Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 20:13   #21
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Vi gjør alltid det.
Syns ikke noe om å kjøre bil i 9-10 timer når bilen er møkkete inni..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:14   #22
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.021
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Hadde ikke falt meg inn. Men nå er vi sjuskete når det gjelder bilene. Mamma tilbød seg å støvsuge min neste gang jeg var der .

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:16   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.934
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

LøveMannen vasker den før vi drar på tur ja Og selvsagt også etter at vi kommer hjem.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:19   #24
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Her blir bilen vasket og ryddet invendig, men ikke utvendig... Og det er et like stort prosjekt hver gang Herregud, så mye dritt det samler seg opp i den bilen.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:50   #25
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hadde ikke falt meg inn. Men nå er vi sjuskete når det gjelder bilene. Mamma tilbød seg å støvsuge min neste gang jeg var der .

Ha ha, det er da ingenting. Mamma`n min lurte, etter en bedre kjøretur, på om det ikke var enklere å kjøre bilen på en søppleplass - og la den bli stående der, enn det var å tømme den..

Men det er ikke søppel som er i den altså, bare alt som er av kjekke ting å ha med seg i bil når en har 2 unger og en jobb som krever at man har alt man trenger for hånd!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:53   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Ja, vi starter som regel med ren bil - både innvending og utvending. Og spyler av den når vi kommer frem (det blir jo også enklere når den var ren i utgangspunktet).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:56   #27
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Jeg vasker bilen 1 gang pr uke... Trives best i ren bil - mulig fordi dette er arbeidsplassen min Så ja - jeg vasker bilen dersom jeg skal avgårde på ferie - før og etter Men polere den - det gjør jeg ikke. Gjøres kun 2 ganger pr år.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:33   #28
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Mannen min vasker bilen ca en gang i uka og alltid dagen før vi skal på ferie. Veldig greit å starte ferien med ren bil! Blir vel en runde til på tirsdag tenker jeg, vi kjører til Italia på onsdag.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:06   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Mannen vasker den tidt og ofte så lenge det ikke er kuldegrader generelt, men ikke så mye utenpå før vi drar. Må uansett ta den umiddelbart dit vi kommer, og fjerne alle flue som har krasja i bilen. Vi pleier dog å rydde og fikse litt innvendig, legge klar en søppelpose, og ha det litt i orden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:07   #30
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Bilen blir ryddet og vasket innvendig før lange kjøreturer

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:11   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Her vaskes bil før tur ja. Både innvendig og utvendig.

Utvendig vaskes bilene våre ofte. Liker å kunne ta i bilen uten å bli skitten, og så bevarer man jo lakken når man holder bilen ren.

Innvendig tar vi den ikke så ofte, men før turer gjør vi det. Er pyton å pakke og kjøre en bil som fra før av så ut som et rotehus.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:32   #32
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Jepp. I dag har jeg vaska den utenpå og inni grundig, så nå er vi klare for å skitne den til med insekter i fronten og mengder med bolle smuler i baksetet..

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:45   #33
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.849
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Vi er skikkelgie bilsjusker. Jeg har lempa ut det grøvste og shinet litt med en klut. Heldigvis for bilen har det regnet litt i det siste.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:49   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Far vasker bilen, innvendig og utvendig, før og etter tur!
Veldig fornøyd med det.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:50   #35
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Ja vasker den når vi drar på ferie og når vi kommer frem (om vi eks kjører nordover) for når vi kommer frem er den full av flueblod og dritt:/
Og når vi kommer hjem igjen

Og når man vasker å polerer den innimellom er den MYE enklere å holde ren og pen

Vet jo at det er fornuftig å vaske bilen ofte ja. Men gjør jeg det? Nei, det . Tar et tak innvendig i bilen før tur. Støvsuger, vasker trekkene til barnestolene og tar en skikkelig sjau. Når vi kommer hjem ryddes det bare ut.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:58   #36
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Ja, jeg synes det er utrivelig å legge avgårde med bilen full av sand og rot. Ikke så viktig for meg å vaske den utvendig da.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:59   #37
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Vaske bilen en gang per uke ja.. det må nok bli i et annet liv.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:19   #38
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, vi vasker bilen før vi skal kjøre på ferie. Mye fordi det blir en del inn og ut av bilen på tur, og jeg hater å kline inntil en skitten bil.

Ja, hvem gjør ikke det?!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:36   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Støsuger innvendig omtrent en gang i uken eller så. Hater virkelig skitten bil. Så det blir ingen spesiell storshining før ferieturer, for den er stort sett alltid helt ok innvendig og utvendig. Kunne virkelig ikke tenkt meg å kjøre på bilferie med skitten bil.

Når man tar bilen såpass ofte, tar det forferdelig kort tid. Maks 10 minutter. For det er som regel bare litt småtterier.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:48   #40
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du bilen før du drar på bilferie?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi vasker den også inni før vi drar på ferie. Det er innmari greit når man skal tilbringe timer der inne.

Bauche sa det! Vi vasker og polerer den utvendig, støvsuger og vasker innvendig før vi skal kjøre langt.
Men vi vasker vel egentlig bilen vår ofte :nøye på det:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no