Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fifty Shades of Grey-serien

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-12, 16:15   #21
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Fører Narvesen dette tidsskriftet?



Ben "will just leave this here" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 18:14   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Fører Narvesen dette tidsskriftet?



Ben "will just leave this here" Murphy

  Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 10:19   #23
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg synes den første boka (kun lest den) er bra underholdning, men ikke noen litterær klassiker dog.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 12:27   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg er halvveis i andre boka nå, (leser på engelsk)- fant ut jeg ville lese, for å skjønne hva "alle" snakker om.

Jeg begynner å gå lei, rett og slett. Språket er elendig, det er platt, preget av gjentakende fraser, forfatteren må ha ekstremt dårlig fantasi, for det står omtrent det samme på hver side. Sexskildringene er greie nok den første og andre, opp til tredje gangen, så begynner man skumme, gjespe og tenke "dette har jeg da lest før." etterhvert, når man er på sexskildring nr ørti - og jeg sverger på at C og A har seg minst to ganger for dagen, hver dag, og hver gang er det inngående beskrevet, så blir man lei og tenker "get a life."

I begynnelsen var jeg fascinert av forholdet mellom hovedpersonene, det er så intenst. Nå har jeg begynt å tenke: "herre min, jente, ser du ikke at fyren er en maipulerende, sjalu, kontrollerende jævel. Ja han gir det orgasmer, men han vil eie deg med hud, hår og sjel med. Run for the hills and never look back!"

Nei, noen stor litteratur er det på langt nær, første bok er småmorsom, det er litt gøy å se hvor dårlig det går ann å skrive, både språkmessig og som historieforteller. Men, som nevnt, halvveis i andre bok er det ikke lenger nok med dårlig språk og en tynn historie for å holde interessen oppe.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 12:29   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Denne ble lagt inn i en annen tråd - les anmeldelsene av bøkene det linkes til! De tar det så utrolig godt på kornet

(eller er jeg blind og det er lagt inn i denne tråden før??)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 12:30   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Ja, jeg lo så tårene spratt da jeg leste det der, det er tatt fantastisk på kornet.

(Linken funker forresten ikke, ser det ut til, men jeg veit hva du sikter til.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 12:32   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg håper jeg har fikset linken nå

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 13:32   #28
Iris
............
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 90
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg er halvveis i første boken nå og syns den er underholdende så langt. Må sies at jeg liker lettleste "kioskromaner" for tiden så jeg er godt fornøyd

__________________
Iris
Mor til 3 jenter
Iris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 13:51   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.514
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Denne ble lagt inn i en annen tråd - les anmeldelsene av bøkene det linkes til! De tar det så utrolig godt på kornet

(eller er jeg blind og det er lagt inn i denne tråden før??)

Eg kom over den i går og eg lo så tårene trilla.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:13   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Så disse sexscenene er repeterende og kjedelige... er det kanskje det tittelen henspiller på? Femti grå sexscener med bare små nyanseforskjeller? Kanskje det rett og slett er en avansert kritikk av et slags postmoderne sex-ideal hvor det strebes etter å realisere seg selv gjennom iscenesetting av sex-prestasjoner?

Sånn, da var jeg ferdig med den boka. Uten å ha lest den.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:37   #31
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Nei, jeg tror Grey er en slags dobbeltbetydning fordi Grey både er hoverperson, og fordi Gray betyr "grå" på engelsk. 50 shades of Gray blir da både 50 gråtoner og 50 forskjellige nyanser av denne hr Grå. Fabelaktig ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:52   #32
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg tipper man blir ganske godt kjent med Greys anatomi etter å ha lest disse bøkene.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:02   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tipper man blir ganske godt kjent med Greys anatomi etter å ha lest disse bøkene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:16   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Nei, jeg tror Grey er en slags dobbeltbetydning fordi Grey både er hoverperson, og fordi Gray betyr "grå" på engelsk. 50 shades of Gray blir da både 50 gråtoner og 50 forskjellige nyanser av denne hr Grå. Fabelaktig ...

Jeg tror vi har rett begge to! Så mange nivåer! Så ...dypt!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:19   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Denne ble lagt inn i en annen tråd - les anmeldelsene av bøkene det linkes til! De tar det så utrolig godt på kornet

(eller er jeg blind og det er lagt inn i denne tråden før??)

Og man leser ikke bøkene etter de anmeldelsene der! Fantastisk skrevet!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 20:23   #36
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

En dansk anmelder skal ha skrevet noe sånt som; "det vil være omtrent like opphissende å dunke Ken og Barbie mot hverandre nakne".

Fritt sitert etter hukommelsen.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 20:28   #37
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Ok, nå har jeg begynt å lese anmeldelsen det linkes til over, og de slår jo alt!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:42   #38
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg er i gang med bok nr. 2... og vel - det blir veldig mye...sex ja. Og vet ikke hvor mye mer jeg gidder å lese faktisk. Hvor mange ganger er det spennende å lese om at han knar brystvortene hennes liksom?

  Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 14:59   #39
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.514
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

På den svenske topplista ligg Femtio nyanser av honnom øvst.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:11   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fifty Shades of Grey-serien

Jeg har lest alle tre bøkene, og som det nevnes over her blir man fort lei av sexskildringene. Men jeg ble veldig fasinert av hovedpersonene. Jeg likte bøkene, og syns de godt kan leses. men som flere nevner så er det veldig "lett" litteratur. Ønsker man dyphet og funderinger bør man finne noe annet, men for lettlest ferielektyre var bøkene geniale.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no