Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 14:46   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Vi kjørte en gang fra Oslo via Telemark, over Hardangervidda ut til kysten og opp til Ålesund, første gang min amerikanske venninne var på besøk. Det var en nydelig tur, som inkluderte Geiranger, et par snøfonner midt på sommeren, nysgjerrige geiter på snaufjellet og veldig hyggelige små pensjonater.

Vi planlegger samme tur når hun kommer tilbake med datteren sin. På veien ned igjen til Oslo kjørte vi via Trollveggen, og over Valdresflya. Man kan også kjøre ned via Rondane i stedet.

Med de to rutene tror jeg virkelig man greier å trekke essensen ut av vestlandet og østlandet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:52   #22
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Hardangervidda er et must, og ned Måbødalen, nei, Mobbedalen, nei sødern, hva heter det?

OG videre til Norheimsund og via Strandebarm (hotell) til Rosendal og baroniet der

__________________
05
Hondacrv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:12   #23
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Måbedalen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:46   #24
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

  • Valdresflya
  • Preikestolen/Lysefjord
  • Hardangervidda
  • Telemarkkanalen
  • Dovre

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:52   #25
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Hvis du er innom Geiranger, er det jo et must å ta Trollstigen nordover. Så kan dere overnatte på campinghytte under Trollveggen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:00   #26
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Anbefaler også ein tur hit med m/s Sylvarnes fra Nordeide til Vik, da får du sjå:
Måren (finaste plassen på jord), Ortnevik, og strendene innover Sørsida av sognefjorden til Vik. En fantastisk flott tur! Nordeide ligg ikkje langt i fra Lavik.

Trur eg snart må på helgetur til Sogn.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:00   #27
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Geiranger og Trollstigen bruker å ha en magisk effekt på turister. Og folk generelt.

Henger meg på denne....har vært flere steder på Vestlandet, men Geiranger og Trollstigen er som Albertine sier, magisk En opplevelse for livet!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:02   #28
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlanske venner

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Beste med norge er jo seff Finnmark

Også er jeg enig med Honda, ja

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:05   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Anbefaler sterkt Nærøyfjorden, Geirangerfjorden, Aurlandsdalen og Florø. Vi fikk til alle de fire stedene i løpet av halvannen uke et år. Pluss masse flere steder så klart, men disse stedene utpekte seg for meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:14   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Hvor mange dager tror dere at man bør bruke på en tur som dette? Eller hvor få kan man bruke, men samtidig oppleve litt?

Oslo
via Hemsedal
Sognefjorden
Stryn
Geiranger
Trollstigen
Valdresflya
Oslo

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:23   #31
Peppermynte
Svabergindianer
 
Peppermynte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 12
Peppermynte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Det kommer jo an på hvor mye penger dere har tenkt å bruke på turen, men jeg tar med det som utenlandske turister setter pris på som jeg har opplevd.

Kjør oppover fra Oslo om Dombås og videre om Oppdal, Sunndalsøra. Her kan dere fortelle om Lady Arbuthnot. Kjør videre til Kristiansund, og stans gjerne her. Ta en tur med Sundbåten og opplev byen. Kanskje komme dere midt oppi Tahitifestivalen? Herfra drar dere videre om Averøya, og kanskje en tur innom Kvernes stavkirke, til Atlanterhavsveien. Atlanterhavsveien ble kåret til århundrets byggverk og er fantastisk i stillvær, praktfull i storm! Herfra kan dere dra ut til Håholmen og overnatte. Man blir fraktet med en kopi av en vikingebåt, Kvitserk. På Håholmen, som er et gammelt fiskevær, har Ragnar Torseth ikke bare restaurert gamle hus, men også bygget opp "Saga Siglarhallen". På Håholmen har de også fantastisk mat. (Ja, jeg elsker Håholmen. Kanskje mitt favorittsted på denne jord!).

Så kan man fortsette turen langs Hustadvika, som er Nordeuropas største skipskirkegård, ut mot Bud. Her har de restaurert et stort bunkersanlegg, som viser mye av historien under krigsårene.

Fortsett til Molde, og kanskje får dere med dere Jazzfestivalen som allerede er nevnt.
Så kan dere fortsette turen til Åndalsnes, få med dere Trollveggen, før dere kjører litt tilbake og fortsetter turen via Trollstigen og ned dalen på baksiden til Gudbrandsjuvet. Her ligger det spennende Juvet hotel som er nevnt tidligere i denne tråden. Fortsett videre til Valldal (og kjøp jordbær her. De er nyyydelige).

Ferge over fjorden Eidsal-Linge og kjør videre til du kommer ned i Geiranger via Ørneveien. Geiranger trengs kanskje ikke mer forklaring. Man må nå betale for å kjøre opp til Dalsnibba. Er det mange båter i Geiranger er det garantert trangt på toppen!

Men ta ferga fra Geiranger til Hellesylt. Den blir guidet på flere språk og du får se Geiranger fra fjorden! I Hellesylt fortsetter ferden sydover, og stikk gjerne innom Norangsdalen! Norges kanskje flotteste dal som ender i Øye. Overnatt gjerne her også! Fantastisk flott hotell.

Kjør videre til sydover forbi Hornindalsvatnet som er Europas dypeste innsjø. Forbi Stryn. Stopper dere i Olden kan dere stikke innom fabrikkutsalget til Skogstad!

Så kan dere fortsette videre sydover i Sogn og Fjordane. Her slutter mine detaljkunnskaper, men andre kan jo fylle på!

Håper dere får en fin tur, om det blir på campingplasser eller finere hoteller!

Peppermynte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:46   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Vi kjørte deler av turen med barn i sommer.
For å få den veldig gode "Norske" opplevelsen anbefaler jeg å bo på DNT-hytter, altså, det var kjempefint!
Dette blir "barneutgaven" da, m.a.o:

Oslo - kjør til Gol og overnatt på Per´s så dere kan få med dere Per´s badeland. Det er et helt greit badeland, ikke fantastisk, men et passe sted å ta en overnatting og pause. (altså for barn).
På veien fra Oslo til Gol kan dere kan evt. stoppe på Bjørneparken og/eller Langedrag.

Kjør videre over Valdresflya og til Gjende, hvor dere kan overnatte på Gjendesheim, eller ta båten inn til Memurubu eller Gjendebu og overnatt der. (Gjendebu er mest sånn "typisk norsk" og stilig og har ikke strøm om natta, eller do på rommene og den greia der ). Tilbake kan dere gå Besseggen fra Memurubu til Gjendesheim. Eller gå langsmed vannet fra Memerubu og tilbake med barna - det går en enkel løype der. Eller ta båten. Bagasjen kan uansett ta båten så den behøver dere ikke bære selv.

Derfra kan dere kjøre videre til Sota Sæter (DNT-hytte). Det er et stykke dit, tar tid. Men det er jo den veien dere skal uansett.
Fantastisk, fantastisk sted midt oppe i fjellheimen (Breheimen, for å være eksakt). Masse gamle norske bygninger samlet rundt et tun, kuer på beite rundt, sykler å låne/leie og så stille så stille. Alle måltider kan kjøpes og det er god mat der, vin og øl. Småbekker å leke i for barna, og fantastiske utsikter hvis man sykler seg litt oppetter innover i fjellet. (de hadde ingen barnesykler til leie da vi var der men jeg hadde med til lillegutt, men hadde én barnesykkelvogn til utlån).

Så kan dere kjøre videre mot Geiranger. Det var en breathtaking tur for å si det mildt. Når dere kommer mot Geiranger kan dere kjøre opp til Dalsnibba for å se på den utrolige utsikten, og så kjøre snirklene hele veien ned til Geiranger etterpå. Jeg ble rimelig skjelven i beina av den turen, for det var bratt og svingete .

I Geiranger bor dere på Union Hotel. Dyrt men verdt det. Spa-avdeling, innendørs lekeavdeling, fin badeavdeling med både innendørs og utendørs basseng, god mat. Det er en deilig liten kaffebar, og mulighet til å sitte ute med utsikt over geirangerfjorden og tilgang på bar. Deilig sted.
Selve Geiranger "sentrum" (i den grad det er noe sentrum å snakke om) er litt turistifisert og det er ikke så mye å ta seg til der, utover å ta turistbåten utover i fjorden og inn igjen - den er guidet og forteller om gårdene oppetter i dalsidene, de kjente fossefallene osv.
Hvis dere ikke lider av høydeskrekk, får dere turistbåten til å slippe dere av ved Skageflå (Eller er det knivsflå? Den på sydsiden av fjorden hvertfall). Så klatrer dere stien oppetter til selve gården, raster der, og går langsmed fjorden men høyt oppe tilbake til Geiranger. Det er kun turen opp som er litt bratt. Men den er godt tilrettelagt - kongeparet tok med seg gjestene sine på denne turen for 10-15 år da de hadde sølvbryllupsdag eller hva det er. Turen fra selve gården tilbake til Geiranger er behagelig. Man kan også gå opp til fossen fra Union hotel - du kan gå under fossen og det er en artig tur, men var litt lang for lillegutt. (familien min kommer fra Geiranger, så jeg har hatt mange turer opp dit som barn, og opp til setra etter geiter).

Nå skal jo dere videre til Bergen, og ikke nordover, men hadde dere _skullet_ videre nordover eller har lyst på en omvei hadde jeg anbefalt deg Herdalssetra. Fordi det var så vakkert der, og fascinerende med alle dyra
Og så sinnsvakt deilig langt fra folk!!
Videre derfra dro vi til Trollstigen, så jeg er ikke kjent fra Geiranger til Bergen. Eller husker ikke detaljene fra den gangen jeg kjørte dit fra Geiranger (15 år siden).

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvor mange dager tror dere at man bør bruke på en tur som dette? Eller hvor få kan man bruke, men samtidig oppleve litt?

Oslo
via Hemsedal
Sognefjorden
Stryn
Geiranger
Trollstigen
Valdresflya
Oslo

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:48   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Turen slik jeg har beskrevet den er forresten litt heseblesende. Anbefaler å stoppe en natt ekstra på ett av stedene.
Vi hadde innlagt 5 netter på Glitterheim inni der på camp med turistforeningen (og Mei og Noen!). Det gjorde at turen ble litt roligere sånn overall.

Jeg har hatt med utlendinger flere ganger sånn rundt om og blander sammen turer, men Trollstigen blir for meg litt sånn "ikke verdt omveien". Dere er så mette på fjell innen dere kommer dit at ... ja for meg ble det hvertfall litt antiklimaks

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:52   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Du bør selvsagt ta dem til Bergen, i Bergen kan jeg hjelpe deg og lage et superopplegg med guiding på Gamle Bergen, turer til Gamlehaugen, Troldhaugen, Akvariet, Fløien og Bryggen.

Ellers vil jeg anbefale baroniet i Rosendal, Nærøyfjorden (Aurland, Flåm) Geiranger, Ålesund og Molde.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 01-02-11 kl 21:04.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:53   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Ja, gode stopp er viktig. Dere må absolutt ikke kjøre Japansk Norway-in-a-nutshell-tempo.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:55   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Hvis vennene dine er spreke, så ville jeg ha gått Aurlandsdalen med dem. Det er kjempekjekt å overnatte på en av hyttene der oppe og gå ned. Turen tar 6 timer. Virkelig utrolig vilt og vakkert.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:02   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Her er litt fra herdalssetra forresten.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:12   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Det er kommet et nytt utsiktspunkt i Aurland;
http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article447075.ece

Det er visst helt fantastisk, svigers har vært der. Jeg dør litt bare ved tanken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:43   #39
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Wow! Takk for innspill! Jeg håper virkelig at vi får til dette, vennene våre og vi kommer å bli høye av inntrykk. Min venninne er sprek (det er hun jeg løper med) og mannen hennes er også sprek (tidligere basketspiller på høyt nivå, til tross for at han ikke er så høy som de pleier å være), men kan ha problem med knær. Barna idretter på fritiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 23:08   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.169
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tur til Vestlandet med utenlandske venner

Jeg ville gått Aurlandsdalen. Kaaan imidlertid være litt tung for knære.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no