg er visst jevnt over svært lovlydig.

Forøvrig er jeg enig i at det er mye verre å la ungene få sjokolade støtt og stadig, enn at man smugspiser det selv i blant.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:34   #28
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Fartsgrenser
Sjokolade
og kaffe

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:39   #29
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hender jeg gambler på sikkerhetsmarginene til speedometeret og politilaseren og ligger 10 km/t over grensen i 80- og 90-sonen.

:bryter sammen og tilstår:

Men, det er ikke å bryte fartsgrensene. Jeg vet at speedometeret mitt viser ca 10 km/t for lite i 90. Derfor ligger jeg stort sett det over når jeg kjører. Det betyr at jeg ikke er til hinder for resten av trafikken. Det er først når jeg kjører fortere enn det at jeg anser det som at jeg bryter fartsgrensene. Noe jeg forresten ikke gjør med viten og vilje.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:41   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.264
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Men å gamble på marginen til laseren er nok i overkant. Dessuten VET jeg jo ikke at mitt speedometer viser feil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:00   #31
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg bryter alle disse reglene unntatt nr 4, 5 og 6.

Er det liksom feil å smugspise sjokolade uten at ungene får?! Det er jo en av fordelene med å være voksen jo! Ihvertfall er det greit så lenge ungene ikke ser det...

  Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:08   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg bryter fartsgrensa, spesielt på motorveien mellom Drammen og Tønsberg.
Må jeg på do, så må jeg på do - og da gir jeg beng i hvilket bilde som er på døra om jeg er dersperat nok.
Og sjokolade... jepp, det smugspiser jeg rett som det er.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:36   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg bryter alle disse reglene unntatt nr 4, 5 og 6.

Er det liksom feil å smugspise sjokolade uten at ungene får?! Det er jo en av fordelene med å være voksen jo! Ihvertfall er det greit så lenge ungene ikke ser det...

Det syns jeg og.. det går jo utover oss selv, men klart det er en fin fordel med å være voksen..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:01   #34
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Herregud, jeg er så kjedelig

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:08   #35
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg smugspiser sjokolade stadig vekk. Og jeg har kjørt på rødt lys nattestider.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:13   #36
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Sjokolade-nut-case


.. forøvrig snill.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:21   #37
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg kan kjøre litt for fort i 70 sone og høyere, og sjokolade spiser jeg godt før middag. Ellers er jeg ikke så ille ser jeg. Men kunne sikkert ha kommet på flere ting å ha med der, som svekket min tilsynelatende prektighet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:21   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.481
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg går aldri på herredo, men det er fordi de er så motbydelige. Ellers har jeg brutt alt, bortsett fra bilgreiene, siden jeg ikke kjører bil. Men tror ikke jeg ville kjørtpå rødt lys, selv på natta.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:38   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg smugspiser både sjokolade og annet godteri.
I tillegg hender det nok at jeg har slått en spiker eller fem etter at "arbeidstiden" er gått ut ihht. borettslagsreglene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:47   #40
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hender jeg gambler på sikkerhetsmarginene til speedometeret og politilaseren og ligger 10 km/t over grensen i 80- og 90-sonen.

:bryter sammen og tilstår:


Ellers kjører jeg aldri på rødt lys, hvertfall ikke med vilje. Har sklidd på rødt lys en gang det var glatt. Heldigvis var ingen der.
Her i huset er det mannen som tar seg av borring ol. vilkårlig av hvilken tid på døgnet det skjer.
Råparkerer ikke i oppganger med vognen.
Og kaffe har jeg aldri drukket hverken her eller der.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no