Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-24, 22:11   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.276
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Ungenes favoritt i disse settingene er, hold deg fast, green goddess salad. Vi hadde med det, kyllingspyd og tortillachips på skoleavslutning i dag (og - haha - de andre ungene mente at mine unger hadde den kuleste maten) Men lett å lage, lett å frakte og smaker bra.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-24, 22:20   #22
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.446
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Wienerpølser/grillpølser og pølsebrød.

Trekkes i vannet på vei til arrangementet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 06:32   #23
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.599
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ungenes favoritt i disse settingene er, hold deg fast, green goddess salad. Vi hadde med det, kyllingspyd og tortillachips på skoleavslutning i dag (og - haha - de andre ungene mente at mine unger hadde den kuleste maten) Men lett å lage, lett å frakte og smaker bra.

Kult tips! Dette har jeg gått glipp av.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 07:44   #24
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Tar ofte med dumplings, vårruller eller bryani. Bruker halalkjøtt eller lager vegetar.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 09:01   #25
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.377
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Kommer an på hvor god tid jeg har. Brokkolisalat er alltid poppis. Ellers funker sånne ferdigkjøpte grilla kyllingvinger fint, hvis jeg har dårlig tid.

Lefser og pastasalat syns jeg personlig er oppbrukt, og spiser det aldri selv. #Ilandsproblem.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 12-06-24 kl 12:08.
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 09:18   #26
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.328
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Jeg tar gjerne snarveien i sånne situasjoner. Kjøper frosne samosa i en internasjonal grønnsaksbutikk, varmer i ovnen hjemme mens vi kler oss og tar med. Fremdeles lune når de kommer på bordet og forsvinner alltid fort.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 10:03   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.164
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ungenes favoritt i disse settingene er, hold deg fast, green goddess salad. Vi hadde med det, kyllingspyd og tortillachips på skoleavslutning i dag (og - haha - de andre ungene mente at mine unger hadde den kuleste maten) Men lett å lage, lett å frakte og smaker bra.

Sånn salat hadde jeg aldri hørt om før, men etter googling så bestemte jeg meg for å prøve noe sånt. Kombinert med kyllingspyd til han som ikke spiser så mye grønt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 10:16   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.212
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Pai, druer eller kyllingvinger fra ferskvaredisk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 15:32   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Hvis det er "tallerkenmat", så ender jeg ofte med eggerøre og laks eller spekemat.

Fingermat: Lefserull av noe slag.

Det jeg syns er nydelig magisk, er at sånne "ta-med-bord" alltid ender opp som veldig varierte og innholdsrike, selv om det ikke koordineres! Det viser jo denne tråden også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 19:51   #30
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.599
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Lurer på å ta med vårruller, faktisk. Eller spekemat og eggerøre. Eller begge deler.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 19:51   #31
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.599
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis det er "tallerkenmat", så ender jeg ofte med eggerøre og laks eller spekemat.

Fingermat: Lefserull av noe slag.

Det jeg syns er nydelig magisk, er at sånne "ta-med-bord" alltid ender opp som veldig varierte og innholdsrike, selv om det ikke koordineres! Det viser jo denne tråden også.

Enig, Polyanna. Det er så godt med sånne matbord!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-24, 22:51   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.216
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Jeg og elsker det. Var på et slikt arrangement i går.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-24, 08:47   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.164
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Jeg er veldig enig. Det spiller jo ingen rolle om det er retter på bordet man ikke er så glad i, for da er det bare å velge noe annet.

Jeg blir ekstra glad hvis det er vårruller. Det er skikkelig digg, og så er jeg ikke noe flink til å lage det selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-24, 08:52   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.451
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Lurer på å ta med vårruller, faktisk. Eller spekemat og eggerøre. Eller begge deler.

Ja, jeg skulle akkurat til å foreslå vårruller.

De varmer du i ovnen mens dere tar på bunaden, setter ved en ny flaske med sursøt-saus og la det stå til. Ungene elsker det, enkelt-penkelt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-24, 17:51   #35
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.599
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Enig, vårruller er enkeltpenkelt, og kan kjøres både vegetar og med kjøtt.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-24, 08:44   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.527
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ungenes favoritt i disse settingene er, hold deg fast, green goddess salad. Vi hadde med det, kyllingspyd og tortillachips på skoleavslutning i dag (og - haha - de andre ungene mente at mine unger hadde den kuleste maten) Men lett å lage, lett å frakte og smaker bra.

Takk for tips om denne! jeg har alget den originale Green Goddess-dressingen tidligere, med majones og ansjos, men nå testet jeg oppskriften på salat og dressing som Meny hadde lagt ut, og den var veldig god. Og helt forbløffende sunn da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-24, 15:52   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.216
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips om denne! jeg har alget den originale Green Goddess-dressingen tidligere, med majones og ansjos, men nå testet jeg oppskriften på salat og dressing som Meny hadde lagt ut, og den var veldig god. Og helt forbløffende sunn da.

Den skal jeg prøve også! Høres fin ut som jobb-salat-lunsj.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-24, 17:34   #38
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.276
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Jepp, det er Meny-varianten vi også lager. Den er like god dagen etter også, den holder seg sprø og fresh, og smaker nesten enda bedre når den får satt seg litt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-24, 18:41   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.527
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Spiste den i dag med pasta, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-24, 20:55   #40
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.708
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta med én rett - hva er din favoritt?

Dadler med bacon eller focaccia har jeg ofte tatt med. Også tatt med sushi og fiskepai med skalldyr. Siste som intern morro for meg selv på den veldig bibeltro skolen. Skalldyrene forsvant fort.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no